Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@14:03:35 GMT

اوضاع مسکن در آستانه یک تغییر + قیمت

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۳۱۵۸

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، طی یک سال منتهی به شهریورماه امسال قیمت مسکن شهر تهران ۷۴ درصد رشد داشته است. این آمار احتمالا در مهرماه افزایش بیشتری را نشان خواهد داد. این بیشترین میزان رشد قیمت طی پنج سال اخیر بوده است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که در سمت تقاضای واقعی خرید مسکن، اتفاق قابل توجهی رخ نداده و هم‌اکنون میزان اثرگذاری سقف تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی زوجین از ۵۰ درصد سال گذشته به ۲۶ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط جدید نشان می‌دهد که آینده این بازار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وزارت راه و شهرسازی به مدیریت عباس آخوندی طی پنج سال اخیر که او در این مسند حضور داشت با توجه به قرار داشتن در رکود، ثبات قیمت را تجربه کرد. اما همه چیز از آذرماه ۱۳۹6 تغییر کرد. به دنبال رشد یکباره قیمت ارز و طلا، مسکن نیز که بازاری دیرپذیر محسوب می‌شود با رشد قیمت مواجه شد؛ البته نه به اندازه‌ی بازارهای رقیب. در شرایط  فعلی عده‌ای از کارشناسان می‌گویند مسکن در نهایت خود را با نرخ دلار و سکه هماهنگ می‌کند اما برخی  دیگر معتقدند که در همین حد هم قیمت مسکن  دارای حباب است و ظرفیت رشد بیش از این مقدار را ندارد. هم‌اکنون قیمت دلار نسبت به ابتدای سال قبل ۲۳۷ درصد، سکه ۲۵۰ درصد و مسکن ۷۴ درصد رشد یافته‌اند.

 

مظنه مسکن شهر تهران بر  اساس معاملات مهرماه ۱۳۹۷

محله

متراژ

سن بنا

قیمت (تومان)

ابوذر

۴۸ متر

۵ سال

۲۲۰ میلیون

بریانک

۵۴ متر

۵ سال

۲۷۷  میلیون

دخانیات

۴۶ متر

۱۶ سال

۱۳۱ میلیون

بلوار فردوس

۷۵ متر

۸ سال

۸۵۳ میلیون

باشگاه نفت

۷۲ متر

۴ سال

۴۰۹ میلیون

بهجت آباد

۶۹ متر

۱۲ سال

۳۵۰ میلیون

آپادانا

۶۵ متر

نوساز

۷۰۰ میلیون

آگاهی

۵۳ متر

۳ سال

۲۱۹ میلیون

گرگان

۵۴ متر

۱۵ سال

۳۵۲ میلیون

جوادیه

۵۵ متر

۱۰ سال

۲۴۵ میلیون

گیشا

۱۵۵ متر

۱۳ سال

۲ میلیارد و ۵۰ میلیون

تهرانپارس

۵۴ متر

۲ سال

۴۵۰ میلیون

نیاوران

۱۹۷ متر

۱۵ سال

۲ میلیارد و ۱۶۷ میلیون

گلابدره

۱۰۰ متر

۳ سال

یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون

محمودیه

۱۳۳ متر

۱۳ سال

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند

وحید وزیری راد گفت: ۹۰ درصد مردم استان قم که بین دهک یک تا ۷ قرار داشتند، کالابرگ تشویقی را طی سه مرحله و هر مرحله به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان دریافت کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم بیان کرد: کارگران در دهک بین یک تا ۵ قرار دارند و یکی از اقدامات دولت برای کارگران همین کالابرگ است که البته حقوق کارگری کفاف تأمین هزینه همه امور زندگی آنان را نمی‌دهد.

وزیری راد با بیان اینکه امروز نیازمند کارگر ماهر، نیمه ماهر و دارای مهارت در بخش‌های مختلف هستیم افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای در این حوزه می‌تواند نقش آفرین باشد و خروجی دانشگاه‌ها آماده ورود به مشاغل نیستند و برای ورود به مشاغل مختلف نیازمند مهارت لازم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر متقاضی شغل یا ارتقای شغل در استان قم هستند و ۱۲ هزار نفر نیروی کار برای واحد‌های تولیدی نیاز داریم.

وزیری راد تاکید کرد: خرید و فروش فیش‌های طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است و تمام واحد‌ها در نهایت به نفر اولی که ثبت نام کرده واگذار می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در ادامه بیان کرد: ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت است و در حوزه مسکن کارگری نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.

طرح نهضت ملی مسکن استان قم در سطح کشور از نظر میزان پیشرفت رتبه نخست را دارد

وزیری راد با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن استان قم در سطح کشور از نظر میزان پیشرفت رتبه نخست را دارد افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز نظارت لازم بر کیفیت ساخت را بر عهده دارد و تجربه مسکن مهر سبب شده تا مشکلاتی که در گذشته در روند ساخت وجود داشته در این طرح برطرف و در راستای ارتقا کیفیت ساخت و ساز‌ها عمل شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: در طرح مسکن مهر استان قم برای بالغ بر ۲۰ هزار واحد برای افرادی که فاقد مسکن بودند احداث شد و در طرح نهضت ملی مسکن نیز تلاش می‌شود این امر محقق شود.

وزیری راد  بیان کرد: در استان قم کسی در طرح نهضت ملی مسکن به دلیل عدم تأمین آورده اخراج نشده و دستگاه‌های مختلف از جمله نهاد‌های حمایتی و نیز خیرین مسکن ساز در این عرصه و ورود کردند تا افرادی که دارای مشکلاتی در تأمین آورده هستند را یاری کنند و تلاش می‌شود زمان آورده‌ها بیشتر شود.

وزیری راد تصریح کرد: بانک‌های خصوصی باید در کنار بانک‌های دولتی به این پروژه کمک کنند و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و شهرداری قم نیز تخفیفات خوب ۳۰ تا ۵۰ درصدی به این طرح ارائه کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم اضافه کرد: در حال حاضر تعاونی‌های استان قم احداث ۲۰ درصد از واحد‌های مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن را بر عهده دارند و تاکنون قرارداد بالغ بر ۶ هزار واحد مسکونی در قالب قرارداد ۹۹ ساله با تعاونی‌های دارای صلاحیت قم منعقد شده است.

وزیری راد با بیان اینکه ساخت ۵ هزار واحد در سایت پرنیان از جمله اقدامات تعاونی‌های استان قم است عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا ۱۰۰ متر مربع از مجموع ۳۰۰ متری خانه‌های سایت پرنیان به امر کارگاه‌های کوچک و اشتغال خانگی اختصاص یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • واکنش دولت غزه به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود