Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ پس از لغو یک‌جانبه برجام توسط آمریکا، به نظر می‌رسد رویارویی ایران و اسرائیل نیز شکل دیگری به خود گرفته است. در روزهای اخیر بنیامین نتانیاهو به عمان سفر کرد و پیش از آن بسیار تلاش کرد اتحادیه اروپا را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران تحت فشار بگذارد. موج سندسازی اسرائیل علیه ایران نیز یکی از همان مواردی است که در دوره لغو برجام بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش نتانیاهو از سرقت پنجاه هزار صفحه سند توسط ماموران اسرائیلی از ایران خبر داده بود. خبر سایت هسته‌ای تورقوزآباد نیز در همین دوره توسط نتانیاهو مطرح شد که پس از بررسی مشخص شد آن مکان قالیشویی بوده و سایت هسته‌ای در کار نبوده است.

در اقدامی جدید، یک وبسایت اسرائیلی در گزارشی مدعی شده عکس‌ها و داده‌های جدیدی که توسط موسسه علوم و امنیت بین‌المللی در واشنگتن منتشر کرده نشان می‌دهد برنامه هسته‌ای نظامی ایران بسیار پیشرفته‌تر از چیزی است که پیش از این تصور می‌شد.

«ورلد اسرائیل نیوز» مدعی شده این موسسه آمریکای در گزارش خود از وجود اتاق‌های فشار و آزمایشگاه در یکی از پایگاه‌های نظامی ایران در پارچین در نزدیکی تهران خبر داده که در آن اتاق‌ها، انفجار‌های زنجیره‌ای و فرایند‌های لازم برای تولید بمب اتم انجام می‌گیرد.

این رسانه اسرائیلی مدعی شده «در سایت پارچین یک آزمایشگاه قرار دارد که دانشمندان هسته‌ای در آن آزمایش‌های نوترنی انجام می‌دهند» و برای اثبات مدعای خود نوشته است سایت پارچین یک پناهگاه زیرزمینی برای انبار بمب اتمی دارد که ایران در آن در حال سرهم کردن ۵ بمب هسته‌ای و آزمایش زیر زمینی آن است!

این رسانه رژیم صهیونیستی ریشه این اطلاعات را در آرشیو‌هایی که نتانیاهو در ماه آوریل در یک سخنرانی نمایشی افشا کرده بود خوانده و گفته: در ماه‌های گذشته موساد و کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل اطلاعات زیادی را با سازمان‌های اطلاعاتی شش کشور عضو توافق هسته‌ای در میان گذاشته‌اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن عکس‌هایی، ایران را متهم کرد که در منطقه تورقوزآباد در جنوب تهران، انبار سری از مواد و تجهیزات هسته‌ای دارد و از آژانس خواسته بود از این محل بازدید کند. او گفته بود ایران در ماه گذشته ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو را از تاسیساتی خارج کرده و در مناطق مختلفی در تهران پخش کرده‌اند، تا این مواد را پنهان کنند.

یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به ادعای نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آژانس در انجام وظایفش از تمام اطلاعاتی که بر اساس موافقتنامه‌های پادمان در اختیار دارد استفاده می‌کند، اما بر مبنی اطلاعات ارائه شده بر اساس ظواهر ارزیابی نمی‌کند. بازرسان این نهاد فقط در زمان نیاز به اماکن و تاسیسات اعزام می‌شوند.»

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو احتمالا بازداشت شود

طی روز‌های اخیر نتانیاهو تلاش زیادی برای جلوگیری از چنین تحولی انجام داده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن نفاق خواندن این حکم، اعلام کرد در صورت لزوم از «اسرائیل» خارج نخواهیم شد.

در همین رابطه کانال ١٢ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد اسرائیل انتظار دارد دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت نتانیاهو، گالانت و هالیوی را در این هفته صادر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اعتراف یک تحلیلگر صهیونیستی به متلاشی شدن حکومت اسرائیل! + فیلم
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید