Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران از تامین واکسن‌های لازم در استان برای واکسیناسیون دام‌ها در برابر بیماری تب برفکی و دیگر بیماری‌ها خبر داد.

وی افزود: درحال حاضر اجرای مرحله سراسری واکسیناسیون تب برفکی خیلی مهم است و درسراسر استان به فرمانداران این موضوع تاکید شده و نیز واکسن به اندازه کافی درشرکت‌های پخش وجود دارد و دراختیار دامداران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: دامداران فعال به صورت صنعتی خودشان واکسن را تهیه و اجرا می‌کنند و برای دام‌های روستایی دامدار تنها بهای واکسن حدود ۳ هزار تومان را پرداخت می‌کند و هزینه تردد واجرای واکسیناسیون را دامپزشکی تامین خواهد کرد.

رضوانی افزود: درحال حاضر واکسن به اندازه کافی درشرکت پخش وجودارد وهیج گونه نگرانی برای واکسن نیست ودهیاران ودامداران همکاری کنند و واکسن به اندازه کافی دراختیار ان‌ها قرارخواهد گرفت.

وی گفت: چند سال کذشته با همکاری جهاد کشاورزی، آموزش چهره به چهره برای دامداران انجام شد و هم اکنون هم برای آموزش واکسیناسیون با همکاری دهیاران و دامداران منطقه و روستا آمادگی کامل وجود دارد.

رضوانی درباره شروع فصل پاییز ومشکلات پرندگان خانگی وپرنده‌های مهاجر افزود: با ورود پرندگان مهاجر، احتمال شیوع بیماری آنفولانزای مرغی وجود دارد؛ بر این اساس، ممنوعیت شکار و صید و بهره برداری از پرندگان مهاجر را توصیه می‌کنیم ضمن اینکه پروانه‌ای برای شکار این پرندگان صادر نخواهد شد.

هشدار دامپزشکی مازندران به مرغداران

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: اگر مرغداران ضوابط و مقررات و امنیت زیستی و قرنطینه‌ای را در واحد‌های پرورش مدیریت نکنند به علت وضع خاص آب و هوایی این فصل، شاهد بروز موج جدیدی از بیماری‌های تنفسی و تلفات زیاد طیور در مرغداری‌های استان خواهیم بود.

وی افزود: با کاهش دما، سرد شدن هوا و همچنین شروع فصل مهاجرت پرندگان آبزی که به عنوان مخازن بیماری آنفلوآنزا است شرایط برای فعالیت بیشتر عوامل ویروسی و باکتریائی نیز فراهم می‌شود.

رضوانی گفت: رعایت ضدعفونی و جلوگیری از تردد افراد غیرمسئول به محل مرغداری و اخذ گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی برای جوجه، مرغ و نهاده‌های خوراک، استفاده از تهویه مناسب و کلیه مقررات بهداشتی می‌تواند در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با توصیه به مرغداران برای پیشگیری از بروز این بیماری افزود: مرغداران با رعایت کامل اصول بهداشتی در مدیریت مرغداری، در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری و تلفات غیرعادی در جمعیت طیور، به مسئولین فنی بهداشتی خود و یا به ادارات دامپزشکی به منظور انجام اقدامات فوری اطلاع دهند.

وی از مرغداران مازندرانی خواست تا با بیمه کردن واحد و پرندگان خود از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی علاوه بر تضمین سرمایه خود، برای حفظ این سرمایه ایجاد شده در استان تلاش کنند.
انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند