Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جمیل احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان در 6 ماهه سال گذشته 730 هزار و 268 نفر ساعت بود که امسال 28 درصد بیشتر شده است.
وی افزود: از مجموع آموزش های ارائه شده در این بخش سه هزار و 534 نفر دوره در خوشه خدمات، 389 نفر دوره در خوشه صنعت، 316 نفر دوره در خوشه فرهنگ و هنر و 2 نفر دوره در خوشه کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی اضافه کرد: از مجموع 134 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در استان، 11 آموزشگاه مختص برادران، 80 آموزشگاه آزاد ویژه خواهران و 43 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به صورت دو منظوره به ارائه آموزش های مهارتی به مردم می پردازند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان یادآور شد: این آموزش ها در رشته هایی نظیر فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، امور مالی و بازرگانی، معماری، تاسیسات، برق، الکترونیک، صنایع دستی (دوخت های سنتی)، هنرهای تجسمی، فرش و امور زراعی صورت می گیرد.
احمدی با اشاره به حضور پر رنگ بانوان در فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای تاکید کرد: 554 هزار و 504 نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در بخش خدمات به این قشر از جامعه ارائه شده است.
وی گفت: در بخش دولتی نیز سالانه بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش‌ های مهارتی به متقاضیان در بخش ها و رشته های مختلف ارائه می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان یادآور شد: اگر به نفر - دوره حساب کنیم سالانه حدود 18هزار نفر در مراکز دولتی در سطح استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می گیرند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 125 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعال در سطح استان کردستان در امر آموزش متقاضیان فعالیت می کنند.
در کنار مراکز آزاد، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با 16 مرکز آموزش دولتی، 90 کارگاه ثابت شهری، 45 کارگاه سیار شهری، 102 کارگاه سیار روستایی، 23 کارگاه صنایع ضمن کار، 27 کارگاه صنایع اصناف، هفت کارگاه جوار دانشگاه، 60 کارگاه سیار پادگانی و 39 کارگاه در زندان ها، آموزش های فنی و حرفه ای را در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می دهد.
6108/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جامعه زیبایی صنایع دستی فرهنگ و هنر فنی و حرفه ای راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت

موسسه «گالوپ» گزارش داد، در سال میلادی گذشته ایالات متحده جایگاه خود را به‌عنوان تاثیرگذارترین قدرت جهانی در آفریقا از دست داده و دیگر کشورها - مخصوصا چین - محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی تازه موسسه گالوپ نشان می‌دهد میزان محبوبیت ایالات متحده در آفریقا که معیار قدرت نرم این کشور است، در سال میلادی گذشته سه درصد کاهش یافت و از ۵۹ درصد به ۵۶ درصد رسید. این نظرسنجی نشان داد در میان چهار قدرت بزرگ جهانی (آمریکا، چین، روسیه و آلمان)، ایالات متحده تنها کشوری بود که شاهد کاهش میزان محبوبیت خود در آفریقا بود؛ درحالی‌که محبوبیت چین در این منطقه ۶ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، روسیه هم که با آغاز جنگ اوکراین شاهد کاهش محبوبیت خود در آفریقا بود، در سال میلادی گذشته جایگاه خود را احیا کرد و به محبوبیت ۴۲ درصدی دست یافت؛ یعنی محبوبیتی که پیش از جنگ اوکراین در ۲۰۲۱ داشت. میزان محبوبیت آلمان در آفریقا هم از ۵۱ درصد به ۵۴ درصد افزایش یافت.

چین در ۲۰۲۳ بیشترین میزان محبوبیت یک دهه اخیر خود در آفریقا را به ثبت رساند؛ تا جایی که محبوبیت پکن در بسیاری از کشورهای آفریقایی افزایش ۲ رقمی داشت. شاخص‌ترین میزان افزایش محبوبیت چین در میان کشورهای آفریقایی متعلق به غنا (۱۵ درصد) و ساحل عاج و سنگال (هر یک ۱۴ درصد) است.

در سال‌های گذشته نفوذ و سرمایه‌گذاری چین در کشورهای آفریقا افزایش چشمگیری داشته و این کشور به بزرگ‌ترین شریک تجاری آفریقا بدل شده است. پکن با طرح کمربند و جاده توانسته بخش بزرگی از پروژه‌های زیرساخت آفریقا را تحت پوشش قرار دهد.

بیشترین میزان کاهش محبوبیت آمریکا در آفریقا متعلق به کشورهای اوگاندا (۲۹ درصد کاهش)، گامبیا (۲۱ درصد کاهش) و کنیا (۱۴ درصد کاهش) است. بر اساس داده‌های موسسه گالوپ، آمریکا در کشورهای لیبی و سومالی با ۲۳ و ۲۵ درصد، کمترین میزان محبوبیت را دارد.

روزنامه واشنگتن‌پست پیش‌تر گزارش داد آمریکا با یک عقب‌نشینی استراتژیک در آفریقا مواجه است و شواهد حکایت از آن دارد که واشنگتن باید قید نفوذ خود در این منطقه را بزند. آمریکا اخیرا به درخواست نیجر برای خارج‌کردن نیروهای آمریکایی از این کشور آفریقایی پاسخ مثبت داد.

به گزارش این روزنامه، تحولات اخیر در نیجر و چاد نشان از این دارد که دوره آمریکا در آفریقا به سر آمده است. این عقب‌نشینی نه‌تنها به معنای کاهش حضور نظامی، بلکه نشانه یک تغییر قابل‌توجه در مناسبات ژئوپلیتیک است. افزایش محبوبیت و نفوذ روسیه و چین در آفریقا امری است که چالش‌های بزرگی را متوجه سیاست خارجه آمریکا خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟