Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب خونین و مرگبار در حالی در ساوه رقم خورد که دو سانحه رانندگی این شهرستان ۶ کشته و ۵ زخمی برجای گذاشت. ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در حالی که در ماه‌های اخیر بارها و بارها مسئولان از آمار بالای تلفات جاده‌ای در شهرستان ساوه خبر داده و از مردم به طور مکرر درخواست رعایت اصول و قوانین راهنمایی رانندگی و سرعت مطمئنه را دارند اما گویی قرانیست که مردم شنوای توصیه پلیس و مسئولان باشند و روزانه شاهد کشته و زخمی شدن مداوم در محورهای مواصلاتی شهرستان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که به طور مداوم در ماه‌های اخیر خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان منجر به بروز حوادث دلخراش توام با مرگ در این جاده شده است.

این درحالی است که جمعه شب و در پایان تعطیلات نوروزی، محورهای شهرستان ساوه شبی مرگبار و خونین را رقم زدند و تخلفات مکرر رانندگی در این محورها منجر به کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن 5 نفر شد.

گزارش تسنیم از شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در استان مرکزی؛ حجم بالای تلفات جاده‌ای و تصادفات در آزادراه ساوه- همدانآزاد راه ساوه- همدان رتبه نخست تلفات جاده‌ای را در استان مرکزی دارد

در نخستین سانحه رانندگی که در حوالی ساعت 19.30 جمعه شب رخ داد یک دستگاه خودروی سواری در آتش سوخت و متاسفانه 5 نفر هم در این سانحه جان باختند.

رئیس پلیس راه استان مرکزی با اشاره به این سانحه رانندگی به خبرنگار تسنیم گفت: در سانحه رانندگی که حوالی ساعت 19.30 جمعه شب در کیلومتر 65 اتوبان ساوه _ تهران در برخورد یک دستگاه خودروی سمند و یک دستگاه خودروی کامیون رخ داد، خودروی سمند در آتش سوخت.

 سرهنگ ایرج کهریزی افزود: بنابر گزارش اعلام شده از این سانحه، در این حادثه 5 سرنشین خودروی سمند جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: در بررسی کارشناسی پلیس راه علت این سانحه که منجر به فوت 5 نفر سرنشین یک دستگاه خودروی سمند شد، عدم توجه به جلو از سوی راننده خودروی کامیون  ناشی از خستگی و خواب آلودگی از سوی راننده خودرو اعلام شد.

این درحالی است که رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی ساوه جزئیاتی از مصدومان این حادثه ارائه کرد و به خبرنگار تسنیم گفت: تصادف دلخراش در  اتوبان ساوه_ تهران نزدیک رودخانه شور متاسفانه 5 فوتی و  3 مصدوم به جا گذاشت. 

نعمت‌الله عزیزی افزود: به دنبال این سانحه کدهای اعزامی پایگاه اورژانس 115 کوهپایه زاده واقع در کیلومتر 60 اتوبان ساوه_تهران  و اورژانس 115 رباط کریم به محل حادثه اعزام شدند که یکی از مصدومین حادثه به بیمارستان فاطمه زهرا(س) رباط کریم منتقل شد و 2 نفر هم رضایت به انتقال ندادند.

جزئیاتی از تصادف مرگبار جاده ساوه به تهران؛ آتش سوزی خودرو و کشته شدن 5 نفر

اما این پایان روز خونین جاده‌های ساوه نبود و در فاصله 150 دقیقه یعنی حوالی ساعت 22 بار دیگر شهرستان ساوه شاهد یک حادثه رانندگی خونین دیگر بود تا باز هم برخی هموطنان را به کام مرگ و مصدومیت بکشاند.

رئیس پلیس راه استان مرکزی به دیگر حادثه رانندگی خونین در محورهای مواصلاتی ساوه اشاره کرد و به خبرنگار تسنیم گفت: در سانحه رانندگی که اواخر شب در جمعه در محور فرعی اخترآباد واقع در مسیر ساوه _ همدان رخ داد یک دستگاه خودروی پژو پارس با یک دستگاه کامیون بنز به شدت برخورد کردند.

سرهنگ کهریزی ادامه داد: متاسفانه براثر این سانحه رانندگی، یکی از سرنشینان خودرو پژو فوت و دو نفر دیگر از سرنشینان آن مجروح شدند.

وی افزود: علت این سانحه تجاوز به چپ از سوی راننده پژو و عدم ترمیم شانه را از سوی اداره راه اعلام شد.

به گزارش تسنیم، روز جمعه درحالی در ساوه تمام شد که ساعات پایانی شب به ساعاتی خونین بدل شد و دراین تصادفات 6 نفر به کام مرگ رفته و 5 نفر نیز مصدوم شدند، هرچند اگر دقت بیشتر و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان وجود داشت شاهد این حوادث دلخراش نبودیم.

بی شک رعایت قوانین و سرعت مطمئنه مصداقی از شعار همیشگی پلیس قلمداد می‌شود که "دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است".

گزارش از لیلی کربلایی

انتهای پیام/ن

R41371/P1361/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت

سرهنگ مصطفی کول‌زاده  اظهار کرد: این تعداد فوتی و مجروح نتیجه ۱۰۰ فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

وی سرعت زیاد، انحراف و تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: بیشترین تصادفات این مدت به سرعت زیاد و عدم توجه به جلو اختصاص دارد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی در جنوب استان گفت: باتوجه به اینکه بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون شهری، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی ها شده لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی و دو موضوع اصلی شامل رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌شود و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود. از این رو لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن و بخاری که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیرگذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

سرهنگ کول زاده با بیان اینکه در بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه‌های خشک باشد زیرا که سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد، گفت: هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: در مجموع خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی برای حدود ۱۵ دقیقه پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده وسیله نقلیه ضروری است تا بازگشت مسافران به شهر و دیار خود ایمن و سلامت انجام شود.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رانندگان عزیز توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری سوانح و تلفات جاده‌ای جلوگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان
  • سانحه رانندگی برای معاون اداره کل ورزش هرمزگان
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز