Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما براساس الگوی منحط غرب نمی توانیم پیشرفت کنیم و برای حرکت صحیح به سند الگوی اسلامی ایرانی نیاز داریم.

نظر افضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حرکت کشور باید براساس ارزش های اصیل انقلاب و اسلام باشد و اجرای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که از سوی رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید شده، لازمه حرکت در این مسیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری عرصه ها مثل صنایع دفاعی و علمی و فناوری که روی آن کار شد پیشرفت های عظیمی حاصل شد اما در بخش اقتصادی غفلت هایی شده که با استفاده از الگوی توسعه ای اسلامی می توان این مشکل را رفع کرد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتصاد کشور با ایمان، تلاش و حرکت جهادی و بر مبنای ارزش های مترقی اسلامی پیشرفت می کند.
وی گفت: در حال حاضر در نحوه بانکداری کشور و برخی حوزه های اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که باید طبق بیانات مقام معظم رهبری با الگوی اسلامی و ایرانی به دنبال رفع مشکلات کشور در همه حوزه های باشیم.
افضلی ادامه داد: حوزه های علمیه باید به شکل دقیق مفهوم اقتصاد اسلامی را تعریف کنند و تفاوت اقتصاد اسلامی با نظام های سرمایه داری و سویالیستی مشخص شود.
وی گفت: لازم است بر مبنای احکام قرآن کریم در حوزه اقتصاد حرکت کنیم و نحوه اجرایی اقتصاد اسلامی در جامعه بیان شود.
وی تصریح کرد: اسلام شکاف اجتماعی را نمی پسندد در حالی که امروز در جامعه شکاف وجود دارد و باید بررسی شود آیا کسی که پول دارد در جامعه اسلامی حق بازی با زندگی مردم را دارد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: از نظر اسلام اینگونه نیست و آن فرد پولدار هم باید برای رفاه جامعه اسلامی به مردم محروم و مستضعف کمک کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی تدوین الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت که در آن اهم مبانی و آرمان‌های پیشرفت و افق مطلوب کشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، دستگاه ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌شده و ارائه نظرات مشورتی برای تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند.
ایشان همچنین مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را موظف کردند که با مشورت مراجع مندرج در ابلاغ، نظرات و پیشنهادهای تکمیلی را دقیقاً بررسی و بهره‌برداری کند و نسخه‌ی ارتقاء یافته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را حداکثر ظرف دو سال آینده برای تصویب و ابلاغ ارائه نماید، به‌طوری‌که از ابتدای قرن پانزده هجری شمسی اجرای این الگو با سرعت مطلوب آغاز و امور کشور بر مدار آن قرار گیرد.
7559*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رهبر انقلاب الگوي پيشرفت نماينده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد مخبر» در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تأکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه‌جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی‌مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تأکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت‌های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می‌اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری‌های بانکی از مهم‌ترین ملزومات در این زمینه است.

نخست‌وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران در زمینه‌های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند