Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@23:11:09 GMT

داروهای سرطان خاصیت کنترلی پیدا کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۸۱۵۹

به گزارش خبرنگار ایلنا، آراسب احمدیان امروز در نشست خبری اظهار داشت: موسسه محک توسط کارکنان و داوطلبان اداره می‌شود و در طول سال‌های فعالیت حدود 30 هزار و 300 پرونده در سراسر ایران باز کرده است.

وی افزود: تاکنون 6100 کودک تحت پوشش محک درمان شدند، از اولین لحظه‌ای که کودک وارد محک می‌شود، تحت حمایت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محک تنها بیمارستان متمرکز در خاورمیانه است که توسط خیرین اداره می‌شود.

او اضافه کرد: سه هزار بیمار در بیمارستان محک تحت درمان هستند و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود رایگان است.

آراسب احمدیان خاطرنشان کرد: کسب مقام اول در استانداردهای درمان توسط محک به راحتی به دست نیامده است. در سال بیست و هفتم فعالیت‌های محک قرار داریم و در این 27 سال محک توسط کارکنان و داوطلبان اداره می‌شود.

وی افزود: محک در 39 بیمارستان و در 10 استان مددکار داوطلب دارد. بیمارستان محک در سال 1386 مجوز گرفت. سه هزار بیمار در محک تحت درمان هستند. محک امسال درخواست خود را برای تشکیل مرکز تحقیقات به طور رسمی به وزارت بهداشت داده است. پروانه فعالیت مرکز تحقیقات در حال صدور است و تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

احمدیان یادآور شد: 22 درصد کودکان ما در طی این سال‌ها بهبود پیدا کردند متاسفانه 20 درصد کودکان فوت کردند و 58 درصد آنها در حال حاضر تحت درمان هستند. علم پزشکی در ایران به حدی پیشرفت کرده که داروها خاصیت کنترلی پیدا کرده‌اند.

وی در خصوص هزینه‌های موسسه گفت: موسسه محک 34 درصد هزینه‌های خود را در بخش حمایتی و در 39 بیمارستان و 35 درصد هزینه‌های خود را در بیمارستان‌های فوق تخصصی هزینه می‌کند. بیمارستان محک با ظرفیت 100 تخت در مقابل 500 تخت سرطان اطفال در ایران، 20 درصد حجم درمان کودکان در ایران را بر عهده دارد. در حال حاضر پنج درصد هزینه‌ها در حوزه تحقیقات مصرف می‌شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق کاظمی فرد، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی درباره طراحی و ساخت دستگاهی با استفاده از تکنولوژی سنجش خازنی برای غربالگری سینه، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، توضیح داد: نکته پر اهمیتی که در پروژه مورد توجه قرار گرفت رسیدن به محصول کارآمد و ارزان قیمت و با دقت تشخیص بالا بود که بتوان موضوع غربالگری را در تمام سطح جامعه از جمله مناطق محروم با هزینه خیلی پایین‌تر نسبت به روش‌های موجود پیاده سازی کرد.

کاظمی اضافه کرد: دستیابی به فناوری سنسورهای سنجش خازنی کمک شایانی در تولید ارزان قیمت این محصول نموده است و بعد از آمریکا ایران به دانش ساخت این تکنولوژی دست پیدا کرد و در بیوتکنولوژی، هوافضا و صنعت خودرو سازی کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: روش شناسایی توده های سرطان سینه در حال حاضر از سوی آمریکا مورد تایید قرار گرفته و سازمان FDA آمریکا مجوز استفاده از تکنولوژی را صادر نموده است  که به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان سینه تلقی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه گفت: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد برآورد شده است. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه دانست و گفت: این دستگاه با آنالیز با دقت بالای بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می کند و در نهایت از طریق نرم افزار که بر روی گوشی همراه نصب می‌شود نقاط مشکوک به وجود بافت سرطانی نمایش داده می‌شود.

 کاظمی ادامه داد: امواج آلتراسونیک تولید شده  قادر به تشخیص غیرتهاجمی بافت سرطانی است.

وی با اشاره به اهمیت این دستاورد برای کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع غربالگری سرطان سینه برای وزارت بهداشت و هزینه بالای این طرح، با دستاورد جدید میتوان با سرعت بالا و هزینه به مراتب پایین تر طرح غربالگری سرطان پستان  را در کل کشور پیاده سازی کرد و سطح سلامت در کشور را ارتقا داد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است