Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رئیس اداره طراحی و دستورالعمل‌های پرواز و فرودگاهی اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی بابیان این‌که از دو سال پیش اجرای طرح PBN (ناوبری ماهواره‌ای) در 12 فرودگاه کشور آغازشده و در حال انجام است از تکمیل این پروژه تا اواسط سال 2019 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد کریمی با اعلام این خبر عنوان کرد: اداره طراحی و دستورالعمل‌های پرواز و فرودگاهی وظیفه طراحی طرح‌های تقرب (با نرم‌افزار Geotitan)، دستورالعمل‌های ورودی و خروجی، راه‌های هوایی، کنترل موانع فرودگاهی، سایت‌یابی دستگاه‌های کمک ناوبری، سایت‌یابی فرودگاه‌ها و نیز بررسی پردازش موانع و ساخت‌وسازهای اطراف فرودگاه‌ها را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین براساس طرح جامع فرودگاه‌ها باید ازنظرهای کارشناسی این اداره برای افزایش طول باند و ایرساید استفاده شود.

رئیس اداره طراحی و دستورالعمل‌های پرواز و فرودگاهی اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی بابیان اینکه در دو سال گذشته براساس برنامه دفتر منطقه‌ای ایکائو (قاهره) و برنامه ASBU اجرای طرح‌های PBN (ناوبری ماهواره‌ای) برای فرودگاه‌های بین‌المللی شامل فرودگاه‌های امام ، مهرآباد، زاهدان، بندرعباس، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز و یزد و براساس نیاز برای فرودگاه‌های قشم، جیرفت و نوشهر شروع‌شده است، گفت: بخش‌هایی از این طرح‌ها عملیاتی و در نشریه AIP موجود است و مابقی تا اواسط سال 2019 تکمیل و اجرایی خواهند شد و تا سال 2022 تمام فرودگاه‌ها و مرزهای هوایی کشور و نیز راه‌های هوایی باید از این شیوه ناوبری برخوردار شوند.

وی افزود: اکنون طرح‌های پروازی براساس دستگاه‌های کمک ناوبری زمینی مانند ILS، NDB/DME، DVOR، VOR/DME و NDB است که با اجرای این طرح ماهواره‌ای می‌شوند.

کریمی هم‌چنین گفت: اکنون بخش اعظم راه‌های هوایی ما براساس RNAV 5 و بخشی از آن‌ها RNAV1 که زیرمجموعه PBN است طراحی‌شده‌اند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ترافیک هوایی محمد كريمی طرح PBN

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور

به گزارش خبرنگار مهر، کامران کریمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهیان نور بهترین بستر فرهنگی برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت و مقابله با تهاجم فرهنگی همه‌جانبه دشمن است.

وی با اشاره به اعزام ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر از استان همدان به اردوهای راهیان نور در سال گذشته در خلال برگزاری کنگره شهدا، از برنامه‌ریزی برای اعزام ۳ هزار نفر دیگر در قالب ۵۰ اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد.

کریمی گفت: این اردوها در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و زائران از مناطق عملیاتی مرصاد، قراویز، بازی‌دراز و پادگان ابوذر بازدید خواهند کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان همچنین از برگزاری راهیان پیشرفت در کرمانشاه به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده خبر داد.

وی در خصوص سهمیه اردوی راهیان نور امسال استان همدان گفت: ۲۵ هزار و ۲۰۰ نفر شامل ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب و ۱۲ هزار نفر به مناطق جنوب اعزام خواهند شد.

کریمی با اشاره به اینکه شهید شاخص امسال همدان سردار شهید تقی بهمنی است، افزود: این شهید عزیز در منطقه قراویز به شهادت رسیده و در روز ۱۳ اردیبهشت یادواره‌ای برای ایشان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090327

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد