Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت از انعقاد تفاهم‌نامه توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با وزارت علوم خبر داد و گفت: طرح فوق به منظور ارتباط موثر دانشگاه و نیروی انسانی دانش‌محور با بنگاه‌های تولیدی و صنعتی تدوین شده و در راستای انجام تحقیقات تقاضامحور مورد حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، برات قبادیان امروز در پنل نخست هم‌اندیشی برای اثرگذاری بیشتر صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در حوزه‌های علم و فناوری و نوآوری در جامعه با عنوان "اثربخشی پژوهش در حوزه‌ علم و اقتصاد و جامعه" که از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران (بنیاد علم ایران) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، به وجود یک میلیون و 200 هزار دانشجوی ارشد و دکتری و به تبع آن همین تعداد پایان‌نامه اشاره کرد و توضیح داد: در کشور 98 هزار بنگاه صنعتی و تولیدی وجود دارد که باید در تدوین پایان‌نامه‌ها به راه حل مشکلات علمی و فنی این بنگاه‌ها بپردازیم.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای توانمندسازی و توسعه اشتغال پایدار با وزارت علوم خبر داد و تشریح کرد:‌ طرف عرضه در این طرح منابع انسانی دانش محور و طرف دیگر 98 هزار بنگاه صنعتی و تولیدی هستند که باید مشکلات آنها فهرست‌بندی شده و پایان‌نامه‌ها بر اساس مسائل این بنگاه‌ها تعریف شود.

معاون وزیر صنعت با اعلام این که پایلوت این طرح از سه ماه دیگر آغاز خواهد شد، ادامه داد: تاکنون عنوان 17 رشته کلان تخصصی را درآورده و مسائل بنگاه‌ها را نیز تا آخر دی ماه اظهار می‌کنیم.

قبادیان افزود:‌ این طرح برای انجام تحقیقات کاربردی آماده شده و بخش حمایتی آن را وزارت صنعت، معدن و تجارت ترتیب داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اشتغال پایدار پايان نامه وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌منظور گسترش همکاری‏‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و کاربردی با هدف بهره‌‏مندی از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طرفین در حوزه‌های علم و فناوری، تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت لبنیات کالبر اراک در حوزه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی، کارآفرینی و اشتغال با هدف تعامل و ارتباط مشترک بین دو سازمان، در دفتر مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر اراک امضا شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: هدف از این تفاهم‌نامه، همکاری‌های پژوهشی، فناوری و خدمات تخصصی دانشگاه و شرکت، آموزش، مهارت‌آموزی و پرورش نیرو‌های آموزش‌دیده و ماهر در زمینه‌های تخصصی مورد نیاز طرفین و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی است.

مرتضی قاسمی افزود: انجام امور مطالعاتی در رابطه با فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته، مشارکت و همکاری در توسعه و تدوین دانش فنی تولید محصولات غذایی، مشارکت و همکاری در تجاری‌سازی دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه، مشارکت و همکاری در زمینه توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از طریق اجرای پروژه‌های تحقیقاتی -کاربردی موردنیاز طرفین با تأکید بر عارضه‌یابی زنجیره توسعه و تکوین محصول و شبکه‌سازی هوشمند با بهره‌گیری از امکانات طرفین و جذب سرمایه‏‌گذاران داخلی و خارجی و جلب مشارکت صنعتگران حوزه صنایع غذایی و فعالان اقتصادی جهت اجرایی کردن طرح‌‏های مشترک از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

وی، همکاری در زمینه حمایت از دانشجویان درراستای گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی و کارآموزی طرح پویش، همکاری و تعامل در اجرای طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی برای تربیت نیروی ماهر و متخصص از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، تعامل طرفین به‌منظور حمایت و هدایت موثر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت خلق پژوهش‌های کاربردی موردنیاز طرفین، مشارکت و همکاری در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی موردنیاز برای توانمندسازی مدیران و کارکنان دانشگاه و شرکت براساس ضوابط و مقررات طرفین با صدور گواهینامه‌های معتبر، مشارکت و همکاری در زمینه برگزاری بازدید‌های علمی و تور‌های تخصصی و صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌ها، واحد‌های صنعتی و همچنین امکان بازدید مدیران و کارکنان شرکت از توانمندی‏‌های دانشگاه، همکاری دوجانبه درباره حوزه‌های تخصصی مرتبط را از مهم‌ترین موضوعات تفاهم‌نامه برشمرد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی یادآور شد: طراحی، مشارکت و همکاری در برگزاری نمایشگاه‌‌ها، همایش‌ها، سمینار‌های داخلی و بین‌المللی و استارت‌آپ‌ها علمی مرتبط با صنایع غذایی و فرآورده‌های لبنی به صورت مشترک، دعوت استادان خبره داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف برای دانش‌افزایی متخصصین طرفین، مشارکت و همکاری در راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها و سرا‌های نوآوری با انتفاع طرفین (مطابق تبصره ۲ ماده ۲)، استفاده از توان علمی اعضای هیأت علمی و متخصصان طرفین، به کارگیری امکانات تحقیقاتی و پژوهشی طرفین جهت انجام پروژه‌های پژوهشی، تدوین و انتشار کتاب و مقالات، استفاده متقابل از تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی به‌خصوص برای آموزش دانشجویان و سایر زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی ـ تحقیقاتی و کاربردی که در آینده برحسب صلاحدید امکان آن فراهم شود، از دیگر موارد توافق طرفین است.

این تفاهم‌نامه در ۱۲ ماده و در ۳۹ بند و ۷ تبصره به امضای مرتضی قاسمی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و عباس داودآبادی مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر اراک رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم