Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا،  سکینه اشرفی که به تازگی به عنوان معاون شهردار تهران منصوب شده، شب گذشته، در اولین تجربه، به عنوان شهردار شب پایتخت، به همراه فاطمه پهلوانی مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌ها و ایمان زمانی، سرپرست روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، به سرکشی از شهر، رسیدگی به مشکلات مردم و هماهنگی امور شهر پرداخت تا تهران شب آرام و کم حادثه‌ای را پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرفی، از آغاز شب و در حالیکه مردم سرگرم تماشای مسابقه پرسپولیس و السد بودند، به مددسرای زنان لویزان رفت و ساعتی به گفتگو با مددجویان این مرکز پرداخت.

شهرداری وظیقه قانونی برای مداخله در آسیب‌های اجتماعی را ندارد

سیدنجم‌الدین محمدی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی تهران، که در این مددسرا حضور داشت، در توضیحاتی به معاون شهردار و شهردار شب پایتخت گفت: شهرداری به لحاظ قانونی، تنها وظیفه جمع‌آوری آسیب‌ها از سطح شهر و تحویل آنها به مراجع قانونی و همچنین تامین فضا و امکانات برای خدمات‌رسانی دستگاه‌های مسئول را دارد و خودش حق مداخله در موضوع آسیب‌های اجتماعی را ندارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به وظایف خود عمل نمی‌کنند، ادامه داد: برای نمونه در بحث زنان دارای اعتیاد یا کارتن‌خواب یا بی‌سرپناه، همه می‌دانند که بهزیستی متکفل امور این افراد است اما وقتی بهزیستی به وظیفه خود عمل نمی‌کند، شهرداری بر اساس حس ترحم و نوع‌دوستی، در این بحث وارد شده و سامان‌سرای زنان لویزان هم با همین ماموریت به کار خود ادامه می‌دهد اما اگر قانون یا دستگاه قضایی، بخواهد سخت‌گیری کند، حتی می‌توانند بر شهرداری به دلیل تخلف از وظایف قانونی خرده بگیرند.

محمدی، در ادامه به ضرورت تامین زیرساخت‌ها برای خدمات‌رسانی دستگاه‌های مسئول تاکید کرد و گفت: بر اساس توافق انجام شده، قرار است مراکز بهاران به بهزیستی واگذار شود تا با مسئولیت آنها، کار جذب و بازتوانی معتادان پاک‌شده، پیگیری شود.

لزوم مشارکت شهروندان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

اشرفی، معاون شهردار و شهردار شب پایتخت هم پس از بازدید از این مرکز، گفت: بر اساس برنامه پیشنهادی سوم توسعه شهر تهران، شهرداری باید مرکز هماهنگی دستگاه‌های مختلف در امور مرتبط با شهر از جمله آسیب‌های اجتماعی باشد؛ شهرداری باید تصدی‌گری را در این حوزه‌ها کنار گذاشته و به هماهنگی بپردازد.

وی تاکید کرد: البته دستگاه‌های اجرایی هم باید به وظایف قانونی خود عمل کنند تا امور مربوطه در شهر، به سرعت و دقت پیش برود.

اشرفی، به تجربه حضور خود در سیستان و بلوچستان و فعالیت نهادهای مدنی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در این استان اشاره کرد و گفت: اگر این احساس در مردم ایجاد شود که شهرداری نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس است و از آسیب‌دیدگان و افراد در معرض آسیب حمایت می‌کند، به طور حتم خیرین، سمن‌ها و گروه‌های مردمی هم بیشتر به یاری مدیریت شهری می‌آیند و با حضور مردم، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده زنان آسیب‌دیده

شهردار شب پایتخت که از بخش‌های مختلف سامان‌سرای زنان لویزان بازدید کرده بود، از نزدیک به گفتگو با زنان آسیب‌دیده در بخش‌های مختلف پرداخت؛ بسیاری از زنان حاضر در این مرکز، از عدم رسیدگی قضایی به پرونده‌هایشان یا عدم قبول آنها از سوی بهزیستی با وجود صدور حکم قضایی گلایه داشتند که اشرفی، به مسئولان این مرکز تذکر داد که با فعالیت بیشتر مددکاران، امور این زنان با سرعت بیشتری پیگیری و حل شود.

انتقال 65 هزار تماشاگر فوتبال با مترو

مسابقه فوتبال پرسپولیس و السد که با صعود تیم ایرانی به فینال آسیا و خوشحالی مردم همراه بود، باعث شد تا شهردار شب پایتخت به مرکز کنترل و راهبری مترو تهران برود و از نزدیک در جریان انتقال تماشاگران از ایستگاه ورزشگاه آزادی قرار بگیرد.

مسئول مرکز کنترل و راهبری مترو تهران، با توضیح بخش‌های مختلف این مرکز، گفت: کارشناسان و کنترلرهای این مرکز در سه شیفت و به صورت شبانه‌روزی کار رصد لحظه‌ای خطوط مترو تهران را بر عهده دارند؛ در مسابقه امشب هم علاوه بر پایش تصویری دوربین‌های ایستگاه آزادی، به طور مداوم با ایستگاه ارتباط وجود داشت و قطار فوق‌العاده هم برای انتقال تماشاگران از این ایستگاه به سایر خطوط مترو و توزیع آنها در سطح شهر، اعزام شد.

شهردار شب پایتخت هم با تقدیر از تلاش‌های پرسنل مترو در ایجاد نظم و دقت در کنترل و برنامه‌ریزی حرکت قطارهای پایتخت، گفت: حمل و نقل عمومی سرفصل مهمی در برنامه سوم توسعه شهر تهران است و اگر می‌خواهیم شهری انسان محور به جای شهر خودرو محور داشته باشیم، باید به حمل و نقل عمومی توجه کنیم.

اشرفی ادامه داد: اگر قرار بود همه تماشاگرانی که امشب با مترو به ورزشگاه آزادی رفتند، از خودروی شخصی استفاده می‌کردند، بدون شک امکان مدیریت ترافیک وجود نداشت اما عمده تماشاچیان با مترو و اتوبوس به ورزشگاه رفتند که هم در سرعت نقل و انتقال آنها و هم در کاهش ترافیک موثر بوده است.

در پایان عملیات انتقال مسافران از ایستگاه ورزشگاه آزادی که تا ساعت 22:30 ادامه داشت، اعلام شد که 65 هزار تماشاگر فوتبال از طریق مترو به ورزشگاه آزادی رفته و بازگشته‌اند.

دستورات شهردار شب برای رسیدگی به مشکلات شهر

در حین بازدیدها، یک مورد دپوی زباله در زیر پل مجیدیه به شهردار شب پایتخت اعلام شد که با انتقال موضوع به معاون برنامه‌ریزی منطقه 4 که مسئولیت شهردار شب این منطقه را برعهده داشت، موضوع به سرعت رفع شد.

یک دستگاه خودروی پراید هم در مسیر خیابان ولیعصر بالاتر از پارک وی، بر اثر بی‌احتیاطی و سرعت غیرمجاز به جدول و درخت‌های حاشیه خیابان برخورد کرده بود که با دستور شهردار شب و حضور سریع عوامل آتش‌نشانی، موضوع رفع، و ترافیک خیابان به حالت عادی بازگشت.

شهردار شب پایتخت، در پایان بازدید از شهر، به مرکز کنترل ترافیک شهر تهران رفت و با استقرار در این مرکز، از طریق دوربین‌های سطح شهر، در جریان وضع تردد در شهر قرار گرفت؛ در منطقه شرق تهران، مردم به شادمانی از پیروزی پرسپولیس به خیابان آمده بودند که با هماهنگی‌های انجام شده با راهور، به سرعت ترافیک به وضعیت عادی بازگشت و مردم هم در کمال آرامش به شادی پرداختند.

اولین تجربه حضور یک زن به عنوان شهردار شب پایتخت با شادی صعود نماینده ایران به فینال آسیا و شب آرام تهرانی‌ها سپری شد تا این تجربه، آغازی برای حضور بیشتر زنان در عرصه مدیریت شهری باشد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت پرسپولیس زنان مترو ورزشگاه آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما با ترددهایی روان در سطح پایتخت بودیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار در حال حرکت است، در بزرگراه‌های آبشناسان – سردار جنگل، همت – جنت آباد و چمران - نهج‌البلاغه هم بار ترافیک روان است.

سرهنگ شریفی گفت: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی و شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله است.

وی ادامه داد: همچنین ترافیک در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، همچنین ترافیک در مسیرهای شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین‌الدین صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم روان است.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی به دلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده به منظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در ترددهای خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت کنند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور کنند.

کد خبر 6090543

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!