Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@18:05:32 GMT

خروج آمریکا از پیمان INF تاثیرات منفی چندجانبه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۱۴۱۸

خروج آمریکا از پیمان INF تاثیرات منفی چندجانبه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «هوآ چانینگ» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری هفتگی خود از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد انتقاد کرد و گفت: این پیمان یک توافق مهم برای کنترل سلاح بود که در دوران جنگ سرد میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیمان نقش مهمی در باثبات کردن روابط بین الملل، رسیدن به توازن و ثبات جهانی داشته است. امروز روز خیلی مهمی است. این اقدام آمریکا تاثیرات منفی چند جانبه خواهد داشت.

اقدام آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد با واکنش منفی کشورهای زیادی از جمله روسیه، آلمان، ژاپن، چین و ... مواجه شده است.

به گزارش مهر، با توجه به نگاهی که جنگ افروزان و اغلب مردم آمریکا به روسیه داشته و این کشور را همواره به عنوان یکی از جدی ترین تهدیهای پیش روی واشنگتن قلمداد می کنند، ترامپ برای توجیه اقدامات عجیب خود روسیه را دستمایه قرار می دهد.

برای مثال توجیه وی برای تغییر راهبرد هسته ای آمریکا، روسیه بوده و در خصوص تشکیل نیروی فضایی آمریکا نیز، ترامپ عنوان داشته که چون روسیه و چین دارای این نیرو هستند آمریکا نباید از آنها عقب بماند.

در خصوص خروج از توافق هسته ای منع موشکهای میان برد نیز ترامپ مدعی شده چون روسیه این توافق را نقض کرده تصمیم به خروج از آن گرفته است.

کد خبر 4437755 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا توافق هسته ای چین روسیه اربعین ۹۷ عربستان سعودی جمال خاشقجی ایالات متحده آمریکا ترکیه سوریه روسیه رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ فلسطین عراق ایران افغانستان محمد بن سلمان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین