Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی صنعت برق گفت: سه الگوی اصلاح تعرفه‌ها، صدور کارت انرژی و تغییرات پله‌های مصرفی به عنوان پیشنهادات وزارت نیرو برای اصلاح مصرف برق مطرح شده که یکی از این سه روش برای مدیریت مصرف اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محمودرضا حقی‌فام در نشستی خبری صبح امروز در نمایشگاه صنعت برق با بیان اینکه سه الگوی تعرفه‌ای برای اصلاح مصرف برق برنامه ریزی شده است، گفت: سه الگوی اصلاح تعرفه‌ها، صدور کارت انرژی و تغییرات پله‌های مصرفی به عنوان پیشنهادات وزارت نیرو برای اصلاح مصرف برق مطرح شده که یکی از این سه روش برای مدیریت مصرف انتخاب و اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت افزایش پله‌ها هر سال با تغییرات اقتصادی کشور این پله‌ها نیز نیاز به تغییر پیدا می‌کند.

سخنگوی صنعت برق قیمت تمام شده برق را بر اساس آخرین آمار امسال حدود ۱۱۰ تومان و قیمت تکلیفی را ۶۶ تومان اعلام کرد و گفت: سوخت و مواد اولیه تولید این انرژی به عنوان یارانه تامین می‌شود و هزینه تمام شده برق برای اقتصاد کشور، بسیار بیشتر از ۱۱۰ تومان است.

حقی فام در مورد اصلاح تعرفه‌های برق گفت: در حال حاضر به پرمصرف‌ها ۱۰ برابر کسانی که برق را درست مصرف می‌کنند بیشتر یارانه برخوردار می‌شوند؛ پیشنهادی که وزارت نیرو داده این است که مصرف برق در سطح الگوی مصرف به قیمت یارانه‌ای عرضه شود، اما کسی که بالاتر از این الگو مصرف می‌کند، باید قیمت تمام شده را پرداخت کند.

وی در خصوص تعریف الگو‌ها خاطرنشان کرد: بر اساس الگوی‌های پیشنهادی، در مورد مناطق عادی به غیر از ماه‌های گرم سال، هر ماه ۳۰۰ کیلووات ساعت به ازای هر مشترک تعریف شده و هم اکنون ۸۶ درصد مردم این الگو را رعایت می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق درخصوص قرارداد‌های منعقد شده با بخش خصوصی اظهار کرد: در اجرای پروژه‌های صنعت برق، برخی از کالا‌ها تا سه برابر افزایش پیدا کرده و ما نیز نمی‌توانیم قرارداد‌ها را لغو کنیم؛ بنابراین باید در یک کار مشترک با نهاد‌های ذیربط مانند بانک مرکزی و سازمان‌های نظارتی این مشکلات را حل کرد.

حقی فام در ادامه تاکید کرد: قیمت تمام شده برق به عنوان یک کالا، حتی هزینه نگهداری و انشعاب را هم تامین نمی‌کند؛ به عنوان نمونه، هزینه‌های صنعت برق برای هر انشعاب دو تا سه برابر دریافتی‌های صنعت برق از مشترکان است.

وی افزود: اگر اقتصاد صنعت برق درست شود، می‌توانیم بیکاری در مهندسی کشور را کاهش دهیم.

سخنگوی صنعت برق در خصوص صادرات خدمات فنی مهندسی در صنعت برق گفت: این رقم در سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده و هم اکنون نسبت به ۲۰ میلیارد دلار ظرفیتی که سندیکای صنعت برق ایران برآورد کرده است، با ظرفیت یک بیستم در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقی فام صنعت برق آمار قیمت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

کد خبر 6090185 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی