Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان دشتستان گفت: پیام من به دانش آموزان این است که روحیه جهادی خود را تقویت کنند چون با این روحیه و تفکر می توانند بر تمامی مشکلات خود پیروز و سربلند شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حیدر بردبار مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان دشتستان در گفت و گو با خبرنگار سپاس با اشاره به آغاز هفته بسیج دانش آموزی، گفت: هفته بسیج دانش آموزی از 8 آبان آغاز و در 13 آبان پایان می پذیرد؛ 8 آبان سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده دانش آموز رزمنده که امام راحل از ایشان بعنام رهبر کوچک یاد کردند و روز بسیج دانش آموزی است و در پایان آن 13 آبان است که این تاریخ یادآور سه حماسه و اتفاق مهم است اول 13 آبان 43 روز تبعید حضرت امام راحل (ره) به ترکیه در پی تحرکات بصیرت افزایی در جامعه دوم 13 آبان 57 روز قتل عام دانش آموزان انقلابی در دانشگاه تهران سوم 13 آبان 58 روز تسخیر لانه جاسوسی سفارت امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام ره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع این مناسبت ها عنوان استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار و ظالم را در ذهن ها تبلور می سازد که این هفته نیز بانام هفته استکبارستیزی نیز شناخته می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان دشتستان اظهار کرد: با صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی «ره» در پنجم آذر ماه سال 1358 مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، پایگاه‌های مقاومت در مدارس نیز همزمان با مساجد، حسینیه‌ها و ادارات به‌صورت خودجوش شکل گرفت و با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی، پایگاه‌های مقاومت بسیج در مدارس همچون دیگر اقشار بسیج برای جذب، آموزش و اعزام دانش‌آموزان واجد شرایط به جبهه‌های  جنگ حق علیه باطل فعال شدند.

بردبار افزود: حضور حماسی دانش‌آموزان در سالهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نه‌تنها موجب گرمی و موفقیت جبهه‌ها شد بلکه شور و نشاط ویژه‌ای در داخل مدارس ایجاد کردند و موجب راه‌اندازی بسیج دانش‌آموزی در مدارس خودشدند وبدین ترتیب هسته‌های اولیه تشکیلات بسیج دانش‌آموزی در مدارس تشکیل و در مدت کوتاهی تبدیل به گسترده‌ترین تشکل دانش‌آموزی کشور گردید. با توجه به توسعه سریع و ضرورت قانونمند شدن این تشکل دانش‌آموزی، با توافقاتی که بین وزارت آموزش‌وپرورش و نیروی مقاومت بسیج صورت پذیرفت طرحی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که مجلس محترم پس از بررسی و اصلاح آنرا تصویب کرد و در راستای اجرای همین قانون مجلس شورای اسلامی هشتم آبان ماه، سالروز شهادت اسوه دانش‌آموزان، دانش‌آموز بسیجی شهید محمد حسین فهمیده را به‌عنوان روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری نموده است

وی عنوان کرد: اجرای فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیست‌میلیونی و تأکید مقام معظم رهبری، اولین اصل برای ضرورت تشکیل سازمان بسیج دانش‌آموزی است. همچنین ازآنجاکه همواره دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید حفظ و پاسداری گردد و نیز فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعدی انتقال یابد، تشکیلات دانش‌آموزی می‌تواند به‌راحتی زمینه این مشارکت و اجرای آن را فراهم آورد.

مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان دشتستان ادامه داد: در زندگی پرتلاطم امروز سبک زندگی سکولار غربی با استفاده از امکانات پیشرفته در ارائه الگو یکه‌تازی می‌کند و با زیبا جلوه دادن دنیا نوجوانان ما را می‌فریبد. در مواجهه با این جریان لزوم ارائه الگویی اسلامی برای ترویج فرهنگ اسلامی مسلم است. به نظر می‌رسد تربیت اسوه از میان نسل جدید برای نیل به این هدف یکی از بهترین راهکارها است که البته مجاهدتی بی‌بدیل را طلب می‌کند. در این راستا باید افرادی انقلابی، پرهیزکار، شجاع و سلحشور پرورش یابند تا سایر جوانان درروش زندگی و عمل خود از آن‌ها سرمشق بگیرند؛ ازاین‌رو ضرورت حضور بسیج در مدارس کاملاً روشن واضح است.

بردبار تصریح کرد: در هفته بسیج دانش آموزی برنامه های گوناگونی داریم که بعضی از برنامه ها با توجه به قرار گرفتن در ایام اربعین شکل و بوی دیگری دارد برنامه هایی همچون مراسم عزاداری و زنجیر زنجی هیات های دانش آموزی ، دیدار با خانواده های شهدا ، برگزاری نمایشگاهای فرهنگی ، برگزاری مسابقات مختلف ، برگزاری جلسات روشنگری ، شرکت در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه ، دیدار با مسولین و.... را در این هفته برنامه ریزی و اجرا خواهیم نمود.

وی تاکید کرد: پیام من به دانش آموزان این است که روحیه جهادی خود را تقویت کنند چون با این روحیه و تفکر می توانند بر تمامی مشکلات خود پیروز و سربلند گردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی