Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان مرگ جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی را که در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید، به خانواده و بستگان وی تسلیت گفت.

خاندان حاکم عربستان که خود متهم به صدور دستور قتل خاشقچی روزنامه نگار سعودی هستند، مرگ وی را به خانواده اش تسلیت گفتند.
براساس گزارش خبرگزاری دولتی سعودی، سلمان در گفت و گوی تلفنی با صلاح جمال پسر خاشقچی به وی تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز در تماس تلفنی جداگانه با صلاح جمال با وی ابراز همدردی کرد.
این در حالی است که بن سلمان خود متهم به صدور دستور قتل خاشقچی بوده و تحت فشار شدید رسانه های بین المللی قرار دارد.

سرنوشت خاشقجی

خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.
دولت سعودی بعد از 18 روز سکوت و تکذیب، در نهایت تحت فشارهای جامعه جهانی بامداد شنبه تائید کرد که او در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.
بعد از این اعتراف سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در احکامی جداگانه سعود القحطانی مشاور دیوان پادشاهی سعودی و از نزدیکان بن سلمان ولیعهد، احمد العسیری معاون دستگاه اطلاعات عمومی و سخنگوی پیشین (به اصطلاح) ائتلاف سعودی، سرتیپ محمد مریح معاون اطلاعاتی، سرتیپ عبدالله بن خلیفه الشایع معاون امور انسانی و سرتیپ رشاد المحمادی مدیر اداره اطلاعات عمومی و حفاظت در دستگاه اطلاعات عمومی عربستان را برکنار کرد.

تشکیل کمیته وزارتی به ریاست ولیعهد

سلمان بن عبدالعزیز همچنین دستور تشکیل کمیته وزارتی به ریاست ولیعهد را برای بازبینی در ساختار دستگاه اطلاعات عمومی صادر کرد.

اعتراف عربستان به قتل خاشقجی


دادستانی عمومی عربستان نیز اعلام کرد: تحقیقات اولیه مرگ جمال خاشقچی در پی مشاجره لفظی را تائید می کند.
دادستانی عمومی افزوده است: تحقیقات در خصوص مرگ جمال خاشقچی همچنان ادامه دارد و در این خصوص تا کنون 18 شهروند سعودی بازداشت شده اند.
این نهاد قضایی مدعی شده که قرار است افراد دخیل در کشته شدن جمال خاشقچی را به دادگاه معرفی کند.
ناظرین امور منطقه با بر شمردن استدلال های متعدد، بن سلمان را متهم به دست داشتن در قتل خاشقچی می کنند و معتقدند که نام بردن از افراد دیگر به عنوان قربانی این جنایت، تنها با هدف مبرا کردن ولیعهد این کشور از اتهام قتل است.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله