Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که ورود خودرو به میدان نقش جهان اصفهان سالهاست که ممنوع شده، بازدید هفته گذشته رئیس سازمان میراث فرهنگی از این میدان به بهانه «ناچار بودن» با خودرو صورت گرفت! ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نزدیک به 3 سال است که ورود خودرو به میدان نقش جهان ممنوع شده و مردم عادی و حتی بسیاری از مسئولان برای حضور در این میدان، از کالاسکه و خودروهای برقی و یا پای پیاده استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی چندی پیش بود  که ورود خودروهای کلاسیک به این میدان، جنجالهای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورد و واکنش دوست‌داران میراث را برانگیخت. با این حال انتشار عکسی از بازدید هفته گذشته مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و ورود خودروها به میدان امام دلیل این بازدید، انتقادات بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور هفته گذشته در سفر به اصفهان ضمن برگزاری نشست‌مختلف در نشست با فعالان گردشگری و هنرمندان استان اصفهان شرکت کرد. وی پس از آن در جریان بازدید از میدان نقش جهان اصفهان که این روزها ورود خودروها به آن ممنوع شده، با خودرو وارد میدان شد و تصاویر منتشر شده از حضور وی در میدان با خودرو، واکنش‌های بسیاری را در این زمینه به دنبال داشت.

این در شرایطی است که رئیس سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی این حوزه، بیش از سایر مسئولان باید به موضوع ممنوعیت ورود خودرو به میدان نقش جهان اصفهان پایبند باشد.

با این حال، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان اعتقاد دارد که این بازدید با پای پیاده صورت گرفته و کار اشتباهی است که تصاویر با پای پیاده منتشر نمی‌گردد.  وی می‌گوید: بازدید دکتر مونسان از میدان نقش جهان کاملا پیاده انجام گرفت، روز بعد یک کار فوریتی از نظر شرایط برای احترام به هنرمندان بوده که ناگزیر شدیم با ماشین بیاییم چرا خبر بازدید که به صورت پیاده بوده را منتشر نمی‌کنند.

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به به حضور رئیس میراث فرهنگی کشور با خودرو در میدان  نقش جهان اظهار داشت: کار جالبی نیست که تصویری از این قبیل در شبکه‌ای اجتماعی منتشر می‌کنند،بازدید دکتر مونسان از میدان نقش جهان  کاملا پیاده انجام گرفت.

وی افزود: روز قبل از تمام مجموعه میدان به صورت پیاده بازدید کرد وهیئت همراه نیز پیاده بودند، روز بعد برنامه دیگری در نقش خانه هنرمندان رونمایی از چند اثر بود و با توجه به ترافیک کاری  مقدور نبود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:زیرا در خیابان چهارباغ خواجو  افتتاح هتل خواجو را داشتیم و بایستی برنامه‌های بعدی صورت می‌گرفت و ناگزیر بود از کار هنرمندان نیز بازدید کند و ناچار شد با ماشین بیاد و تا بعد او را به فرودگاه ببریم.

وی بیان کرد:  تردد ماشین در میدان به طور مطلق ممنوع نشده در آنجا ماشین‌های سرویس اداری نیز حضور به لحاظ فوریت حضور می‌یابند حتی بعضی مواقع شهرداری نیزدر این مورد ناگزیر می‌شود.

اللهیاری خاطرنشان کرد:  این یک کار فوریتی به لحاظ شرایط برای احترام به هنرمندان بوده، چراروزی که بازدید به صورت پیاده بوده را منتشر نمی‌کنند.

انتهای پیام/

R41346/P4001/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان

طرفداری| سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان بازدید کرد.

به نقل از روابط عمومی باشگاه سپاهان، فرید الدین نصریوف سفیر ازبکستان در ایران با حضور در ورزشگاه نقش‌جهان از موزه افتخارات ورزشی سپاهان بازدید کرد. سفیر ازبکستان در جریان این بازدید که با همراهی مصطفی دولت‌یار مدیر دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان، اصلانی رئیس بخش کنسولی وزارت خارجه نمایندگی اصفهان و معاونت‌های فرهنگی و بین‌الملل باشگاه سپاهان انجام شد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موزه به تمجید از این موزه و ورزشگاه نقش جهان پرداخت.

فرید الدین نصریوف همچنین در جلسه با مدیران و مسؤولان باشگاه سپاهان اعلام آمادگی کرد در آینده نزدیک زمینه عقد پیمان خواهرخواندگی بین باشگاه سپاهان و برخی باشگاه‌های ازبکستان را فراهم کند.
 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر