Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:43:20 GMT

ضعف شرکت پدیده در بخش سهام آن است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۶۸۶۳۷

ضعف شرکت پدیده در بخش سهام آن است

علیرضا رشیدیان شنبه شب در نشست شورای اداری خراسان رضوی افزود: طی 2 سال گذشته ستاد تدبیر شرکت پدیده تلاش بسیار برای احیای آن، رفع معضلات قانونی و شروع مجدد پروژه های نیمه تمام عمرانی آن انجام داد و در این زمینه بویژه تامین تسهیلات و پروژه های عمرانی گام های بلندی برداشت.
وی اظهار داشت: برای رفع مشکل بخش سهام شرکت پدیده نیز سه راهکار وجود دارد که شامل انتقال سهم یا سهام جبرانی به مردم، تشکیل مجمع عمومی و انتخاب هیات مدیره و ورود به فرابورس است که مقدمات آن با همکاری دستگاه قضا فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره تیم فوتبال پدیده نیز گفت: خراسان رضوی در فصل قبلی لیگ برتر 2 تیم برای حضور داشت اما امسال یک تیم در لیگ برتر دارد و این تیم موفق شده است خود را به صدر جدول برساند و از این حیث اقبال عمومی را به خود جذب کرده است.
رشیدیان افزود: با این حال، باشگاه تیم پدیده مشکل مالی دارد که برای حل این مشکل، فردا جلسه ای در استانداری برگزار می شود و انتظار می رود که مدیران شرکت پدیده، باشگاه پدیده، شهرداری مشهد، اداره کل ورزش و جوانان و فعالان بخش خصوصی در آن حضور یابند تا مشکل مالی این باشگاه حل شود.
وی اظهار داشت: دستگاه های دولتی برای کمک مالی به باشگاه های ورزشی محدودیت قانونی دارند و از ردیف های دولتی امکان کمک به باشگاه های حرفه ای وجود ندارد لذا باید مدیران توانمند استان از مسیر دیگری معضل مالی این تیم را برطرف نمایند.
وی با اظهار تاسف از مشخص نشدن زمین تمرین تیم پدیده گفت: باید هر چه سریعتر مشکل نبود زمین بازی برای تمرین های تیم پدیده از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی حل شود.
رشیدیان افزود: همه باید مدیریت باشگاه پدیده را تقویت کنند نه اینکه در مدیریت آن دخالت کنند، مدیریت این باشگاه نباید 2 تا شود و کسی نباید در مدیریت باشگاه دخالت کند.
وی با بیان اینکه تبلیغات منفی دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان در حال انجام است اظهار داشت: حضور پرشور مردم از فرق و مذاهب و ملیت های مختلف در مراسم پیاده روی اربعین حسینی ثابت کرد که آنان بصیر هستند و از ظرفیت این مراسم برای گسترش صلح و دوستی بین پیروان مذاهب اسلامی و فرق مختلف بهره می گیرند.
وی گفت: دستگاه های مختلف فرهنگی باید از حضور پرشور مردم در مراسم اربعین حسینی و زمانی که قلب ها و ذهن ها آماده پذیرش است، برای افزایش بینش و آگاهی مردم تلاش نمایند.
رشیدیان با اشاره به افزایش حضور زائران پیاده امام رضا (ع) در مشهد طی دهه پایانی صفر افزود: تقویت ناوگان ریلی، جاده ای و هوایی، آمادگی دستگاه های خدماتی در حوزه درمانی، اسکان و پذیرایی از زائران بویژه فرمانداری ها و دهیاری ها در این ایام ضروری است.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: جلب مشارکت خیرین و هیات های مذهبی و مردم برای خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر به عنوان شکرانه قرار داشتن در مجاورت ثامن الائمه (ع) باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و همچنین دستگاه های نظارتی باید امنیت زائران را مانند سالهای گذشته تامین کنند.
وی با اشاره به شروع زودهنگام فصل سرما در خراسان رضوی گفت: کشاورزان بویژه کسانی که کشت پاییزه دارند، باید تمهیدات لازم را به منظور به حداقل رساندن خسارت بخش کشاورزی ناشی از سرما را بیاندیشند.
رشیدیان افزود: از هفته جاری بارش ها در خراسان رضوی آغاز می شود و مدیران دستگاه های اجرایی با توجه به نزدیکی دهه پایانی صفر باید در مدیریت سیلاب ها و جلوگیری از خسارت ناشی از بارندگی ها تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
وی در مورد جذب تسهیلات مربوط به مشاغل روستایی گفت: در هفته جاری قسط دوم طرح تسهیلات مشاغل روستایی از سوی دولت به استانها پرداخت می شود، با توجه به تغییرات در نرخ تبدیل ارز به ریال، تامین اصل اعتبار مربوط به طرح مشاغل روستایی 2 برابر افزایش می یابد و از 12 هزار میلیارد ریال به 18 هزار میلیارد ریال می رسد.
وی ادامه داد: تاکنون خراسان رضوی در جذب تسهیلات مشاغل روستایی در کشور رتبه نخست را بدست آورده است لذا از مدیران دستگاه های اجرایی استان درخواست می شود تلاش خود را برای جذب باقی تسهیلات در استان داشته باشند.
استاندار خراسان رضوی افزایش صادرات غیرنفتی را یک راهکار مطلوب برای ناکارآمد کردن تحریم های اقتصادی دانست و گفت: مدیران باید توجه داشته باشند که ضمن حفظ مایحتاج داخلی، تولیدات را با هدف صادرات افزایش دهند و ظرفیت لازم برای تحقق این مهم در استان وجود دارد.
رشیدیان افزود: تاکنون با استفاده از موجودی در انبارها، نیاز استان در بخشهای مختلف تامین شده است اما از این پس باید تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کرد و برای تولید صادرات محور در بخشهای کشاورزی، صنعتی و خدمات فنی – مهندسی برنامه ریزی ویژه ای داشت.
وی با تاکید بر فعال نگهداشتن ستادهای تنظیم بازار شهرستانی در خراسان رضوی برای کاهش تنش های قیمتی کالاها اظهار داشت: بین بنکداری و احتکار تفاوت فاحشی وجود دارد، خرید در زمان تولید و نگهداری کالاها برای توزیع در زمان احتیاج، یک روال معمول در کشور برای بنکداران است و این موضوع نباید با احتکار کالا اشتباه گرفته شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تغییرات تقسیمات استانی مصوب دولت گفت: با پیگیری های انجام شده و عنایت دولت، برخی از شهرها از جمله صالح آباد، میان جلگه و زبرخان در خراسان رضوی به شهرستان و برخی بخشها نیز به شهر ارتقا پیدا می کنند.
وی با عذرخواهی از مردم برخی شهرستان هایی که هنوز فرماندار آنها مشخص نشده است، افزود: جابه جایی استانداران در کشور، اندکی کار تایید دولت برای انتصاب فرمانداران جدید را به تاخیر انداخته است لذا به نظر می رسد فرمانداران جدید برای شهرستان هایی که با سرپرست اداره می شوند، از سوی استاندار بعدی خراسان رضوی معرفی شوند.
رشیدیان با بیان اینکه در هفته های اخیر شاهد بهره برداری از پروژه های عمرانی در شهرستان های مختلف خراسان رضوی بودیم، اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه اخیرا به بسته حمایتی از پیمانکاران اشاره داشت اما هنوز این بسته ابلاغ نشده است، باید از نجابت پیمانکاران پروژه های عمرانی استان برای فعال نگهداشتن چرخه پروژه ها با ایجاد 22 هزار نفر اشتغال در آنها به رغم تاخیر در پرداخت اعتبارات، قدردانی کرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: به دلیل کمبود مواد اولیه بخش تولید در چند ماه گذشته شاهد ریزش در بخش واحدهای تولیدی استان بودیم که در این راستا وزارت کشور تشکیل کمیته ای با عنوان 'عبور از تحریم ها' را به استان ها ابلاغ کرد و امید است با تشکیل این کمیته و همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی شاهد حل مشکلات واحدهای تولیدی استان باشیم.
رشیدیان از دستگاه های نظارتی و قضایی خراسان رضوی خواست، همان طور که در سیاست های ابلاغی از سوی ارکان نظام، اعلام شده است، در این برهه از زمان، انعطاف بیشتری داشته باشند و به جای مچ گیری از فعالان اقتصادی، حمایت بیشتری از آنها داشته باشند.
وی همچنین بر مشارکت بخشهای دانشگاهی و ظرفیت های علمی استان برای حل مشکلات اقتصادی و سازمان های مردم نهاد و رسانه ها برای ایجاد فضای همدلی در جامعه تاکید کرد.
7489 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اداره کل ورزش و جوانان ارز دستگاه های اجرایی استان سرما سهام راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در روزهای اخیر مطالب نادرستی درباره دخالت و اعمال نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط به اطلاع می‌رساند؛ مطابق ماده یک آئین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر ۵ درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوصی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلاً در زمره کارکنانی که به آن‌ها سهام تعلق می‌گیرد قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذیربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیأت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود.

کد خبر 6092083

دیگر خبرها

  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان