Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@15:20:42 GMT

سفر مهم مقام ارشد وزارت خارجه آلمان به تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۹۶۳۱

سفر مهم مقام ارشد وزارت خارجه آلمان به تهران

رویداد۲۴ آنتیه لیندرتسه مدیرسیاسی وزارت خارجه آلمان در سفر به تهران با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.   در این دیدار، علاوه بر گفتگو و تبادل نظر در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه و بین المللی، طرفین آخرین وضعیت اجرای برجام به ویژه تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با آثار تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بعد از خروج آن کشور از برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریعتر این راهکار‌ها به ویژه کانال ویژه مالی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طرف آلمانی تصریح کرد که کشور‌های اروپایی به اهمیت و فوریت موضوع آگاه بوده و در هفته‌های اخیر به صورت بسیار فشرده مشغول کار بر روی جنبه‌های مختلف آن بوده اند و تلاش داریم ظرف روز‌های آینده در مشورت با طرف ایرانی سازوکار‌ها را نهایی کرده و با توجه به اولویت ها، بخش‌هایی از آن را وارد فاز عملیاتی کنیم.

در این دیدار همچنین دکتر عراقچی مراتب اعتراض شدید ایران به بازداشت آقای اسدی - دیپلمات سفارت کشورمان در وین - از سوی پلیس آلمان و استرداد وی به بلژیک را به طرف مقابل ابلاغ و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به طرق سیاسی و حقوقی مورد پیگیری قرار داده و اقدامات مقتضی را به عمل خواهد آورد.

طرفین بر ضرورت استمرار رایزنی‌های نزدیک برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین المللی و حل مشکلات در روابط دوجانبه و تلاش در جهت توسعه روابط اقتصادی، تجاری و بانکی تاکید کردند.   منبع: انتخاب

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سید عباس عراقچی روابط ایران و آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود