Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@02:39:24 GMT

دل‌تورو کارگردان انیمیشن پینوکیو

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۱۹۷۵

دل‌تورو کارگردان انیمیشن پینوکیو

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
«گیرمو دل‌تورو» کارگردان برنده اسکار مکزیکی، به عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده نسخه انیمیشن استاپ موشن «پینوکیو» را برای کمپانی نتفلیکس می‌سازد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، این اولین فیلمی است که «دل‌تورو» پس از ساخت فیلم «شکل آب» برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردانی به سینما می‌آورد، ضمن این که نخستین تجربه ساخت انیمیشن برای این کارگردان صاحب نام مکزیکی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«مارک گوستافسن» کارگردانی مشترک این انیمیشن به سبک استاپ موشن را بر عهده دارد و داستان آن نیز در حال و هوای دهه ۱۹۳۰ میلادی در ایتالیا می‌گذرد و قرار است مراحل تولید آن از پائیز امسال آغاز شود. 

«دل‌تورو» درباره ساخت این انیمیشن گفت: هیچ فرم هنری زندگی و فعالیت هنری‌ام به اندازه انیمیشن من را تحت تاثیر قرار نداده است و با هیچ شخصیت سینمایی در تاریخ به ندازه پینوکیو ارتباطی عمیق برقرار نکرده‌ام. 

استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن‌سازی است که در آن یک شیء را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ضبط می‌کنند. از توالی این تصاویر به نظر می‌رسد که شیء به خودی خود در حال حرکت است. عروسک‌هایی با مفاصل متحرک یا عروسک‌های ساخته شده با خمیر در این تکنیک کاربرد زیادی دارند.

پیش از این نیز کمپانی دیزنی نیز اعلام کرده بود که قصد دارد در ادامه ساخت فیلم، بر اساس انیمیشن‌های معروف خود چون  «دیو و دلبر»، «سیندرلا»، «کتاب جنگل و ... فیلم «پینوکیو» را نیز بسازد و در ابتدا نیز نام «سم مندس» برای کارگردانی آن مطرح بود اما وی بعدها از این پروژه کناره‌گیری کرد.

«ماجراهای پینوکیو» نوشته «کالو لورنزینی» با نام مستعار «کارلو کلودی» برای اولین‌بار در سال ۱۸۸۱ و به صورت سریالی در مجله کودکان منتشر شد و در سال ۱۸۸۳ به صورت یک کتاب به چاپ رسید. در سال ۱۹۴۰ نیز کمپانی دیزنی در یک اثر شاهکار این داستان را در قالب یک انیمیشن به سینما آورد و پس از آن نیز تلاش‌های زیادی برای اقتباس سینمایی از این داستان صورت گرفت که آخرین آن به سال ۲۰۰۲ و فیلم «پینوکیو» ساخته «روبرتو بنینی» بازمی‌گردد که با بازخوردهای متفاوتی از سوی منتقدان مواجه شد.

در همین زمینه: خیز گری اولدمن با ایفای نقش چرچیل برای اسکار ۲۰۱۸ جری لوئیس از زندگی تا مرگ سال فیلم‌های ۵ ستاره رابطه فامیلی هنرپیشه شرلوک‌هلمز با نویسنده داستانش

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟

مدت‌هاست که رضا عطاران در تلویزیون سریال جدیدی ندارد در حالی‌که برخی در فضای‌مجازی شایعاتی از حضور او را در این سریال مطرح می‌کنند اما کارگردان سریال به یک واقعیت اشاره کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریال «بدل» به کارگردانی علیرضا مسعودی معروف به علی مشهدی در راه آنتن تلویزیون است. سریالی که قرار بود جزو ویژه‌های عید نوروز باشد اما به هر حال بعد از «هفت سر اژدها» ابوالقاسم طالبی پخش خود را آغاز خواهد کرد. 

یکی از نکات جالب در قصه این سریال، نام خانواده «عطاران» و یکی از شخصیت‌های محوری داستان است که به او «رضا عطاران» گفته می‌شود. همین نکته باعث شد برخی در فضای‌مجازی از این تیتر استفاده کنند: «حضور رضا عطاران در سریال جدید تلویزیون». خبر در نوع خودش جالب اما این صفحات مجازی برای دیده شدنِ خودشان از این عناوین خبری استفاده می‌کنند وگرنه حقیقت چیز دیگری است. 

علی مشهدی به عنوان کارگردان سریال به خبرنگار تسنیم گفت: ماجرا از این قرار است که قصه و اتفاقات سریال «بدل» در سال 1402 رقم می‌خورد و به یک خانواده‌ای برمی‌گردد که نسل اندر نسل عطارند. به همین خاطر نام فامیلی‌اش «عطاران» شده، همچون کسی که به او آهنگر می‌گویند فامیلی‌اش «ی» نسبتی می‌گیرد و او را «آهنگری» می‌خوانند. 

آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»

وی در خصوص اینکه چرا نام پسر خانواده رضا عطاران گذاشته شده و آیا پایِ استفاده ابزاری از نام رضا عطارانِ بازیگر شناخته شده در میان است، تأکید کرد: شهرام قائدی نقش پدر را در خانواده عطاران بازی می‌کند، پریسا مقتدی همسرش و عرفان آصفی نقش پسر خانواده را با نام رضا عطاران بازی می‌کند. اصلاً هیچ استفاده ابزاری نشده حتی با وجود رفاقت و قرابت تنگاتنگ با رضا عطاران، از او اجازه گرفتم که نامِ کاراکترمان را رضا عطاران بگذاریم.

این کارگردان و نویسنده شاخص حوزه طنز در تلویزیون ابراز امیدواری کرد که تلویزیون بتواند در حوزه طنز بدرخشد و مخاطب را با خودش به دورانی ببرد که بهترین‌های طنز در تلویزیون کار می‌کردند و بسیاری از خیابان‌خلوت‌کن‌های تلویزیون جزو همین طنزها و کمدی‌های سیما بودند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • شخصیت‌های ماندگار در دنیای انیمیشن‌های نوستالژیک
  • وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم
  • ببینید | جنون صهیونیست‌ها صدای کارگردان آمریکایی را هم درآورد
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟