Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:07:49 GMT

یک کشف بزرگ باستان شناسی/ جزئیات تسهیل ورود گردشگر

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۴۵۲۹۷

یک کشف بزرگ باستان شناسی/ جزئیات تسهیل ورود گردشگر

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته پیرو موضوع بازسازی کاخ مروارید و باغ سیب در مهرشهر کرج، استاندار البرز از این کاخ دیدن کرد و گفت که باید احیای باغ سیب و مرمت کاخ مروارید به عنوان مطالبه مردمی با جدیت دنبال شود. این بازدید بدنبال اختلاف نظر بین سازمان میراث فرهنگی و بنیاد مستضعفان و اثر ثبت ملی باغ سیب انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هفته همچنین موزه آبگینه تهران خبر داد که این موزه به دلیل انجام تعمیرات و عملیات عمرانی از روز شنبه 5 آبان ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل است و از گردشگران عذرخواهی کرده است. این هفته جامعه تورگردانان کشور به تصمیم هتلداران نسبت به ارزی شدن نرخ هتل ها انتقاد کردند. آنها در نامه ای به رئیس سازمان میراث فرهنگی متذکر شدند که وظیفه همه ما تقویت پول ملی است نه ارز خارجی. چرا هتلداران گمان می کنند آژانس ها در جریان افزایش نرخ ارز های خارجی سود کلانی می برند. آنها اظهار می کنند هتل هایی که شهرهای دیگر با ارز غیر از کشور خود هزینه ها را از گردشگر خارجی می گیرند در صورتی که این طور نیست.

این هفته خبرگزاری مهر در گزارشی به جزئیات عدم درج مهر ورود و خروج روی گذرنامه گردشگران خارجی پرداخت و اعلام کرد که اگر چه علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده که امیدوار است این طرح هر چه زودتر اجرایی شود اما از سال 93 در برخی از فرودگاهها برای گردشگران متقاضی هیچ مهر ورود و خروجی روی پاسپورت آنها درج نشده نمی شده است. این موضوع را مجتبی کریمی مدیرکل امور صدور روادید و گذرنامه به خبرنگاران مهر گفت و اعلام کرد که از بهمن سال 96 در فرودگاه تهران و از دو سال پیش در فرودگاه مشهد و از ماه رمضان امسال در فرودگاه شیراز و از اول مهر در همه فرودگاههای کشور این طرح در حال انجام است.

این هفته قرار بود سازمان میراث فرهنگی پیرو قانون منع بکارگیری بازنشستگان از سه نفر از مدیران این سازمان تقدیر کند.

در میان آنها سیدمحمد بهشتی که اکنون رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی است نیز قرار بود در این مراسم به تقدیر از سازمان میراث فرهنگی خداحافظی کنند اما این برنامه به زمان دیگری موکول شد.

خبر حوزه باستان شناسی در این هفته نیز مربوط به کشف یک دندان از یک کودک نئاندرتال برای نخستین بار در پناهگاه صخره ای باوه یوان در استان کرمانشاه بود. این خبر را یکی از باستان شناسان اعلام کرد. قرار است که هفته  آینده یک نشست خبری پیرو این کشف بزرگ برگزار شود.

کد خبر 4441799 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سیدمحمد بهشتی کاخ مروارید کرمانشاه اربعین ۹۷ کتاب و کتابخوانی ادبیات معرفی کتاب ترجمه ادبیات جهان بازار نشر نمایشگاه فرانکفورت میراث فرهنگی ادبیات داستانی ادبیات ایران اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نمایشگاه کتاب فرانکفورت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

دهیار روستای ابیانه از سنگ‌فرش سه هزار و ۲۰۰ مترمربع از معابر روستای ابیانه به منظور تسهیل در تردد گردشگران خبر داد. - اخبار استانها -

مجید نوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، گفت: در آستانه فصل باز شدن گل‌های محمدی و شروع گلابگیری در شهرستان نطنز، بافت تاریخی و طبیعت پیرامون روستای ابیانه از وجود زباله‌ها پاک شد.

وی با بیان اینکه پاکسازی بافت تاریخی و محیط منظر روستای ابیانه با مشارکت پایگاه میراث فرهنگی، دوستداران طبیعت، دهیاری و مردم روستا برگزار شد، افزود: ترویج فرهنگ محیطی پاک و جمع‌آوری زباله و حفظ و حراست از میراث طبیعی و تاریخی از اهداف اصلی برگزاری چنین برنامه‌هاست.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ابیانه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای افزایش زیبایی منظر روستایی و تسهیل تردد عابران محلی و گردشگران، معابر روستای ابیانه و کوچه‌های محلات تاریخی روستا از جمله محله پل و یوسمون سنگ فرش شد.

نوری با اشاره به اینکه اجرای این طرح علاوه بر تسهیل تردد، سبب هدایت آب‌های سطحی و انتقال به محدوده اراضی کشاورزی روستا خواهد شد، تصریح کرد: در این مرحله سه هزار و 200 مترمربع از معابر روستا، پس از بسترسازی مناسب، سنگ فرش شد و مابقی کوچه‌ها نیز در آینده سنگ فرش می‌شود، ضمن اینکه در سال‌های گذشته نیز بخش زیادی از معابر روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نطنز سنگ فرش شده است.

توزیع علوفه برای حفظ گونه‌های حیات وحش

دهیار ابیانه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم یادآور شد: با توجه به اقلیم کوهستانی روستای تاریخی ابیانه و قرارگیری و همجواری آن با  منطقه حفاظت شده کرکس و وجود گونه های متنوع زیستی، عملیات توزیع علوفه در اراضی بالادست روستا همه ساله با همکاری و مساعدت اداره محیط زیست، دهیاری ابیانه و دوستداران طبیعت انجام می‌شود که در زمستان گذشته با توجه به بارش‌های سنگین برف توزیع علوفه در سه نوبت انجام شد.

هادی عسگری گفت: منطقه حفاظت شده کرکس در شمال استان اصفهان با 114هزار هکتار وسعت زیستگاه 290 گونه گیاهی از جمله گون، درمنه، زرین گیاه، بادام کوهی و 13گونه پستاندار از قبیل گرگ، کفتار، بز کوهی، قوچ و میش است.

راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد

به گزارش تسنیم؛ روستای ابیانه در دامنه کوه کرکس و در 40 کیلومتری شمال غرب نطنز و 70 کیلومتری جنوب کاشان در استان اصفهان، همچون نگینی می‌درخشد و اتوبان خلیج فارس که قم را به اصفهان وصل می‌کند، یکی از بهترین راه‌های دسترسی به روستای تاریخی ابیانه است.

انتهایی پیام/804

دیگر خبرها

  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور