Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:23:24 GMT

یک تکه از ماه در آلمان ساخته شد!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۵۶۰۱

یک تکه از ماه در آلمان ساخته شد!

آژانس فضایی اروپا به منظور تضمین بازگشت انسان به ماه، سطحی را کاملا شبیه به سطح و محیط ماه در آلمان خواهد ساخت تا فرودگرها و تجهیزات در آن آزمایش شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، بردن افراد و تجهیزات به ماه، هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ مالی بسیار هزینه‌بر است. به همین دلیل برای حصول بیشترین بهره‌وری، ما باید قبل عملیات اصلی، تجهیزات را اینجا روی زمین امتحان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این کاملا واضح است که محیط زمین با ماه تفاوت دارد.

آژانس فضایی اروپا(ESA) برای کمک به آمادگی فضانوردان به انجام سفری طولانی، ساخت امکانات جدیدی را در نظر دارد که سطح ماه را با حداکثر دقت شبیه‌سازی کند.

این پروژه جدید موسوم به "لونا"(Luna) در مرکز فضانوردی آژانس فضایی اروپا در کلن آلمان ساخته خواهد شد و سطح ماه را به صورت واقع‌گرایانه شبیه‌سازی می‌کند.

این بدین معنی است که منطقه‌ای با وسعت 1000 متر مربع با گرد و غبار شبیه‌سازی شده ماه، به علاوه یک زیستگاه که انواع سیستم‌های انرژی آن را تامین می‌کنند تهیه خواهد شد.

گرد و خاک ماه پیچیده‌تر از آن است که به نظر می‌رسد، چرا که نه تنها باعث آزار و رنجش فضانوردان است، بلکه کاملا خطرناک هم هست.

به دلیل عدم وجود آب، اکسیژن و میکروب‌ها، ذرات گرد و غبار ماه بسیار خالص و تیز هستند. در حالی که بمباران دائمی اشعه خورشید نیز باعث می‌شود آنها باردار شوند.

دانشمندان آژانس فضایی اروپا برای ایجاد اطمینان از اینکه کاملا آماده شده‌اند یا نه، در حال ایجاد یک نسخه شبیه سازی شده از سطح ماه هستند. به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین ماده به گرد و غبار ماه، خاکستر آتشفشانی منطقه ایفل در آلمان است که می‌تواند به شکل یک پودر خالص بر زمین می‌نشیند و بسیاری از ویژگی‌های گرد و غبار ماه را تقلید می‌کند.

محققان در حال آزمایش هستند که ببینند آیا می‌توان از این گرد و غبار به عنوان مصالح ساختمانی برای ساخت زیستگاه‌ها، جاده‌ها و غیره استفاده کرد تا بتوانند میزان بار محموله اولین پرتاب فضانوردان به ماه را کاهش دهند.

یک سیستم انرژی بالقوه نیز در این مرکز آزمایش خواهد شد. بهترین منبع انرژی در ماه، خورشید است. ایده این است که پانل‌های فتو ولتائیک در آنجا نه فقط برای استفاده مستقیم فضانوردان، بلکه برای تجزیه آب به هیدروژن و اکسیژن کار گذاشته شود. سپس این عناصر می‌توانند در یک سلول سوختی دوباره برای تامین انرژی شب‌های اقامت دو هفته‌ای فضانوردان و زمانی که انرژی خورشیدی در دسترس نیست، تجمیع و استفاده شوند.

قطعه آخر پازل، زیستگاه قمری است که هنوز در مورد آن تصمیم قطعی گرفته نشده است. آژانس فضایی اروپا انتظار دارد که اولین طرح‌ها برای این پروژه که به نام "محل سکونت اکتشاف آینده"(FlexHab) شناخته می‌شود تا پایان سال جاری آماده شود.

"آندریاس دیکمن" مدیر پروژه "لونا" می‌گوید: ماه، تمرکز اصلی آژانس فضایی اروپا و گام بعدی برای اکتشاف انسان است. "لونا" با همکاری شرکت "DLR" ما را در ساختن تخصصی تجهیزات و اقامتگاه و آمادگی برای ماموریت به ماه و ارائه یک پلتفرم برای محققان در سراسر اروپا برای تست تکنولوژی و شیوه‌ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آژانس فضایی اروپا گرد و غبار ماه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا

یک پزشک فلسطینی-انگلیسی تأکید کرد هدف از منع ورود وی به اروپا این است که جلوی شهادت دادن وی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان لاهه را بگیرند.

به گزارش مشرق، غسان ابوسته، پزشک انگلیسی-فلسطینی که در سازمان پزشکان بدون مرز کار می‌کند و شاهد جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه بوده است، گفت: دلیل اصلی منع ورودم به اروپا این است که جلوی شهادت دادنم درباره جنایت‌های جنگی رژیم اشغالگر در مقابل دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه را بگیرند.

وی در مصاحبه با المیادین گفت: دیوان لاهه در معرض فشارهای سیاسی از سوی دولت و کنگره آمریکا و دولت‌های اروپایی قرار دارد که حامی جنگ رژیم اشغالگر علیه مردم غزه هستند. یک تصمیم سیاسی از سوی دولت‌های اروپایی با هدف ساکت کردن شاهدان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه وجود دارد. رژیم اشغالگر نیز تصمیم گرفته تا تمام شاهدان باقیمانده در نوار غزه یا در داخل بازداشتگاه‌ها را به قتل برساند.

وی به وجود یک کمپین هماهنگ بین رژیم صهیونیستی و اروپا با هدف ممانعت از رفتن شاهدان عینی به دادگاه‌های بین‌المللی برای محاکمه کردن رژیم اشغالگر اشاره کرد.

ابوسته گفت: مقامات فرانسوی مرا در فرودگاه شارل دوگل متوقف کرده و به من گفتند که نمی‌توانم به تمام کشورهای منطقه شینگن به مدت یک سال وارد شوم و این مساله با درخواست دولت آلمان است. دولت فرانسه نمی‌خواهد این ممنوعیت را نقض کند.

ابوسته گفت: من قبلا نیز از ورود به آلمان منع شدم. در آن زمان به من گفتند که ممنوعیت ورود به آلمان تنها در ماه آوریل و به خاطر «کنفرانس فلسطین» است که برلین قصد ممانعت از برگزاری آن را دارد اما شنبه در فرودگاه شارل دوگل فرانسه مشخص شد که نمی‌توانم وارد بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا شوم.

تلاش‌ها برای ممانعت از شهادت دادن ابوسته در پی آن صورت می‌گیرد که وی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه در مقابل دیوان بین‌المللی دادگستری حاضر شد.

وی بعد از خروج از غزه برای انتقال واقعیت بیمارستان‌ها و بخش پزشکی و اوضاع فاجعه بار انسانی غزه تلاش و درباره مواردی که در جریان فعالیت خود با آنها روبه‌رو شده است از جمله جراحت‌های بسیار سنگین به ویژه بین کودکان به دلیل سلاح‌های پیشرفته رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه حقوق بشر در اراضی فلسطینی نیز درباره این اتفاق گفت: من به عنوان یک اروپایی از دکتر ابوسته به دلیل تصمیم آلمان که به سطح جدیدی از دفاع از نسل کشی رسیده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: من از آلمان می‌خواهم تصمیم خود را درباره دکتر ابوسته کنار بگذارد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشنهادهای بزرگ به بایرن مونیخ؛ پپ گواردیولا را برگردانید!
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب