Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محسن غرویان، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، در گفت‌وگو با ایکنا درباره دستاوردهای نگاه فرا اسلامی و فراشیعی به پدیده راهپیمایی اربعین گفت: راهپیمایی اربعین در راستای همان شعار و سخن معروف «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است و نشان می‌دهد که امام حسین(ع) نه تنها در میان شیعیان بلکه در میان علاقمندان از سایر ادیان و مذاهب، نفوذ معنوی دارند و هنوز عاشقان ایشان اندیشه‌ها و آرمان‌های ایشان را پاس می‌دارند و در این راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش راهپیمایی اربعین در توازن قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه حضور میلیونی مردم در این راهپیمایی از نظر سیاسی در توازن جبهه‌های قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار مؤثر است. جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به پشتوانه حضور همین مردم در این راهپیمایی، مقاوم ایستاده و به راه خودش ادامه می‌دهد و لذا راهپیمایی اربعین از انجا که پشتوانه‌ محکمی برای جهان اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است، بسیار در معادلات سیاسی و بین‌المللی منطقه‌ای تأثیرگذار است.

غرویان اظهار کرد: مسئله بعد این است که وحدت، همدلی و یکپارچگی کشورهای اسلامی و به خصوص ملت ایران در راهپیمایی اربعین بسیار پررنگ می‌شود. در شرایط عادی است که تکثر جریان‌های سیاسی مختلف از چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا ایجاد می‌شود اما در مکتب و راه امام حسین(ع) همه این تکثرها و اختلافات رنگ می‌بازد و همه به عشق و محبت امام حسین(ع) در این راهپیمایی حاضر می‌شوند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: این نشان‌دهنده آن است که می‌توان وحدت و همدلی را در پرتو ارزش‌های اسلامی مانند عاشورا ایجاد و تقویت کرد و این یک درس آموزنده برای همه احاد جامعه به ویژه جریان‌ها و فعالان سیاسی است.

دلایل حساسیت غربی‌ها بر پدیده اربعین

آیت‌الله غرویان درباره مطالعات و حساسیت غربی‌ها بر راهپیمایی اربعین و چرایی این امر گفت: چندین سال قبل در خبرها آمده بود که سازمان‌های اطلاعاتی امریکا گروهی را مأمور به مطالعه در خصوص تشیع کرده بودند تا آگاهی بیشتری نسبت به اهداف و آرمان‌های این مکتب به دست آورند. امروز هم راهپیمایی اربعین به یک نمایش قدرت جهان اسلام تبدیل شده است و از این جهت برای آنها بسیار مهم و حیاتی است که نسبت به عمق، اهداف و اثرگذاری این پدیده باشکوه آگاهی پیدا کنند.

ظرفیت عظیم راهپیمایی اربعین برای حل مشکلات سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک نیروی عظیم انسانی و منبع پرجوش و خروش بشری است، گفت: لذا چنین پدیده‌ای می‌تواند در معادلات سیاسی و امنیتی، به موقع خودش، اثرگذار باشد. اسرائیل و آمریکا از این حضور میلیونی بسیار هراسناک هستند و می‌دانند اگر روزی برخورد و جنگ نظامی صورت بگیرد این همه لشگر و نیروی انسانی ضد آنها و به نفع جبهه مقاومت وارد میدان می‌شود و همین مسئله آنها را نسبت به این پدیده حساس کرده و لذا مطالعات دقیقی بر روی آن انجام می‌دهند.

غرویان با بیان اینکه از ظرفیت حضور عاشقانه مردم در راهپیمایی اربعین استفاده‌های بسیاری می‌توان کرد، گفت: آنچه در این پدیده تجلی پیدا می‌کند عشق است و این عشق بسیار انرژی‌زاست که باید از این انرژی و ظرفیت عاشقانه در راستای حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و اقتصادی مسلمانان استفاده کرد و با تعمیق و تقویت روابط دو ملت ایران و عراق اجازه نداد که هیچگاه توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن خللی در روابط دو ملت ایجاد کند که متاسفانه بعضا غفلت‌هایی در این باره صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: راهپیمایی اربعین آیت الله محسن غرویان محور مقاومت امام حسین عاشورا ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در مراسم تجلیل از فعالان طرح عفاف و حجاب در سالن اجتماعات شهدای فراجا گفت: جوانان و خون‌های زیادی برای اسلام و قوانین جمهوری اسلامی ایران ریخته شده است بنابراین همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید در کنار هم با همدلی و همراهی این پدیده شوم را جمع کنند.
آیت الله رسول فلاحتی در ادامه با اشاره به اینکه کشف حجاب جرم است، گفت: کسی که کشف حجاب می‌کند باید برابر قانون با وی برخورد شود.
وی با تاکید بر انجام کار‌های فرهنگی و تبلیغی برای مقابله با پدیده بی‌حجابی از تمامی متولیان و تلاشگران عرصه عفاف و حجاب قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر