Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محسن غرویان، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، در گفت‌وگو با ایکنا درباره دستاوردهای نگاه فرا اسلامی و فراشیعی به پدیده راهپیمایی اربعین گفت: راهپیمایی اربعین در راستای همان شعار و سخن معروف «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است و نشان می‌دهد که امام حسین(ع) نه تنها در میان شیعیان بلکه در میان علاقمندان از سایر ادیان و مذاهب، نفوذ معنوی دارند و هنوز عاشقان ایشان اندیشه‌ها و آرمان‌های ایشان را پاس می‌دارند و در این راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش راهپیمایی اربعین در توازن قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه حضور میلیونی مردم در این راهپیمایی از نظر سیاسی در توازن جبهه‌های قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار مؤثر است. جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به پشتوانه حضور همین مردم در این راهپیمایی، مقاوم ایستاده و به راه خودش ادامه می‌دهد و لذا راهپیمایی اربعین از انجا که پشتوانه‌ محکمی برای جهان اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است، بسیار در معادلات سیاسی و بین‌المللی منطقه‌ای تأثیرگذار است.

غرویان اظهار کرد: مسئله بعد این است که وحدت، همدلی و یکپارچگی کشورهای اسلامی و به خصوص ملت ایران در راهپیمایی اربعین بسیار پررنگ می‌شود. در شرایط عادی است که تکثر جریان‌های سیاسی مختلف از چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا ایجاد می‌شود اما در مکتب و راه امام حسین(ع) همه این تکثرها و اختلافات رنگ می‌بازد و همه به عشق و محبت امام حسین(ع) در این راهپیمایی حاضر می‌شوند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: این نشان‌دهنده آن است که می‌توان وحدت و همدلی را در پرتو ارزش‌های اسلامی مانند عاشورا ایجاد و تقویت کرد و این یک درس آموزنده برای همه احاد جامعه به ویژه جریان‌ها و فعالان سیاسی است.

دلایل حساسیت غربی‌ها بر پدیده اربعین

آیت‌الله غرویان درباره مطالعات و حساسیت غربی‌ها بر راهپیمایی اربعین و چرایی این امر گفت: چندین سال قبل در خبرها آمده بود که سازمان‌های اطلاعاتی امریکا گروهی را مأمور به مطالعه در خصوص تشیع کرده بودند تا آگاهی بیشتری نسبت به اهداف و آرمان‌های این مکتب به دست آورند. امروز هم راهپیمایی اربعین به یک نمایش قدرت جهان اسلام تبدیل شده است و از این جهت برای آنها بسیار مهم و حیاتی است که نسبت به عمق، اهداف و اثرگذاری این پدیده باشکوه آگاهی پیدا کنند.

ظرفیت عظیم راهپیمایی اربعین برای حل مشکلات سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک نیروی عظیم انسانی و منبع پرجوش و خروش بشری است، گفت: لذا چنین پدیده‌ای می‌تواند در معادلات سیاسی و امنیتی، به موقع خودش، اثرگذار باشد. اسرائیل و آمریکا از این حضور میلیونی بسیار هراسناک هستند و می‌دانند اگر روزی برخورد و جنگ نظامی صورت بگیرد این همه لشگر و نیروی انسانی ضد آنها و به نفع جبهه مقاومت وارد میدان می‌شود و همین مسئله آنها را نسبت به این پدیده حساس کرده و لذا مطالعات دقیقی بر روی آن انجام می‌دهند.

غرویان با بیان اینکه از ظرفیت حضور عاشقانه مردم در راهپیمایی اربعین استفاده‌های بسیاری می‌توان کرد، گفت: آنچه در این پدیده تجلی پیدا می‌کند عشق است و این عشق بسیار انرژی‌زاست که باید از این انرژی و ظرفیت عاشقانه در راستای حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و اقتصادی مسلمانان استفاده کرد و با تعمیق و تقویت روابط دو ملت ایران و عراق اجازه نداد که هیچگاه توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن خللی در روابط دو ملت ایجاد کند که متاسفانه بعضا غفلت‌هایی در این باره صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: راهپیمایی اربعین آیت الله محسن غرویان محور مقاومت امام حسین عاشورا ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیدایش رسانه‌های نوین و رشد و پویایی بی‌وقفه پدیده‌هایی مانند دانشجو ـ خبرنگار، نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در پیامی به سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی (تیتر 13)، با تأکید بر نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رسانه‌ها و طرح پیشنهاد بازبینی و به‌روزرسانی اسناد و متون حقوقی گذشته، این اقدام را در راستای به‌رسمیت شناخته شدن فعالیت‌های رسانه‌ای دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» که امسال در مشهد مقدس و کنار مضجع شریف علی‌بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا دانشجویان عزیز، مدیران و سردبیران ارجمند این نشریات کنار کارشناسان محترم نشریات دانشجویی و مدیران کوشا در دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعاملی پویا و هدفمند به تبادل تجربیات گران‌سنگ خود بپردازند و با حقوق و تکالیف خود در عرصه تولید آثار دانشجویی بیشتر آشنا شوند.

اسماعیلی یادآور شد: تنوع آثار و گوناگونی موضوعات در رشته‌های این جشنواره حکایت از گستردگی فعالیت نشریات دانشجویی و روند روبه‌رشد آن دارد. در سال‌های اخیر، ایجاد تنوع در قالب‌های رسانه‌ای و پیدایش رسانه‌های نوین و رشد و پویایی بی‌وقفه پدیده‌هایی نظیر «دانشجو ـ خبرنگار» که اساساً نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است، ایجاب می‌کند در عرصه‌های مختلف به نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رهنمون شویم، از این منظر پیشنهاد می‌شود اسناد و متون حقوقی گذشته با نگاه تازه بازبینی و به‌روزرسانی شوند؛ اقدامی که در پرتو آن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و «رایانه‌سپهر» (فضای مجازی) هم به‌عنوان عرصه‌های جدید فعالیت رسانه‌ای دانشجویی به‌رسمیت شناخته خواهد شد، در این مسیر که تدبیر و همراهی دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را طلب می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه و همیار دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

وی تأکید کرد: این نکته مهم است که دانشجویان عزیزمان، فعالیت در نشریات دانشجویی و قلم زدن در این عرصه نسبتاً محدود را مقدمه و تمرینی برای یادگیری فعالیت رسانه‌ای در آینده و در سطح ملی و بین‌المللی بدانند. این تجربه بی‌شک مسیر رسانه‌نگاری در عرصه‌های بزرگ‌تر را برای آنان تسهیل خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی (تیتر 13) با حضور نمایندگانی از نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور از 16 تا 18 اردیبهشت به‌میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/282+

دیگر خبرها

  • پیامدهای میان مدت پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • پشتوانه مردمی بزرگ ترین سرمایه انقلاب اسلامی است
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌