Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس نتایج ضعیف اتحادیه سوسیال مسیحی در انتخابات ایالتی باواریا بسیاری منتظر استعفای هورست زیهوفر از ریاست حزب اتحادیه سوسیال دموکرات و حزب متحد مرکل هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، هورست زیهوفر که در حال حاضر وزیر کشور در کابینه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است، با فشارهای فزاینده برای استعفا از ریاست حزبش مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی اعلام کرد: من نمی‌خواهم نقش قربانی را بازی کنم. شما می‌توانید مرا مورد انتقاد قرار دهید اما انداختن همه تقصیرها بر دوش من درست نیست.  
وی ادامه داد: شما می‌توانید از من انتقاد کنید اما نمی‌شود که همه تقصیرها را بر دوش هورست زیهوفر انداخت و او را مسئول همه چیز دانست. من شخصا این موضوع را قبول نمی‌کنم.
او در ادامه اظهاراتش افزود: در دوران انتخابات، من نه کاندیدا بودم و نه کمپینی داشته‌ام اما بعد از انتخابات و اعلام نتایج مرا مورد هدف قرار دادند و اکنون مردم از من می‌خواهند استعفا دهم.
زیهوفر در سال 2017 از سمتش به عنوان رئیس ایالت باواریا استعفا داده بود اما به عنوان رئیس حزب اتحاد اتحادیه سوسیال مسیحی باقی ماند و توانست با اجماع کامل در کابینه آنگلا مرکل ریاست وزارت کشور را به دست آورد.
در انتخابات ایالتی باواریا که چند روز گذشته برگزار شد حمایت از این حزب 10 درصد کاهش یافت و آنها اکثریت پارلمانی را در پارلمان ایالتی از دست داده‌اند.
زیهوفر تلاش می‌کند که رئیس ایالت باواریا را به عنوان مقصر اصلی نشان دهد اما بسیاری بر این باورند که مواضع زیهوفر درباره مهاجرت و پناهجویی باعث کاهش محبوبیت این حزب در انتخابات شده است.
حزب اتحادیه سوسیال مسیحی برای بیش از ۶۰ سال تقریبا تنها حزب حاکم در باواریا بوده اما تفرقه در افکار عمومی پیرامون مسائلی مثل مهاجرت باعث شده بخشی از حامیان خود را از دست بدهد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «مصطفی سعیدی سیرائی» بود.

مصطفی سعیدی سیرائی، متولد ۱۳۵۸ در روستای سیرا در استان البرز، فرزند شهید و دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت و کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. او پیش‌تر به عنوان شهردار فردیس و عضو چهارمین دوره شورای شهر کرج انتخاب شده بود.

او مسوولیت‌های مختلفی را در شهرداری کرج تجربه کرده است. از این سمت‌ها می‌توان به ریاست اداره رفاه کارکنان و اماکن عمومی، مدیرعاملی و عضویت در هیأت مدیره شرکت تعاونی اعتبار کارکنان، بازرسی سازمان بازیافت، ریاست اداره حفاظت فیزیکی و ریاست حراست منطقه ۸، معاونت فنی و عمرانی و سازمان اتوبوس رانی شهرداری کرج اشاره کرد.

کد خبر 6089645

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات