Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش ملی پیشبرد دیپلماسی اقتصادی با تاکید ویژه بر رویکرد نوین همکاری های توسعه ای وزارت امور خارجه به طور مشترک توسط وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دفتر همکاری های جنوب و جنوب سازمان ملل (UNOSSC) در حال برگزاری است.

در این نشست کارگاه آموزشی با حضور جورچ چچیتک، مدیر و نماینده دبیر کل همکاری های جنوب و جنوب، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست به همراهی تیم UNOSSC و نمایندگانی از آژانس همکاری بین المللی مکزیک، آژانس هماهنگی و همکاری ترکیه، آژانس بین المللی همکاری بین المللی ژاپن، دفتر مرکزی سازمان ملل متحد در تهران و   نمایندگان وزارتخانه های مرتبط برای اشتراک گذاری تجربیات در زمینه همکاری های توسعه در حال برگزاری است.

امیر ارسلان مهاجری طهرانی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در این سمپوزیوم صندوق ملی محیط زیست را معرفی کرد و گفت: همکاری جنوب و جنوب(SSC)  فرصت هایی برای کشورهای در حال توسعه فراهم می کند تا سیاست ها و رویکردهای خود برای توسعه را با ارائه راهکارهایی که در محدوده محلی موثر هستند و برای هر کشور سازگار هستند، صورت دهد.

وی ادامه داد : همچنین همکاری جنوب و جنوب(SSC)  شامل تبادل دانش و منابع در میان کشورهای در حال توسعه می شود و می تواند بر مبنای دو جانبه، منطقه ای و یا بین منطقه‌ای شامل دو یا چند کشور در حال توسعه باشد.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در این همایش ضمن معرفی و تشریح زمینه های همکاری، رویکردهای صندوق  ملی محیط زیست را در زمینه های بین المللی برای آغاز تعاملات مشترک اعلام کرد.

در حاشیه این نشست مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست نیز دیدار هایی با نمایندگان UNOSSC، آژانس همکاری بین المللی مکزیک، آژانس هماهنگی و همکاری ترکیه در مورد چگونگی آغاز بکار با صندوق ملی محیط زیست  بحث و تبادل نظر کرد.

کد خبر 4440259

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد صندوق ملی محیط زیست وزارت امور خارجه ایران اربعین ۹۷ شورای شهر تهران شهرداری تهران اربعین 97 نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران کنگره ملی خانواده قوه قضاییه بیمه خانواده سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور اربعین حسینی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم ۵ استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام نموده است.

این در حالی است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ نماید.

در ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم، دولت (سازمان حفاظت محیط زیست) مکلف شده بود ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوط را در حساب‌های ملی محاسبه و لحاظ کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد