Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که امروز انتخابات مهم و سرنوشت ساز ایالتی در هسن برگزار می‌شود نتایج جدیدترین نظرسنجی از وضعیت بد احزاب دولت ائتلافی در آلمان خبر می‌دهد. ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، امروز انتخابات مهم و سرنوشت ساز ایالتی هسن در آلمان برگزار می شود و بسیاری نظرسنجی‌ها حاکی از شکست سخت احزاب دولت ائتلافی در این انتخابات می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدیدترین نظرسنجی که موسسه "امنید" به سفارش نشریه "بیلد" آلمان انجام داده است احزاب متحد مسیحی (سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی) تنها 24 درصد آراء شهروندان را کسب کرده و با یک درصد سقوط نسبت به هفته گذشته یکی از پایین ترین میزان محبوبیت خود در این نظر سنجی ها را به دست آوردند.

حزب سبز آلمان هم از این شرایط سود برده و با یک درصد صعود 20 درصد آراء شهروندان را کسب کرده و در جایگاه دومین حزب قدرتمند آلمان قرار گرفت. این بالاترین ارزیابی برای حزب سبز آلمان در هفت سال گذشته بوده است.

حزب سوسیال دموکرت هم در این نظر سنجی 15 درصد آراء شهروندان را کسب کرده و بعد از حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" با کسب 16 درصد آراء در جایگاه چهارم قدرتمندترین حزب آلمان قرار گرفت. چپ ها و لیبرال دموکرات ها هم هر کدام 10 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند.

امروز انتخابات ایالتی مهم و سرنوشت ساز هسن برگزار می شود. بسیاری کارشناسان بر این باورند که نتایج این انتخابات می تواند آغاز پایان ائتلاف بزرگ در آلمان و دوران صدر اعظمی مرکل باشد.

هسن به عنوان یک ایالت قرمز ( رنگ سوسیال دموکرات ها) مطرح است و تنها با یک وقفه بین سال های 1987 و 1991 تا پایان دهه نود همواره سوسیال دموکرات ها در این ایالت حکومت می کردند. بعد از آن دموکرات مسیحی ها قدرت را در این ایالت در دست گرفتند؛ اما حالا اوضاع چگونه است. خیلی اتفاقات می تواند به وقوع بپیوندد. حتی امکان روی کار آمدن یک نخست وزیر از سبزهای آلمان هم در این انتخابات ایالتی ممکن است.

احزاب ائتلاف حاکم در انتخابات ایالتی اخیر بایرن هم شکست تلخی خوردند و یکی از بدترین نتایج تاریخ خود را بدست آوردند.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی

بر اساس نتایج اولیه انتخابات محلی در انگلستان و ولز که امروز جمعه توسط رسانه‌ها گزارش شد، حزب حاکم محافظه‌کار در حال از دست دادن کرسی‌های شوراهای محلی و واگذاری آنها به مخالفان است.

به گزارش ایسنا، با شمارش بیش از نیمی از آرا، محافظه‌کاران تاکنون ۲۵۹ کرسی را از دست داده‌اند، در حالی که حزب کارگر ۱۰۹ کرسی را به دست آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، در همین حال لیبرال دموکرات‌ها ۳۸ کرسی را کسب کردند، در حالی که سبزها توانستند ۲۸ کرسی دیگر را به دست آورند و ۸۰ کرسی به نامزدهای مستقل تعلق گرفت.

علاوه بر این، محافظه‌کاران اکثریت را در شش شورای محلی از دست دادند و حزب کارگر اکثریت را در هفت شورا به دست آورد. حزب کارگر همچنین در انتخابات میان‌دوره‌ای بلکپول جنوبی بر محافظه‌کاران پیروز شد و کرسی در پارلمان بریتانیا به دست آورد و «کریس وب» نامزد حزب کارگر ۵۸.۹ درصد آرا را در مقایسه با رقیب محافظه‌کار (۱۷.۵ درصد) خود کسب کرد.

انتخابات محلی در انگلستان و ولز روز پنجشنبه برگزار شد. شهروندان باید به ترکیب ۱۰۷ شورا و مجمع لندن رأی می‌دادند و ۱۱ شهردار از جمله شهردار لندن و ۳۷ کمیسر پلیس را انتخاب می‌کردند. در همین روز، انتخابات میان دوره‌ای برای کرسی حوزه انتخابیه بلکپول جنوبی هم برگزار شد.

قبل از انتخابات، محافظه‌کاران ۹۸۹ کرسی از ۲۶۰۰ کرسی و حزب کارگر ۹۷۳ کرسی داشتند. نتایج نهایی قرار است روز شنبه اعلام شود.

در همین حال در پی شکست حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات محلی امید «صادق خان»، شهردار کنونی لندن از حزب کارگر برای ابقا در سمتش بیشتر شده است. نتیجه انتخاب شهرداری‌ها از جمله شهرداری لندن که مهمترین رقابت این دوره است، قرار است روز شنبه اعلام شود.

رقابت اصلی در شهر لندن بین سوزان هال از حزب حاکم محافظه‌کار و صادق خان، شهردار کنونی از حزب کارگر است.

صادق خان که از سال ۲۰۱۶ شهردار لندن است، برای سومین دوره نامزد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت