Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  محمد محمدی با تبریک فرا رسیدن 23 مهر ماه روز عصای سپید با شعار رفع تبعیض راهم را روشن می سازد افزود:در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بویژه نابینایان همه حقوق اجتماعی فرد روشندل به عنوان عضوی از یک جامعه با هدف ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ رفع ﻣﺸکل این قشر و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ درنظرگرفته شده است 
وی با اشاره به هفته جهانی پارالمپیک و حضور معلولین تحت پوشش بهزیستی استان زنجان در مسابقات ورزشی پارالمپیک و کسب مدال های برتر اظهار نمود: همه ورزشکاران معلول بویژه نابینایان در رشته های مختلف ورزشی مقام کشوری و ملی کسب نموده اند که این مهم برای مردم استان زنجان مایه افتخار و خوشحالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رویکرد بهزیستی واگذاری امور به مراکز غیر دولتی و بخش های خصوصی می باشد ادامه داد: ۵ هزار و ۵۰۰ پرونده معلولین به مراکز غیر دولتی سپرده شده و پرونده روشندلان جهت دریافت خدمات سریعتر به انجمن نابینایان زنجان وخدابنده واگذار شده است.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح نمود: بهزیستی ضمن تشکیل پرونده برای افراد نابینا و کم بینا ی واجد شرائط خدمات متعددی از جمله تهیه وسایل و ملزومات توانبخشی رایگان ، پرداخت هزینه های مستمر ، پرداخت هزینه دانشجوئی ، پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب به دانش آموزان گروه های ورزشی ، مساعدت در زمینه مسکن و اشتغال را ارائه می نماید.
محمدی با اشاره به نقش مهم مشاوره های ژنتیک قبل از‌ازدواج در پیشگیری از معلولیت ها و نابینایی خاطر نشان کرد: همه ساله بهزیستی استان زنجان طرح سنجش بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ ساله را به اجرا در می اورد و در همین راستا سال گذشته ۲۰ هزار نفر زنجانی از کلاس های طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیتها بهره مند شدند.
وی یاداور شد: در دنیا بیش از 135 میلیون نابینا وجود دارد و 90 درصد آن مختص کشورهای در حال توسعه است.
وی با بیان اینکه عواملی چون ژنتیک ، تصادفات ، عیوب انکساری چشم و عوارض مربوط به کهولت سن منجر به بروز اختلالات بینایی می شود افزود: 11 درصد از معلولان تحت پوشش بهزیستی دارای اختلالات بینایی هستند.
وی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 322 نفر نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.
در ادامه مراسم ؛ مدیر کل بهزیستی استان زنجان در جمع روشندلان خبر از مساعدت این نهاد حمایتی تخصصی برای اعزام ۱۱۰ روشندل. متقاضی جهت زیارت مشهد مقدس را داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان مدیر کل بهزیستی سراسر استان استان زنجان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان گفت: بحث تامین مالی پروژه‌های نوآورانه و مجموعه‌های دانش‌بنیان وظیفه و رسالت توسعه صندوق‌های پژوهش کشور و در رأس آن‌ها صندوق نوآوری است.

بهزاد قاسمی شامگاه روز گذشته (چهارسنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جمع فعالان بخش آی‌تی استان زنجان که در محل جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع صندوق نوآوری استان زنجان در سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری و مراکز رشد ۲۷۰ میلیارد تومان خدمات مالی ارائه داده است که حدود ۱۰۰ میلیارد تسهیلات مستقیم بوده است. 

وی تصریح کرد: از این ۱۰۰ میلیارد ۳۳ درصد سهم شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی بود که امسال امیدواریم با همکاری ما بین صندوق و نظام صفی یارانه‌ای این عدد را قابل توجه کنیم.

او با اشاره به برنامه‌ها این حوزه، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال۲۷۰ میلیارد را به ۵۰۰ میلیارد برسانیم. سه منبع داریم که بتوانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان یا عضو پارک، خدمات مالی ارائه کنیم که صندوق نوآوری و شکوفایی در راس آن‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان