Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: از زمان معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، آنها جلسات متعددی با نمایندگان داشتند و برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند. پیشرفت‌های خوبی را در این حوزه داشته‌ایم و امیدوارم وزرای پیشنهادی رای لازم را کسب کنند. آفتاب‌‌نیوز : سید محمود واعظی ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جزییات بسته حمایتی دولت که امروز در جلسه کابینه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد، گفت: در شرایط فعلی برای استفاده از همه ابزارها و برای اینکه با مشکلات اقتصادی طبقه‌ای که گرانی‌های اخیر به آنها فشار می‌آورد، همرای داشته باشیم، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی ادامه داد: در جلسه امروز هیات دولت همه ابعاد این مسئله مورد بررسی قرار گرفت و مورد تصویب قرار گرفت. وزارت کار مسئولیت اجرایی این کار را پس از بررسی‌ها و نهایی شدن برعهده دارد که امیدواریم پس از نهایی شدن روندها، جزییات را به اطلاع مردم برساند.
سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری درباره رای‌آوری وزرای پیشنهادی در مجلس اظهار داشت: کاری که در ریاست‌جمهوری صورت گرفت و براساس مطالعاتی که آقای رئیس‌جمهور انجام دادند و همچنین مشورت‌هایی که با گروه‌ها و صاحبنظران آن حوزه‌ها انجام شد، تلاش شده تا در شرایط موجود در کشور بهترین‌ها انتخاب شوند. خوشبختانه از زمان معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، آنها جلسات متعددی با نمایندگان داشتند و برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند. پیشرفت‌های خوبی را در این حوزه داشته‌ایم و امیدوارم وزرای پیشنهادی رای لازم را کسب کنند.
واعظی درباره شایعه استعفای اسحاق جهانگیری از معاونت اول نیز تصریح کرد: آقای جهانگیری هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم، نقش پررنگی داشته‌اند. هیچ وقت نیز استعفای ایشان مطرح نشده یا آنکه من آن را نشنیده‌ام. اینکه بخواهیم در رسانه‌ها به شایعات توجه کنیم، همان چیزی است که الان ماه‌ها است هم امریکایی‌ها و هم کشورهایی که در حال تلاش برای سرمایه‌گذاری در جهت ناکارامد نشان دادن نظام انجام می‌دهند، است. یکی از کارهای آنها، شایعه‌پردازی است. این مطلب درست نیست. نقش آقای جهانگیری تعیین‌کننده بوده و امروز هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. ایشان نفر دوم دولت هستند و وظیفه هم وزرا و هم اعضای دولت هماهنگی با ایشان است.
وی درباره حضور حضور وزیر سابق کار در جلسات رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آقای ربیعی به بنده در دفتر رییس‌جمهور کمک می‌کند تا ارتباط رییس‌جمهور با اقشار مختلف و دانشگاهیان بیشتر شود.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره اضافه هیات نظارت مجمع بر روند تایید مصوبات مجلس خاطرنشان کرد: قانونگذاری و مسیر آن در کشور روشن است که در چهل سال گذشته براساس قانون اساسی انجام می‌شود. کار سلیقه‌ای و تفسیر فرمان رهبری کار درستی نیست.  این اتفاقی که افتاده هم بسیاری از حقوقدانان به آن انتقاد دارند و هم معاونت حقوقی ریاست جمهوری نکاتی را در این باره مطرح کرده است. من فکر می‌کنم این موضوعی است که هرچه سریع‌تر باید به آن رسیدگی شود. این روشی که اخیرا در پیش گرفته شده است باعث رکود در تصمیم‌گیری و معطل شدن کارها می‌شود.
خبرنگاری پرسید که پس از معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی کار شاهد هجمه‌های علیه وی بودیم. دلیل انتخاب شریعتمداری برای تصدی مسئولیت وزارت کار و هجمه‌های مطرح شده علیه وی چیست؟ که واعظی پاسخ داد: کسی که مسئولیت دارد، هم طرفدار و هم مخالف دارد. وقتی کسی تصمیم می‌گیرد در مسندی قرار بگیرد و تصمیمات بر اقشار مختلف اثر دارد، از هجمه در امان نیست. فراموش نکنیم آقای شریعتمداری یکی از وزرای قوی ما هستند. ایشان هم در دولت اصلاحات به عنوان وزیر بازرگانی کردند و عملکردشان روشن است و هم در دولت یازدهم به عنوان معاون اجرایی خدمات کردند و منشا خدمات بسیار زیادی شدند.
وی افزود: ایشان در یک سال گذشته با همه تلاطم‌هایی که بوده و فشارهایی که وجود داشته است، خدمت کردند. ما باید از افراد با تجربه و موثرمان در دولت چه در داخل و چه در بیرون کابینه - در شرایطی که کشور نیازمند افراد قوی است - استفاده کنیم. این جابجایی که در دولت رخ داده، برای بهبود کار بوده است.
این عضو دولت تدبیر و امید درباره اظهارات اخیر جهانگیری در روز ملی صادرات ابراز داشت: گزارش آن مراسم را برای ما ارسال کردند. قبل از آقای جهانگیری، آقای شریعتمداری صحبت کرده بودند. ایشان مفصل درخواست کرده بودند که به مدیران و وزرا اختیار داده بودند که آقای جهانگیری در واکنش به این درخواست، به طنز گفت من اختیار عزل منشی خود را هم ندارم. شما از قدرت و اختیارات آقای جهانگیری آگاهید. در ارتباط با این صحبت معاون اول، مطبوعات از شرایط التهاب در جامعه استفاده کرده و جفا کردند مگرنه همه ما در سخنرانی‌هایمان از این طنازی‌ها و عباراتی که نشاندهنده تواضع است، استفاده می‌کنیم. معرکه پس از آن، اساسش درست نیست.
واعظی اضافه کرد: اینکه من بگویم کسی در آینده استعفا نمی‌دهد، درست نیست زیرا من از آینده اطلاعی ندارم ولی آقای شریعتمداری در گذشته استعفایی نداده بود آقای شریعتمداری روز شنبه باید به خاطر جابجایی که صورت می‌گرفت باید استفعا می‌داد که طبیعی است.
وی در واکنش به ادعای عقب‌نشینی روحانی از وعده‌های انتخاباتی یادآور شد:‌ آنچه که آقای رئیس‌جمهور هم در دوران انتخابات و هم بعد از آن با مردم در میان گذاشتند، بر قول و قرارهایشان با مردم مصمم هستند. اینکه در شرایطی برخی سریعتر انجام و برخی با موانعی انجام می‌شود، به معنای عقب‌نشینی رئیس‌جمهور نیست بلکه به معنای آن است که وقتی در راهی با مانعی روبه‌رو می‌شویم، باید آن مانع را برطرف کنیم.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: من به مردم عرض می‌کنم بنای آقای رئیس‌جمهور به هیچ وجه این است که از قول و قرارهایی که داده‌اند، عقب‌نشینی کنند.
منبع: خبرگزاری ایلنا
کد خبر: ۵۵۲۶۹۰ تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمود واعظی جهانگیری دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در جهت تحقق شعار سال نیاز است از نیروهای دانش بنیان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمد حسینی امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سمنان اظهار کرد: هفته گذشته شاهد حضور پر برکت رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در استان سمنان بودیم که مسلماً این سفر باعث رونق اقتصادی و پیشرفت در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: این اراده در هیات دولت وجود دارد که با تلاش‌های شبانه روزی و کار جهادی، مشکلات و موانع موجود برای افزایش رفاه مردم عزیز ایران برطرف شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تمام توان خود را در جهت تامین مسکن برای نیازمندان به کار گرفته است و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

حسینی تصریح کرد: امروزه بسیاری از شرکت‌ها نیازمند نیروی کار می‌باشند که از این رو لازم است اقدامات لازم جهت تامین نیرو و افزایش تولید انجام شود.

وی ادامه داد: در جهت تحقق شعار نیاز است از نیروهای دانش بنیان استفاده کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری همیشه بر توجه ویژه بر امور و رفاه کارگران عزیز تاکید داشته اند و از این رو ما نیز تمام توان خود را در جهت اجرا نمودن این امر به کار گرفته ایم.

کد خبر 748126

دیگر خبرها

  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد