Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:50:28 GMT

جلوی صادرات سنگ‌اندازی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۲۸۶۶

جلوی صادرات سنگ‌اندازی می‌کنند

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی البرز گفت: به دلیل صادرات محصولات کشاورزی استان البرز از طریق گمرک هرمزگان، متأسفانه آمار دقیقی از حجم صادرات محصولات کشاورزی استان ثبت نمی‌شود.

احمد میرجلیلی در گفت ‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از اواخر اردیبهشت تا کنون به طور میانگین روزانه 50 دستگاه کانتینر محصولات کشاورزی مازاد بر مصرف استان به کشورهای قطر، امارات، روسیه و عراق صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علی رغم ظرفیت‌های استان برای صادرات محصولات کشاورزی و ارزآوری از این طریق، حمایت چندانی از سوی مسئولان در این حوزه اتفاق نمی‌افتد و سنگ اندازی‌ها بسیار است.

وی افزود: برخی اوقات به دلیل طولانی شدن فرایند اداری برای صدور گواهی صادرات، شاهد فاسد شدن برخی از محصولات کشاورزی استان هستیم که این ضرر زیادی به صادرکنندگان می‌زند.

این مسئول ابراز کرد: بدون شک اگر صدور گواهی صادرات در گمرک با حضور مسئولان قرنطینه انجام شود، بسیاری از این مشکلات پیش نمی‌آید و صادر کنندگان مجبور به اتلاف وقت و دوندگی برای دریافت این گواهی مواجه نخواهند شد.

میرجلیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به صادرات بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی استان از طریق گمرک هرمزگان اشاره کرد و گفت: به دلیل صادرات محصولات کشاورزی استان البرز از طریق گمرک هرمزگان، متاسفانه آماردقیقی از حجم صادرات محصولات کشاورزی استان ثبت نمی‌شود.

وی  تصریح کرد: ضروری است تمهیداتی در بحث گواهی‌های مبداء انجام شود تا آمار و ارقام میزان صادرات محصولات کشاورزی استانمان مشخص شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی ضیغمی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: ۱۰۳ کشور برای حضور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیئت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشور‌ها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است.

وی اظهار کرد: کشور‌های دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشور‌های دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشور‌ها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارز‌های ملی انجام می‌دهیم، اما به دلیل محرمانگی درباره آن‌ها تبلیغات نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد