Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیر گروه بیماری های واگیر مرکزبهداشت استان مرکزی گفت: سه هزار خدمت نیمه نخست امسال به زنان مراجعه کننده به مرکز بهبود سلامت اجتماعی زنان این استان ارایه شد.

دکتر« علی منصوری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهداشت باروری، روانشناختی، تشخیص بیماری ها، آشنایی با بیماری های آمیزشی، سنجش ایدز، توانمندسازی، متادون درمانی، مددکاری، اردوهای آموزش و تفریحی از جمله خدماتی است که به صورت رایگان در سال جاری به زنان آسیب پذیر ارایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: تشکیل پرونده برای یکهزار و 47 مراجعه کننده، توزیع 45 هزار وسایل جلوگیری از بارداری، 452 مورد درمان بیماری های آمیزشی، 890 مورد معاینه مامایی، 868 مورد سنجش ایدز، 2 هزار و 100 مورد آموزش فردی و یکهزار و 390 مورد مشاوره امسال در مرکز بهبود سلامت اجتماعی زنان اراک انجام شده است.
مدیر گروه بیماری های واگیر مرکزبهداشت استان مرکزی گفت: زنان مراجعه کننده به مرکز با تشکیل پرونده هر سه ماه یک بار سنجش ایدز می شوند زیرا در زمره گروه‌هایی پرخطر هستند و شناسایی زودهنگام موارد آلوده کمک موثری به سلامت جامعه است.
منصوری افزود: کاهش و پیشگیری آمار مبتلایان به ایدز از اهداف راه اندازی مرکز بهبود سلامت زنان است و با توجه به گسترش این بیماری از راه تماس جنسی این مهم در دستور کار مرکز قرار دارد.
وی اظهار داشت: یک مرکز در اراک به زنان آسیب پذیر خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می کند و مرکز دیگری نیز در حال بازسازی است.
مدیر گروه بیماری های واگیر مرکزبهداشت استان مرکزی گفت:سالانه 2 میلیارد و 500 ریال صرف ارایه خدمات به زنان مراجعه کننده به مراکز بهبود سلامت استان می شود.
وی اظهار داشت: خدمات پیشگیرانه سلامت در مراکز و تیم‌های سیار ارایه می‌شود و تیم سیار با شناسایی مکان های احتمالی به افراد آموزش های مهارتی و پیشگیری از بیمارها را آموزش می دهد.
ارایه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به زنان آسیب پذیر درمراکزی تحت عنوان«مراکز بهبود سلامت زنان آسیب پذیر» از سال 1388 در استان مرکزی آغاز شده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مركز بهداشت سلامت زنان استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد