Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@23:21:51 GMT

پتروشیمی جم دست به دامن افزایش سرمایه شد!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۴۸۴۱

پتروشیمی جم دست به دامن افزایش سرمایه شد!

صراط:

پتروشیمی جم روزهای خوبی را در بورس سپری نمی کند. نگاهی به تابلوی این شرکت نشان می دهد که در دو ماه گذشته روزهای پر نوسانی را گذرانده و هنوز هم نسبت به شروع سال به منطقه امن نرسیده است.
9.600.000.000 سهام با ارزش بازار 183.734.400.000.000 ریال این شرکت را وادار می کند تا برای هر چالشی که آنها را در روند نزولی قرار می دهد فکر چاره باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعد از سکوت آنها در خصوص تغییر هیئت مدیره تاپکو که هنوز هم محل بحث است حال آنها برای جبران عقب ماندگی در برخی پروژه ها دست به دامن افزایش سرمایه شده اند.
پتروشیمی جم با داشتن 6 شرکت زیر مجموعه مخارج زیادی را تراشیده و گاهی با بلند پروازی باعث به وجود آمدن شرایط بغرنجی برای خود شده اند.
افزایش سرمایه به مبلغ 8.400.000.000.000 از محل مطالبات حل شده سهامداران و آورده ی نقدی به منظور جبران مخارج سرمایه ای انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر، جبران مخارج سرمایه ای انجام شده بابت سرمایه گذاری صورت گرفته در شرکت پتروشمیران، اجاره به شرط تملیک یک قطعه زمین جهت بهره برداری از پروژۀ مورد نظر و تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز مؤید همین موضوع است.

پتروشیمی ها در سه هفته گذشته همیشه جزو شاخصهای تأثیر گذار در بورس بودند و به همین خاطر به نظر می رسد نباید به راه حل های کوتاه مدت برای حل مشکلات خود بسنده کنند زیرا منابع همیشگی نیستند و فرصتهای بازار هم محدود است.
اگر وضعیت سرمایه گذاری جم به همین منوال ادامه پیدا کند شاید بهتر باشد که آنها دست از سهم خواهی در بازار بردارند و برای مدتی به مرتفع کردن مشکلات خود بپردازند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پتروشیمی جم افزایش سرمایه شرکتهای تابعه شاخص تأثیرگذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی بعد از ظهر شنبه در جمع فعالان فرهنگی شهر بوشهر با انتقاد از عدم توجه شرکت‌های بزرگ ملی نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی در استان تاکید کرد: توجه نکردن به انتقاد ائمه جمعه، دلسوزان و مردم در واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس بدتر از خود واگذاری است و آثار بدی را برجای خواهد گذاشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به کمبود مکان‌های ورزشی در استان خاطر نشان کرد: اگر چنین پول‌هایی در این شرکت‌ها بوده چرا تا کنون حمایت جدی از ورزش استان صورت نگرفته است.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر حق آلایندگی استان و خصوصاً شهرهای جنوبی، مسئولان دولتی را به رعایت و پرداخت این حق قانونی مردم و جوانان استان فراخواند و گفت: سال‌های متمادی است نسبت به این مساله بی توجهی می‌شود و شرکت‌ها به آسانی از زیر بار آن شانه خالی می‌کنند.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر ادامه انتقادات و مطالبه گری مردم و نخبگان، وظیفه قطعی مسؤولان استانی و نمایندگان را پیگیری مجدانه دانست و افزود: مسؤولان با انسجام و هم افزایی تا تحقق خواسته مردم استان نسبت به قبول مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها پیگیری لازم را انجام دهند.

کد خبر 6090297

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند