Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@02:39:32 GMT

دژپسند وزير امور اقتصادي و دارايي شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۶۸۲۸۹

دژپسند وزير امور اقتصادي و دارايي شد

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - «فرهاد دژپسند» با کسب 200 راي موافق مجلس به عنوان وزير امور اقتصادي و دارايي انتخاب شد و به جمع دولت دوازدهم پيوست.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 200 راي موافق، 50 راي مخالف و 15 راي ممتنع از 265 نماينده حاضر، فرهاد دژپسند را به عنوان وزير امور اقتصادي و دارايي برگزيدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي پس از کسب اعلام آرا براي دژپسند در مسئوليت جديد، آرزوي موفقيت کرد.
مسعود کرباسيان وزير پيشين امور اقتصادي و دارايي چهارم شهريورماه در مجلس استيضاح شد که پس از استيضاح وي، سيد رحمت الله اکرمي با حکم رييس جمهوري سرپرستي اين وزارتخانه را برعهده گرفت.
در جلسه راي اعتماد امروز مجلس به ترتيب صلاحيت فرهاد دژپسند وزير پيشنهادي امور اقتصادي و دارايي، محمد شريعتمداري وزير پيشنهادي تعاون، کار و رفاه اجتماعي، محمد اسلامي وزير پيشنهادي راه و شهرسازي و رضا رحماني وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت بررسي شد.
**کارنامه فرهاد دژپسند
دژپسند متولد يکم خرداد سال 1331 است و مدرک دکتري اقتصاد گرايش اقتصاد بين الملل از دانشگاه آزاد اسلامي دارد؛ وي مدرک کارشناسي ارشد برنامه ريزي سيستم هاي اقتصادي را از دانشکده اقتصاد دانشگاه شهيد بهشتي و کارشناسي اقتصاد نظري را از دانشکده اقتصاد دانشگاه شهيد بهشتي گرفته است.
رساله دکتري وي، «عوامل موثر رشد اقتصادي ايران با تاکيد بر نقش شاخص هاي توسعه انساني» بوده است.
** سوابق شغلي و اجرايي
از سوابق اجرايي دژپسند مي توان به موارد زير اشاره کرد:
- دانشيار دانشکده علوم اقتصادي و سياسي دانشگاه شهيد بهشتي از آبان سال 1385 تاکنون
- رئيس مرکز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري سازمان برنامه وبودجه کشور
- معاون امور اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه و بودجه کشور
- دبير ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي
- معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي
- معاون امور توليدي سازمان مديريت و برنامه ريزي
- معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزارت بازرگاني
- مشاور معاون رييس جمهوري و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور
- مديرکل دفتر اقتصاد کلان سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور
- مشاور معاونت امور زيربنايي سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور
- مديرکل دفتر رياست سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور
- معاون مديرکل دفتر امور آموزش سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور
- معاون برنامه ريزي و بررسي هاي اقتصادي سازمان بازرسي و نظارت بر قيمت توزيع کالا و خدمات
- کارشناس دفاتر آموزش و پرورش و آموزش عالي سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور
- عضو جهاد دانشگاهي دانشگاه شهيد بهشتي، عضو شوراي جهاد دانشکده اقتصاد
- مدرس مدعو دانشگاه در دانشگاه هاي شهيد بهشتي، علامه طباطبائي و دانشکده امور اقتصادي
- مشاور امور اقتصادي رييس کل ديوان محاسبات کشور و عضو شوراي مشاورين ديوان
- سرپرست مرکز مطالعات وبرنامه ريزي شهر تهران
- مشاور برنامه ريزي و تامين مالي دانشگاه شهيد بهشتي
** سوابق علمي و دانشگاهي
دژپسند تاکنون 23 مقاله علمي - پژوهشي با موضوع هاي اقتصادي از جمله رشد و توسعه اقتصادي، توسعه صادرات غيرنفتي، توسعه پايدار، اقتصاد ايران، يارانه، تجارت الکترونيک، سياست هاي پولي و مالي، ارزش پول ملي و تراز پرداختها، سرمايه انساني، اندازه دولت، تامين مالي، سرمايه گذاري خارجي و تورم در نشريات معتبر پژوهشي به چاپ رسانده است.
وي همچنين 6 عنوان کتاب شامل «اقتصاد ايران در دوره جنگ تحميلي»، «درآمدي بر مباني تجارت الکترونيکي»، «تورم، دلايل و راه هاي مهار آن در اقتصاد ايران»، « مباني توسعه پايدار در ايران» (به اتفاق جمعي از نويسندگان)، «اقتصاد سياسي جهاني» (رابرت گليپين؛ جين گليپين ترجمه به همراه جناب آقاي دکتر رسول افضلي) و «اطلس مناطق محروم کشور، سطح بندي و پهنه بندي مناطق محروم کشور و مزيت هاي نسبي اين مناطق» را به رشته تحرير درآورده است.
همکاري با دستگاه هاي اجرايي و دانشگاهي در زمينه تدوين خط مشي ها و سازکارهاي اقتصادي کشور با رويکرد اقتصاد مقاوني، بازنگري در قانون مجاسبات عمومي، اصلاح قانون بودجه، آسيب شناسي تدوين برنامه هاي پنج ساله توسعه و بازنگري در قانون تجارت نيز در کارنامه فعاليت هاي علمي و اجرايي دژپسند ديده مي شود.
وي در دو دهه اخير در بيش از 50 شوراي عالي سياستگذاري و تصميم گيري عضويت داشته که از جمله مي توان به شوراي عالي بانک ها، شوراي عالي آمار، شوراي عالي بيمه، شوراي عالي انفورماتيک کشور، کميسيون تخصصي کميسيون اقتصاد هيأت دولت، کميسيون ستاد اقتصادي دولت، کميسيون شوراي اقتصاد، ستاد برنامه ششم توسعه، کميته اصلاح نظام بانکي بانک مرکزي، شوراي راهبري توسعه مديريت سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور اشاره کرد.
سيام**9121**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، چهل و نهمین اجلاس سالانه ۲۰۲۴ گروه بانک توسعه اسلامی از امروز نهم اردیبهشت ماه مصادف با ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی و به مدت دو روز در ریاض عربستان سعودی برگزار می‌شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پس از ورود به ریاض، جلسات دوجانبه‌ای با نمایندگان کشور‌های مختلف عضو برگزار می‌کند و سپس در جشن طلایی سالگرد تأسیس بانک در سطح وزرای اقتصاد کشور‌های عضو حضور خواهد یافت.

خاندوزی سپس روز دوشنبه در جلسه مجمع عمومی (اعضای هیئت عامل) شرکت خواهد کرد که در این جلسه علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز وی را همراهی خواهند کرد.

وزیر اقتصاد سپس با همراهان خود در جلسه دوجانبه با فیصل ابراهیم وزیر اقتصاد عربستان حضور می‌یابد.

این نشست همچنین با حضور رحمت اله اکرمی خزانه دار کل کشور در جلسه شتابدهی در تأمین مالی اقلیمی از طریق صکوک سبز و پایداری (شامل ارائه راهنمایی در خصوص صکوک پایدار) ادامه می‌یابد و سپس نشست میزگرد اعضای هیئت عامل (جلسه غیرعلنی) با حضور وزیر امور اقتصادی ایران و علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار خواهد شد.

در نهایت عصر روز دوم و پایانی این اجلاس، کنفرانس مطبوعاتی اجلاس سالانه با حضور  خاندوزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه