Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان رئیس مرکز آمار ایران امروز در رشت گفت : سهم گیلان از جمعیت کشور3 و 2 دهم درصد است  اما سهم این استان از تولید در 2 و 2 دهم درصد است که این میزان با قابلیت ها و منابع انسانی استان هماهنگ نیست.
آقای پارسا با اشاره به اینکه برای ایجاد این هماهنگی به مدیریت جهادی تولید نیاز است افزود : نرخ بیکاری در گیلان ابتدای امسال 10 و 7 دهم بود که از متوسط کشور کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد : نرخ سالخوردگی در گیلان 13 درصد است که از متوسط کشور بالاتر است و برای تغییر این اوضاع باید برای افزایش جمعیت سیاست گذاری شود.
رئیس مرکز آمار ایران با بیان آمارگیری در ایران به روش سنتی انجام می شود افزود : به دلیل کمبود بودجه و منابع انسانی فقط 55 درصد آمار مورد نیاز برنامه ریزان ملی ، 35 درصد آمار مورد نیاز مقامات و مدیران استانی و کمتر از 15 درصد آمار مورد نیاز مقامات شهرستانی تهیه می شود.

آقای پارسا با بیان اینکه در 3 سال اخیر سعی شده زیر ساخت های ضروری برای نظام آماری مدرن یا ثبتی – مبنا در ایران فراهم شود افزود : در نظام آماری مدرن ، دستگاه های اجرایی همزمان با انجام وظایف روزانه خود ، اطلاعات آماری را ثبت می کنند.
وی اضافه کرد : با اجرای نظام آماری ثبتی – مبنا ، اطلاعات هر فرد بر حسب سن ، جنس ، منطقه جغرافیایی ، قومیت و هر گونه اطلاعات فردی ثبت شده و به مرکز آمار کشور گزارش می شود.
رئیس مرکز آمار ایران گفت : طبق آمار اعلام شده امسال نرخ متوسط تورم در کشور 13 و 4 دهم درصد است که نشان دهنده متوسط افزایش سالانه قیمت کالاها و خدمات در کشور است که با نرخ تورم نقطه به نقطه که مردم حس می کنند و مربوط به افزایش قیمت انفرادی کالاهاست تفاوت دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آمار نرخ تورم منابع انسانی نظام آماری مدرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.

به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899737

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • اوج ناهماهنگی در ایران؛ چرا ناگهان پنج کنسرت لغو شد؟
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید