Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما نویسنده و روزنامه نگار نشریه آتلانتیک در واشنگتن ضمن تاکید بر همکاری بسیار نزدیک دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با عربستان سعودی برای سرپوش گذاشتن بر حقایق ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی گفت: کاخ سفید مصمم است در همدستی با ریاض بر این جنایت سرپوش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استیو کِلِمِنز در گفتگو با الجزیره انگلیسی و در واکنش به تازه ترین افشاگری هایی که درباره ی ناپدید شدن جمال خاشقجی صورت گرفته است گفت: بسیاری از ما نگران و وحشت زده شده ایم از اینکه رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه او دارند آشکارا و در روز روشن به سعودی ها کمک می کنند تا دروغ هایی ساختگی درباره آنچه امکان دارد اتفاق افتاده باشد بسازند. در نمایشی سرگرم کننده، دستگاه اطلاعاتی ترکیه ماجرای این رویداد را به مطبوعات خود درز داده و سپس رسانه ها و مطبوعات آزاد غرب تلاش کردند با توجه به افشاگری ها حقیقت ماجرا را کشف کنند و همچون روزنامه نگارانی مسئول، حقایق را گزارش بدهند. اما حقیقت این است که دانش و آگاهی از آنچه برای جمال خاشقجی اتفاق افتاد از ابتدا روشن و شفاف بوده است و در طول این مدت دولت سعودی هیچ زحمتی به خود نداده که به ماجرا ورود کند ابتکار عمل را بدست بگیرد و سرنوشت پرونده را مشخص کند و باز می بینیم که دولت آمریکا هم در صحنه سازی ها با آل سعود همدستی می کند.
کِلِمِنز با بیان اینکه همه ما جمال را می شناختیم و به آشنایی 15 ساله خود با او اشاره کرد و گفت روی سخن ما رابطه انسانی نیست بلکه بحث ما قتل آشکار یک انسان در روز روشن در ساختمانی دولتی است که فراقانونی و فراسرزمینی بدست یکی از هم پیمانان آمریکا اتفاق می افتد و آنگونه که از شواهد امر پیداست آدمکشی بدستور شخص ولیعهد عربستان سعودی صورت گرفته است.
وی تاکید کرد این رویداد آنچنان که برخی در کاخ سفید ابراز امیدواری می کنند یک شبه به فراموشی سپرده نخواهد شد.
کِلِمِنز در پاسخ به این پرسش که چرا رئیس جمهور ترامپ خودش را به ناشنوایی مصلحتی زده است نیز گفت: من در این دو سال گذشته منتظر بودم شاخه قانونگذاری که کنترل آن در دست حزب جمهوریخواه است نشان بدهد که از خود اراده ای دارد و می تواند از آن امتیازهایی که در برابر کاخ سفید برخوردار است محافظت کند. در گذشته هرگز چنین شرایطی را شاهد نبوده ایم که حزبی هر دو مجلس نمایندگان، سنا و کاخ سفید را در کنترل داشته باشد اما هیچ برخوردی بین آنها اتفاق نیافتد. در دوران جورج دبلیو بوش چنین وضعیتی بود اما برخوردها و درگیری ها هم سر جای خود وجود داشت. دونالد ترامپ توانسته است قانونگذاران را با یاغی گری و قلدری با خود همراه سازد و به حوزه قانونگذاری تعرض کند. این رویدادی که برای خاشقجی اتفاق افتاد آنقدر زجرآور است که حتی نزدیکترین سناتورها به رئیس جمهور از جمله لیندسی گراهام و مارکو روبیو از شنیدن آنچه برای خاشقجی اتفاق افتاد منزجر شده اند و همین موضوع باعث می شود که در رفتارشان در قبال رئیس جمهور تغییری واقعی اتفاق بیافتد. رئیس جمهور به چنین موارد واکنش نشان خواهد داد و نه به مسائل انساندوستانه ای که حول و حوش آنچه برای روزنامه نگار برجسته ی بین المللی اتفاق افتاد بوجود می آید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترامپ رئيس جمهور آمريکا عربستان سعودي سرپوش کاخ سفيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان