Web Analytics Made Easy - Statcounter

این موضوع که یک سهامدار عمده یک مجموعه بزرگ سرمایه گذاری از زیرمجموعه خود به دلیل عدم پرداخت سود، شکایت کند موضوعی نیست که در کشورمان زیاد اتفاق افتاده اشد اما چند وقتی است بانک سپه از گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به دلیل پرداخت نکردن سود سهام از سال۹۲ تا ۹۵ به مبلغ ۴۵۳ میلیارد تومان شکایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر این شکایت چندی پیش در رسانه ها مطرح و مورد توجه قرار گرفت اما اکنون بررسی ها نشان می دهد اتفاقات مهم دیگری نیز در این شکایت بزرگ و صدها میلیارد تومانی رخ داده است. بر اساس گزارش جدید بازرس گروه سرمایه گذاری امید، پس از آنکه سهامدار عمده یعنی بانک سپه، اقدام به طرح دعوی ۶۴۶ میلیارد تومانی علیه این شرکت کرد، مبلغ مذکور مورد قبول شرکت قرار نگرفت.

بر این اساس، طرفین در ۲۱ خرداد سال ۱۳۹۷ توافق کردند مبلغ مذکور به میزان ۴۵۳ میلیارد تومان محاسبه و پرداخت شود که این موضوع به کمیته سازش کانون کارگزاران بورس ارجاع و در ۱۳ مرداد امسال توافق به عمل آمد.

اما اداره نظارت بر ناشران بورس در ۲۲ مردادماه، خواستار تعیین علت سازش گروه امید با بانک سپه شده و ارجاع احتمالی موضوع به کمیته تخلفات سازمان بورس را مطرح کرده که این موضوع منجر به عدول سرمایه گذاری امید از توافق با بانک سپه جهت پرداخت خسارت شده است.

نکته جالب دیگری که در گزارش بازرس گروه سرمایه گذاری امید قابل بررسی است، آن است که با توجه به درج ۴۹ نفر کارمند به عنوان کارکنان شرکت مذکور، مبلغ ۴۹ میلیارد ریال به عنوان حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان ظرف ۶ ماه (شش ماهه منتهی به آخر تیرماه ۹۷) درج شده که بر این اساس، به طور متوسط هر کارمند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بابت ۶ ماه فعالیت، دریافتی داشته که مبلغ قابل توجه و تاملی است!

با توجه به نقش مهم بانک دولتی سپه به عنوان سهامدار اصلی شرکت مذکور، قطعا مسئولان دستگاههای نظارتی و مدیران قوه مجریه توان و اختیار برخورد و رسیدگی به چنین پرداختی هایی را دارند.

منبع : صبحانه آنلاین

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و سایت ساتین صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار بانکی اخبار مهم بورس افشاگری بورس نیوز بیشترین حقوق کارمندان پشت پرده چه خبر حقوق کارمندان چقدر است حقوق و مزایای کارمندان فیش حقوق های نجومی لیست حقوق های نجومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با مدیریت هزینه های انجام شده، به حساب حدود ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال بازگردانده خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع 1402 بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد.

لذا مقرر گردید از امروز تا 10روز آینده به حساب 82500  زائر حج تمتع سال 1402 مبلغ 85 میلیون ریال مسترد شود.

شایان ذکر است از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ اعلام شد