Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهری شریعتی مدیر مهدقرآن چاراویماق، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: قرآن کریم در پیام‌های اصلی خود در نظر دارد انسان به عنوان خلیفه و جانشین خداوند روی زمین، خدا را بشناسد؛ برای همین در قالب صفات به معرفی خود می‌پردازد. از رب بودن شروع می‌کند، بر رحمانیت تأکید می‌ورزد، از قیامت به عنوان ایستگاه عدالت یاد می‌کند که همه در آنجا به نتیجه اعمال خود می‌رسند، از پیامبران به عنوان راهنمایانی که برای مردم آیات خدا را بخوانند و آنها را به پاکی دعوت کنند، نام می‌برد و کتاب و حکمت را دستورالعمل زندگی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از ویژگی‌های قرائت با صوت و لحن ادامه داد: قرائت با صوت و لحن يا نغمه و آهنگ در جذابيت و تأثيرگذارى قرائت قرآن و درک معانى آن نقش فراوان دارد.
مدیر مهدقرآن چاراویماق ضمن بازگو نمودن امتیاز یادگیری تجوید یادآور شد: رعايت قواعد تجويدی، يگانه راهی است كه انسان را به قرائت صحيح و مطلوب و قرائتی شبيه به قرائت هنگام نزول آن و شكل اوليه و اصلی خواندن آن نزديک می سازد.
وی با اشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) افزود: امیرمومنان(ع) می فرمایند: نه شگفتی های قرآن را می‎توان شمرد و نه اسرار آن دستخوش کهنگی می‎شود و از بین می‎رود.
شریعتی، درک مفاهیم قرآن را موجب زنده شدن دل دانست و تاکید کرد: تلاوت قرآن، به ويژه اگر با درک مفاهيم آن همراه باشد، موجب زنده شدن دل و صفاى جان مى‌شود و زمينه را براى عمل به قرآن فراهم مى‌سازد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی مهد قرآن تلاوت قرآن درک مفاهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم

سجاد اسحاقیان سرپرست گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از تولید نماهنگی جدید خبر داد و گفت: تلاوت آیات ٢٥٠ تا ٢٥٢ سوره مبارکه بقره بر اساس قطعه مشهور و ماندگار استاد مصطفی اسماعیل با سبکی جدید از تلاوت گروهی قرآن کریم با اجرای قاریان نوجوان گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم تولید شد.

سرپرست گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم افزود: این همخوانی کاری از گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم است که جدیداً تولید و منتشر شده است.

وی بیان کرد: این اثر در مجموعه تخصصی صدا و تصویربرداری آن در استودیو قرآنی تسنیم اصفهان صورت گرفته است.

این نماهنگ در ادامه تقدیم مخاطبان می‌شود:

کد خبر 6091807 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود