Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، سیدعزت‌الله ضرغامی عصر امروز در سلسله همایش‌های کارنامه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی که با محوریت بررسی آسیب‌ها و مشکلات پیش‌رو برگزار شد، اظهار داشت: ما نیاز داریم که بدون تعارف گفتگو و اندیشه‌ورزی و آزاداندیشی‌ای که مورد تاکید و سفارش مقام معظم رهبری بوده را داشته باشیم، چیزی که تاکنون دیده نشده و راه حل مشکلات در گفتگو‌های دو و چندطرفه آزاداندیشانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما تنها وحدت شب انتخاباتی نمی‌خواهیم، گفت: وحدت را در همه شرایط می‌خواهیم و وحدت را نباید تنها معطوف به ایام خاص همچون تحریم، انتخابات، مقابله با دشمنان و ... بکنیم و باید با همین گفتگو‌ها پایه‌های دینی و اعتقادی مردم را تقویت کنیم و بسیاری از آثار ماندگار شیعه در طول تاریخ پاسخ درست و منطقی به شبهات موجود بوده است و من خودم معتقد به گفتگو‌های منصفانه، عادلانه و هدفمند دو و چندطرفه هستم.

وی تاکید کرد: بار‌ها به مسئولان قضایی گفته‌ام اگر اسلامی و دینی عمل نمی‌کنیم باید علتش را شناسایی کنید و ما کمتر از غربی‌ها که همان شیوه‌های غلط را به درستی اجرا می‌کنند نیستیم و باید مطابق شیوه اسلامی و دینی عمل کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آسیب در موجود زنده است و موجود مرده آسیبی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی آسیب‌شناسی داشته باشیم باید آسیب شناسی درستی داشته باشیم باید در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی یک برنامه و هدفگذاری ۵۰ ساله را براساس توامندی‌هایمان و همچنین خواسته مقام معظم رهبری داشته باشیم.

ضرغامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: ما داشته‌ها و منابع زیادی داریم، اما متاسفانه عقب‌ماندگی‌های زیادی هم داریم و از داشته‌ها و منابعمان به خوبی استفاده نکردیم و غرق در نداشته‌ها شدیم و دست و نگاهمان به سوی کشور‌هایی است که نه تنها دوست ما نیستند، بلکه دشمن ما هستند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه ما در شرایط ذهنی دچار بحران و در شرایط عینی درگیر برخی از چالش‌های جدی هستیم، بیان کرد: راه حل مواجهه با مشکلات هم در دو بخش است که بخش نخست آن تغییر شرایط ذهنی جامعه و ایجاد احساس امنیت و امید و بخش دوم آن اصلاح شرایط عینی با تمرکز بر حل مشکلات اولویت‌دار بوده است و در این راستا مهمترین وظیفه نیرو‌های انقلابی تبیین همدلانه و مطالبه هوشمندانه است و مقام معظم رهبری فرمودند: هرکس که خیر و صلاح مردم را بخواهد خودی و هرکس که نخواهد بی‌خودی است.

ضرغامی تصریح کرد: پس از عاشورای ۸۸ بسیاری از دست‌های پشت پرده رو شد و فتنه ۸۸ فتنه خواص بود و گستاخی‌های زیادی به امام و رهبری همچنین اعتقادات و مقدسات شد و مردم هم تا قبل از گستاخی فتنه‌گران در این روز بار‌ها و بار‌ها مدارا کردند، اما در روز ۹ دی پاسخ کوبنده‌ای دادند و در مقابل بی‌حرمتی به مقدسات سکوت نکردند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمی‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رشته توییتی نوشت: سالگرد شهادت ‎مطهری به سکوت گذشت. ‎خوارج صفتان فرقان، اندیشمند یگانه‌ای را از ما گرفتند که اگر امروز در میان ما بود، نسخه‌ی موثری برای حفظ دین می‌نوشت. با همان نگاهی که در مجله مبتذل زن روز آن دوران نوشت.

مطهری اثر خنثی ندارد. همه اش نیاز روز است. به همین دلیل دائما درحال مطالعه و تحقیق بود تا حرف سبک نزند، می‌گفت اساس دین «محبت» است. «هل الدین الاالحب». امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمیشناسند! گسل، عمیق است.

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • ضرغامی: امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمی‌شناسند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری/ شهید زاهدی چه هدیه‌ای تقدیم رهبر انقلاب کرد؟
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است