Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@22:38:56 GMT

پیگیری برای حذف مشق شب دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۵۴۷۷

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،عباسعلی دانافر در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه‌های علمی پیشرفت‌های بسیاری داشته گفت: مهمترین اولویتی که امروز در آموزش و پرورش مطرح شده، اجرای سند تحول بنیادین است.

وی با اشاره به اینکه این سند تربیت کودکان در ساحت‌های شش گانه را مد نظر قرار می‌دهد گفت: اجرای سند تحول بنیادین نیازمند همکاری دستگاه های مرتبط و خانواده‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: در این زمینه برخی دستگاه‌ها به صورت ویژه ایفای نقش می‌کنند که کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان یکی از این نهادها است.

دانافر ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در ارتباط با کودکان و نوجوانان به آن توجه شود، پررورش فکری آنها و شکوفایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایشان است که این موضوع توسط کانون پرورش فکری امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: امروز با توجه به نوع آموزش‌ها، رفتارها، برخوردها و موارد مختلف دیگر، متاسفانه ما فرصت بچه بودن را از فرزندانمان گرفتیم و آنها نمی‌توانند آنطور که لازم است کودکی کنند.

مدیرکل پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد یکی از علل این موضوع را سبک زندگی و نوع منازل دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از این عوامل وجود تکالیف بی ‌هدف و مشق شب است که دانش‌آموز را گرفتار خود می‌کند.

دانافر تصریح کرد: از جمله رویکردهای آموزش و پرورش در ارتباط با تربیت درست کودکان، حذف مشق شب و تکالیف بی هدف است، همچنین حذف پیک نوروزی هم در این راستا قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: دانش‌آموزان باید تکالیفی انجام دهند که مهارت‌محور و هدفمند باشد و به این وسیله خلاقیت و توانمندی آنها افزایش پیدا کند که در این زمینه تغییر نگرش خانواده‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

در این مراسم سیدحسین پیغمبری از هنرمندان به نام استان یزد و مدیر پیشین تولید صدا و سیمای یزد به عنوان مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد معرفی و از زحمات عباسعلی دانافر مدیرکل پیشین این اداره کل تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد مشق دانش آموزان تکالیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب در سی‌وپنجمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند.

به گفته مسؤولان کانون پرورش فکری، زهره پریرخ با ۱۷ عنوان کتاب از جمله «سر سری دس دسی»، مجموعه ۷ جلدی «آی قصه قصه»، «لولو پشمالو کوچولو»، مجموعه سه جلدی «بازی با آوا و الفبا»، «دوتوک عروسک کوچک بلوچی»، «یک تجربه زیبا عروسکی»، «پیرمرد و پیرزن»، «یک روز یک...»، «بدو بدو»، «هفت‌خوان و هفت رزم» و «دستمال خال خالی» در نمایشگاه کتاب امسال حضور دارد.

از نادر ابراهیمی نیز ۱۱ عنوان کتاب شامل «بزی که گم شد»، «کلاغ‌ها»، «پهلوان پهلوانان»، «قصه دو کبوتر»، «ما ارمنی‌های این آب و خاکیم»، «پنجره‌های دنیای کوچک من»، «این باغ باور نکردنی»، «قصه زندگی یک برگ»، «گوشه ساکت جنگل»، «قصه گل‌های قالی» و «عبدالرزاق پهلوان» توسط کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. همچنین ۱۱ عنوان کتاب شامل «دالی دالی»، «کلاغ کجاست؟ روی درخت»، «کلاغ به خونه‌ش نرسید»، «ابر اومد بهار اومد»، «هدیه خاله نگین»، «دس و دس و دس نخود و عدس»، «گل زری کاکل زری»، «بزغاله‌های ابری»، «گرگم و گله می‌برم»، «زور کی از همه بیشتره» و «ارنگ ارنگ بگو چه رنگ» از افسانه شعبان‌نژاد در غرفه کانون پرورش فکری عرضه می‌شود.

«یک سبد سیب لانه‌ای برای دم سیاه»، «اگر این چوب مال من نبود»، «آخرین زاغ بور دشت بزرگ»، «هشت پا»، «قصه‌های علمی»، «سیب و جیب»، «قصه‌های سروته»، «افسانه روباه حیله‌گر»، «تو مادر منی»، «ضحاک» و «گوساله لجباز» هم اسامی ۱۱ عنوان کتاب است که به نویسندگی محمدرضا شمس در این دوره از نمایشگاه کتاب به فروش می‌رسد. علی خدایی نیز با ۹ عنوان کتاب شامل «آ مثل آهو»، «ف مثل فیل»، «موش موشک کجایی»، «چی چی قاشق و قیچی»، «قورباغه آوازخوان»، «عددهای من»، «چی مثل چی»، «همین و همان» و «از این طرف نگاه کن» در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

۱۰ عنوان کتاب از آثار فرهاد حسن‌زاده شامل «شام سرد شد کوتی کوتی»، «دنیا را بلرزان کوتی کوتی»، «پرواز کن کوتی کوتی»، «سرما نخوری کوتی کوتی»، «پی‌تی‌کو پی‌تی‌کو»، «به من بگو سمندر»، «موش سر به هوا»، «زیبا صدایم کن»، «هستی» و «دیگ دیو به سر» هم توسط این‌نهاد در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

همچنین تعدادی از نویسندگان با ۷ هفت عنوان کتاب به نمایشگاه کتاب تهران آمدند؛ کتاب‌های «زال و سیمرغ»، «زال و رودابه»، «باور کن من لاک‌پشتم»، «سگی بود جنگلی بود»، «قصه یک گربه و چند موش»، «باری با انگشت‌ها» و «ترانه نوازش» نوشته مصطفی رحماندوست؛ کتاب‌های «مردی که فسیل شد»، «پسری که از پنجره بیرون رو نگاه می‌کرد»، «ژاکتی برای ایلیا»، «شب بخیر ترنا»، «غریبه و دریا»، «بازگشت پروفسور زالزالک» و «با مقوا صورتک نمایشی بسازیم» نوشته جمال‌الدین اکرمی و کتاب‌های «یک راه بهتر»، «یک باغچه پر از نیلوفر»، «یادهای کودکی»، «نوک طلا رفته کجا»، «نماز فرشته»، «باغچه بره کوچولو» و «ماجرای شیری که غمگین بود» نوشته نورا حق‌پرست.

تعدادی دیگر از نویسندگان نیز با ۵ عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور دارند؛ «اسب سیب و بهار»، «شب یلدا»، «هفت روز هفته دارم»، «سه گلدان» و «گزیده شعر» نوشته احمدرضا احمدی؛ «خداحافظ راکون پیر»، «داستان‌های پپوچی»، «دعای موش کوچولو»، «امین‌ترین دوست» و «در جستجوی خدا» نوشته کلر ژوربرت و «بازی با اهریمن»، «بیژن و منیژه»، «قدم یازدهم»، «ترس ترس ترس» و «یکی بود» نوشته سوسن طاقدیس.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌های ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی، ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) و بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی https://book.icfi.ir/ حضور دارد.

کد خبر 6099255 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین