Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@21:44:24 GMT

کرملین‌ازاحتمال‌دیداربولتون‌باپوتین‌خبرداد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۱۹۳۲

کرملین اعلام کرد، مقام‌های روسیه در حال تدارک دیدن برای برگزاری نشست احتمالی میان ولادیمیر پوتین و جان بولتون در جریان سفری که مشاور امنیت ملی آمریکا به مسکو خواهد داشت، هستند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ما در انتظار سفر جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا به مسکو هستیم و تدارک برای برگزاری نشست‌های وی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه همتای اصلی او در این نشست‌ها خواهد بود. شورای امنیت روسیه در حال آماده‌سازی شرایط برای برگزاری این گفت‌وگو است. نشست‌های دیگری نیز برنامه‌ریزی شده است. بولتون پیش از این با یوری اوشاکوف، دستیار سیاست‌ خارجی پوتین دیدار داشته است.

او در ادامه گفت: ما در عین حال مشغول تدارک برای برگزاری یک نشست احتمالی میان بولتون و پوتین نیز هستیم و امیدواریم که این نشست هم صورت بگیرد.

اوشاکوف اخیرا اعلام کرده بود که جان بولتون در تاریخ ۲۲ و ۲۳ اکتبر برای دیدار و مذاکره با او، پاتروشف و لاوروف به مسکو سفر خواهد کرد.

به گفته این دستیار کرملین، هنوز توافقی برای دیدار این مقام آمریکایی با پوتین قطعی نشده است.

همچنین سخنگوی کرملین اظهار داشت که هنوز درباره دیدار بعدی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بحثی انجام نشده است.

پسکوف تاکید کرد: هنوز نه آمریکا و نه روسیه موضوع برگزاری نشست دوجانبه بعدی رهبرانشان را مطرح نکرده‌اند و چنین نشستی در دست تدارک نیست. فعلا بیایید منتظر باشیم و ببینیم که جان بولتون از این سفرش به روسیه چه دستاوردهایی برای ترامپ خواهد برد و چه چیزی به پوتین می‌گوید. شاید نتیجه جدیدی بروز پیدا کند.

به گفته این سخنگو، روسای‌جمهوری هر دو کشور در مجامع بین‌المللی آتی از جمله در اجلاس گروه ۲۰ در اواخر نوامبر در آرژانتین و سالگرد گذشت یک قرن از پایان جنگ جهانی اول در ماه جاری میلادی شرکت خواهند کرد.

این سخنگو اظهار کرد: ما بازخوردی از سوی آمریکا دریافت نکرده‌ایم و خواسته ما برای تقویت گفت‌وگو با آمریکا به در بسته خورده است. ما با این حال هنوز هم دست از تلاش برای جست‌وجوی راه‌های بهبود گفت‌وگو با واشنگتن براساس منافعمان برنمی‌داریم. منبع: ایسنا برچسب ها: کرملین ، دیدار ، بولتون ، پوتین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرملین دیدار بولتون پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی دال بر مداخله دولت یا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون این کشور یافت نکرده‌اند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی (سی‌آی‌ای)، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و همچنین معاونت اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین «به احتمال زیاد دستور قتل ناوالنی را صادر نکرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نظر آمریکا دراین‌باره به برخی نهادهای اطلاعاتی اروپایی منتقل شده است.

پوتین اندکی پس از مرگ ناوالنی در زندان گفت که غربی‌ها به او پیشنهاد داده بودند تا چند نفر از زندانیان روس محسوب در زندان‌های غرب را با ناوالنی معاوضه کند. به گفته رییس جمهور روسیه، او بدون شنیدن کامل صحبت‌های طرف مذاکره‌کننده، با این پیشنهاد موافقت و تاکید کرده که تنها شرط این معاوضه این است که ناوالنی هرگز به روسیه برنگردد.

معاونت ندامتگاه ناحیه یامالو-نِنتس زیر نظر سازمان زندان‌های فدرال روسیه ۱۶ فوریه اعلام کرد که ناوالنی در این زندان مرده است. براساس اعلام مقامات، او پس از پیاده‌روی روزانه دچار ضعف شد و غش کرد و به‌رغم تلاش کادر پزشکی و بیش از ۳۰ دقیقه عملیات احیا، چهره مشهور اپوزیسیون روسیه، جان خود را از دست داد.

کد خبر 6089813

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است