Web Analytics Made Easy - Statcounter

کسی که وارد بازاری کم عمق مانند ارز میشود باید پی همه چیز را به تن خود مالیده باشد, ریسک ها را قبول کرده باشد انهم در ایرانی که پارامترهای سیاسی بر پارامترهای اقتصادی میچربد. از اصول اولیه سرمایه گذاری ریسک پذیریست , آماتورهای بازار محکوم به حذف هستند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: در اقتصاددولتی ایران که توزیع رانت بین گروههای مختلف از جمله گروه های بانکی/خودروسازی/پتروشیمی/فولادی/معدنی/ داروسازی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. راهی برای جلب حمایت سیاسی انها از حاکمیت می باشد, حاکمیت حکم پدری پولدار و مردم حکم فرزند را پیدا کرده اند.

هرجا فرزند شکستی اقتصادی میخورد,پدر باید دست او را بگیرد چون فرزند رفتار پدر با حامیانش را دیده است.دیده است چگونه پدر با ایجاد انحصار,اختصاص یارانه, وام کم بهره و رانت اطلاعاتی انها را از ورشکستگی نجات میدهد. این ثمره عدم شفافیت در اقتصادیست که از اقتصادرقابتی رنگ وبویی ندارد

فرزند به بازارها ورود پیدا میکند وچون از قواعد بازی(اقتصاد)اطلاع ندارد گمان میبرد پدر ریسک سرمایه گذاری او را نیز پذیرفته و دست او را خواهد گرفت.پدر کمک کند که او میخواهد با دلالی سود کند نه با فعالیت مفید, این همان چیزی است که حاکمیت با رفتار و تصمیمات خود به مردم نشان داده است

حال اگر حاکمیت اجابت نکند باعث میشود فرزند , پدر را به تبعیض متهم کند و این آغاز بحران است. فرزند انتظار دارد همیشه شاخص بورس سبز باشد, ارز را در قیمتی بیش از قیمت خریدش بفروشد,کالای ارزان خرید را با دلالی به بازار گران بفروشد, و در نهایت نیز فردی موفق باشد و نه شکست خورده.

همین رویه برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی وجود دارد محصول بی کیفیت را نیز دولت مجبور میشود تضمینی خرید کند. اقا زاده پروری در حاکمیت به جامعه رسوخ پیدا کرده است و تبدیل به فرهنگ شده است.

بدعت گذاری که حاکمیت در موضوع موسسات مالی و برخی بانک ها درمورد مشتری ها کرد ,امروز رگه هایی از ان را در ریزش شاخص بورس شاهدیم.حتی برخی برای انهایی که در بازار ارز زمین خورده اند دلسوزی میکنند. پوپولیستها تجارت را با سریالهای ایرانی اشتباه گرفته اند که باید پایانی خوش داشته باشد

همه دنبال مقصر هستند تا شکست های خود را توجیه کنند , زمانی که جوابی پیدا نمیشود رو به پاسخ های مردم پسند برای اقناع شکست خود می اورند که کار , کار انگلیسی هاست , نمیخواهند بپذیرند که هر فردی سرمایه دارد , لزوما سرمایه گذار موفقی هم نخواهد بود,هر کس را بهر کاری ساختند.

کسی که وارد بازاری کم عمق مانند ارز میشود باید پی همه چیز را به تن خود مالیده باشد, ریسک ها را قبول کرده باشد انهم در ایرانی که پارامترهای سیاسی بر پارامترهای اقتصادی میچربد. از اصول اولیه سرمایه گذاری ریسک پذیریست , آماتورهای بازار محکوم به حذف هستند.

نمیشود هر شب در وال استریت مراسم ختم برگزار کرد و مردم نیز برای سهامداران گریه کنند که چرا سرمایه ها از بین رفت و هر روز بگوییم این و آن مقصر هستند. امروز این و آن مقصر بودند, فردا کدام افراد را مقصر میکنیم؟! اگر قاعده بازی را بدانیم باعث میشود وقتی که می بازیم زیر میز نزنیم

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000AMy برچسب ها: مینا ورشوچی ، اقتصاد رانتی ، کار انگلیسی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اقتصاد رانتی کار انگلیسی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ محمد رضا صادقی، معاون‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست خبری حضور استان در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در محل سالن‌جلسات غدیر استانداری با بیان اینکه استان سمنان با ۵ شرکت توانمند صادراتی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور خواهد داشت، گفت: معرفی توانمندی های استان در ابعاد بین المللی از اهداف حضور در این نمایشگاه بوده که غرفه استان سمنان در سالن ۴۱ با ۵ کانتر فعال خواهد بود.

وی ادامه داد:کانتر شماره ۱، اقتصاد خودرو با حضور ۵ خودروساز بزرگ استان، کانتر شماره ۲، اقتصاد دیجیتال با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود، کانتر شماره ۳، سرمایه گذاری خارجی با بهره گیری از ظرفیت های خارجی استان و کانتر شماره ۴ نیز با عنوان کانتر آزاد با بهره گیری از سایر ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف صنعت، تولید، اقتصادی و سرمایه گذاری فعالیت می کند.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان در روزهای گذشته و دستاوردهای اقتصادی کسب شده توسط دولت سیزدهم در استان سمنان، گفت: احیا و راه اندازی بالغ بر ۲۰۱ واحد تولیدی صد درصد راکد با اعتباری بالغ بر ۱۰ همت( ۱۰۱۰۰ میلیارد تومان) و برپایی جشن احیاء واحد های راکد استان از دیگر موفقیت ها و مواردی است که می توان در این نمایشگاه به آن به صورت ویژه و خاص پرداخت.

صادقی افزود: ما در استان سمنان یکی از زنجیره های ارزش راهبردی خود را خودرو قرار دادیم، بیشترین تراکنش های مالی در دنیای امروز در چند رسته قرار دارد که اقتصاد خودرو یکی از این رسته هاست.

وی همچنین خبرداد: در استان سمنان انواع خودروی سواری سدان و شاسی در ابعاد مختلف و همچنین وسایل نقلیه سنگین اتوبوس، مینی بوس و .. با برند استان در حال تولید است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان بیان داشت: بحث ساخت مینی بوس و ون برقی در یکی از خودرو ساز های استان در دستور کار قرار داشته و حتی تولید اولیه نیز انجام گرفته و تحویل نیز شده که در ادامه این مهم با قدرت ادامه می یابد.

وی همچنین افزود: اگر بتوانیم زنجیره ارزش راهبردی خودرو را در استان سمنان کامل کنیم، جزو ۳ قطب برتر کشور در حوزه خودرو خواهیم بود.

صادقی عنوان کرد: بحث زنجیره ارزش راهبردی خودرو و توجه به این مهم در سال گذشته از خروج بالغ بر ۹۲ میلیون دلار ارزش جلوگیری کرده که امری بسیار ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری تصریح کرد: استان سمنان از یک نیروی انسانی کیفی بهره مند است که همین مهم باعث موفقیت در امر اقتصاد دیجیتال شده، در واقع این ظرفیت یکی از پیشران های اصلی استان است.

صادقی گفت: پارک فاوا استان ، پردیس هوش مصنوعی و پردیس پارک علم و فناوری استان برای تولید محتوا، از دیگر موارد و مولفه هایی است که به ما در استان این مزیت را داده تا دومین زنجیره ارزش راهبردی خود را اقتصاد دیجیتال قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: استان سمنان در بحث اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء نیز طی سال‌های آینده با اقدامات صورت گرفته انشالله از قطب های اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه کرد: کیف دیجیتال سرمایه گذاری استان یکی از اقداماتی است که در راستای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های استان به صورت جامع،آماده سازی شده که انشالله در نمایشگاه ایران اکسپو رونمایی خواهد شد.

وی همچنین عنوان داشت: در استان سمنان از ۲۷ سال پیش تا سال ۱۴۰۰، مجموعا ۱۹۹ میلیون دلار قرارداد جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته که از سال ۱۴۰۰ تا کنون و طی ۲ سال، ۱۹۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی آن هم در شرایط تحریم و تنش های منطقه ای و بین المللی به ثبت رسیده که می توان‌ از آن به عنوان یک جهش نام برد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان پنجمین رتبه حجم صادرات محصولات دانش بنیان را در سطح کشور به خود اختصاص داده و بر اساس گزارش ها یک ششم فروش محصولات دانش بنیان کشور مختص استان سمنان است.

نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ از شنبه ۸ اردیبهشت ماه تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مشارکت ۶۸ کشور دنیا در تهران برگزار خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899788

دیگر خبرها

  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • پوچتینو: چلسی ریسک کرده است؛ نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم