Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح سیر انقلاب اسلامی و رویدادهای مهم تبعید حضرت امام(ره) در 13 آبان 43، به شهادت رساندن دانش‌آموزان و نیز حرکت دانشجویان پیرو خط امام در سال 58، افزود: همانطور که تبعید امام خمینی(ره) با دستور آمریکا به نخست وزیر رژیم طاغوت به خاطر سخنرانی حرکت‌آفرین ایشان علیه لایحه استعماری کاپیتولاسیون بود، امروز هم دولت آمریکا در صدد است 13 آبان را به خاطره‌ای تلخ و توأم با رنج ملت ایران تبدیل کند که با روحیه مقاومت ملت بزرگ ایران و رهبری شجاع، قاطعاً شکست خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأکید کرد: فرهنگ، اصلی‌ترین عنصر در پیروزی انقلاب و حفظ نظام اسلامی بوده است و دولت نیز در راستای فرهنگ بلند اسلامی و سیره اهل بیت علیهم السلام با تمام توان به دنبال کاستن از مشکلات و رفع نیازهای مردم است.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری پرشکوه مراسم اربعین شهادت حضرت سید الشهدا(ع) و یاران آن امام همام را از مهم‌ترین شعائر مذهبی دانست و تأکید کرد: در سال‌های اخیر ستاد اربعین در دولت بسیار فعال بوده و دولت با تمام توان و ارائه تسهیلات گوناگون و کمک‌های ویژه تلاش می‌کند تا این حرکت عظیم با بهترین مدیریت، بیشترین تسهیلات و در آرامش و امنیت کامل برگزار شود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در طول تاریخ، مراسم اربعین با شکوه و حضور زائران اقصی نقاط جهان از جمله مسلمانان شبه قاره برگزار شده، افزود: تأکید بر زیارت اربعین، یادآور آن است که نخستین گروه زائران مرقد مطهر امام حسین(ع) و شهدای کربلا در اربعین شهادت آن عزیزان، خانواده اهل بیت(ع) و اسرای خاندان رسالت بودند.

دکتر روحانی همچنین از گزارش وزیر کشور و مجموعه دستگاه‌ها و نهادهایی که برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین و خدمت بیشتر به زائران تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

 

در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع حفظ شأن و جایگاه اعضای فرهنگستان‌های کشور با توجه به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در زمینه بازنشستگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد معاونت حقوقی ریاست جمهوری از نظر حقوقی این موضوع را مورد بررسی قرار داده و نتیجه آن، در جلسه آینده شورا ارایه شود.

در این جلسه همچنین از دست ‌اندرکاران تدوین سند الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت و نیز از دانشگاه آزاد اسلامی بخاطر اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای راه ‌اندازی دانشگاه هنر اسلامی استاد فرشچیان قدردانی شد.

همچنین در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی وزیر کشور گزارشی از راهپیمایی بزرگ اربعین و تسهیلاتی که برای زائران تدارک دیده شده است، ارایه کرد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن روحانی کاپیتولاسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی قرآن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تاثیر سوابق تحصیلی حاصل از دروس نهایی دانش آموزان در آزمون سراسری سال بعد، با ده درصد افزایش به شصت درصد خواهد رسید.

موسوی خطیر با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه‌ای و تشریحی نمودن آزمون سراسری در سال‌های آینده است، گفت: نخستین اقدام برای این منظور، افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در نمرات نهایی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شواهد نشان‌دهنده این است که برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال آمادگی داوطلبان را بیشتر می‌کند و از اضطراب آنها می‌کاهد، افزود: یکی از راهبرد‌های موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیشتر کردن تعداد نوبت‌های برگزاری آزمون سراسری تا حذف برگزاری کنکور به شکل سنتی است.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با هوشمند کردن آزمون‌های سراسری، امنیت آزمون بیشتر و از تقلب کاسته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»