Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@22:49:11 GMT

واکنش دبیر FATF به مهلت ۴ ماهه مجدد به ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۴۸۱۵

واکنش دبیر FATF به مهلت ۴ ماهه مجدد به ایران

اقتصاد > اقتصاد‌ ایران - همشهری آنلاین:
مارشال بیلینگسلا، دبیر کارگروه ویژه اقدام مالی گفت: انتظار داریم تا ماه فوریه، ایران کلیه تعهدات باقی‌مانده خود را تکمیل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از وال‌استریت ژورنال، کارگروه ویژه اقدام مالی دیروز جمعه 27 مهرماه در پایان نشست ماه اکتبر خود با تمدید چهار ماهه مهلت به ایران برای تکمیل تعهداتش و خروج از لیست سیاه موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

FATF در بیانیه خود اعلام کرده است که هنوز به تعدادی از نگرانی‌های این کارگروه در خصوص ایران از سال ۲۰۱۶ که این کارگروه به تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران رای داد پاسخ داده نشده است.

بنابر این بیانیه، تا زمان تکمیل تعهدات، ایران در بیانیه عمومی باقی خواهد ماند و نگرانی از ریسک مالی ایران برای نظام مالی جهانی پابرجا خواهد بود.

از سوی دیگر مارشال بیلینگسلا - دبیر کارگروه ویژه اقدام مالی گفته است برای خروج ایران از لیست سیاه، این کشور باید ۹ اقدام باقی مانده دیگر از ۱۰ اقدام خواسته شده را انجام دهد. وی افزود: از این که بخش زیادی از برنامه اقدام ایران اجرایی نشده است ناراحتیم. انتظار داریم تا ماه فوریه شاهد اجرایی شدن همه آن‌ها باشیم. وی تهدید کرده است که در صورت اجرایی نشدن این اقدامات تا ماه فوریه، FATF تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

به گفته پایگاه خبری مارکت واچ، در بین اقداماتی که FATF از ایران خواسته است انجام شود، شناسایی و توقیف دارایی‌های متعلق به افراد و گروه‌های تندرو است که در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از آن‌ها نام برده شده است. این کارگروه هم‌چنین از ایران خواسته است استثنایی برای قانون‌گذاری در خصوص تامین مالی گروه‌های مورد مناقشه نداشته باشد.

در همین زمینه: دبیر اجرایی گروه اقدام مالی: FATF اطمینان می‌دهد ایران محل امن سرمایه‌گذاری است گروه‌های ممنوع‌المعامله در FATF کدامند | تبعات نپذیرفتن FATF چیست؟ اجلاس ۶ روزه FATF از ۲۲ مهر ماه در پاریس برگزار می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان وقت روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به کزارش میزان، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های اصلاح آن به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند؛ بنابراین داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال