Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@22:16:59 GMT

عرق نعناع خانگی تهیه کنید

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۷۲۹۷۹

عرق نعناع خانگی تهیه کنید

تهیه عرق نعناع در خانه شاید چند هفته زمان ببرد اما به صرفه و راحت است. عرق نعناع همان آب معطری است که طی فرآیند تبخیر و تقطیر، اسانس و رایحه گیاه را بدست می آورد.

این آب معطر بعضی خواص برگ نعناع را نیز که برای بدن ما مفید است را دارد. عرق نعناع مصارف مختلفی دارد. به عنوان طعم دهنده غذا یا نوشیدنی از آن استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




عرق نعناع دارای خواص بسیاری است که میتوان به خاصیت ضد نفخ و ضد درد آن اشاره کرد. بهتر است که عرق نعناع را دوست خود بدانید و بعد از غذا یک لیوان از آن را برای هضم بهتر غذا و جلوگیری از دل درد و نفخ بنوشید. همچنین میتوانید از عرق نعناع به عنوان دهان شویه استفاده کنید تا از بوی بد دهان خلاص شوید.

یکی از بهترین خواص عرق نعناع خاصیت آرامش بخشی آن است که باعث کمتر شدن استرس و به آرامش رسیدن ذهن است. در ضمن افرادی که در طول روز دچار دچار خستگی می شوند اگر مقداری عرق نعناع بخورند، حال عمومی بهتری خواهند داشت.

مواد لازم جهت تهیه عرق نعناع

نعناع به اندازه کافی
آب
یک قابلمه بزرگ درب دار
ظرفی کوچکتر از قابلمه با تحمل دمای جوش بالا
شیشه‌ی رنگی


طرز تهیه عرق نعناع

1. برای تهیه عرق نعناع در ابتدا نعناع را همراه ساقه آن به خوبی بشویید و در قابلمه بزرگ خود بریزید. قابلمه باید به قدری بزرگ باشد تا میزان بیشتری از مایعات را بتوانید تقطیر کنید و ظرف کوچکتر از قابلمه به خوبی در آن جا شود.

2. سپس به اندازه یک بند انگشت تا بالاتر از سطح نعنا آب بریزید.

3. ظرف کوچکتر را بر روی نعناع ها قرار بدهید تا هنگامی آب به جوش آمد، عصاره نعناع همراه بخار آب در آن جمع شود.

4. اگر درب قابلمه دارای انحنا میباشد، آن را برعکس قرار دهید. با برعکس گذاشتن درب قابلمه هدایت بخار آب به سمت مرکز کمک میکند تا قطرات یک جا جمع شود و به داخل ظرف کوچک بریزد.

5. اجاق گاز را روشن کنید و آب را در حال جوشیدن ملایم بگذارید.

6. محتویات قابلمه بزرگ را تا آنجا که ممکن است بجوشانید اما نگذارید آب قابلمه تمام شود. این فرایند چند ساعتی طول میکشد تا بتوانید مقدار زیادی عرق نعناع تهیه کنید.

نکاتی که باید هنگام تهیه عرق نعناع به آن توجه کنید:

دقت کنید که هنگام شستن نعناع برگ های سیاه و له شده آن را جدا کنید تا بازده بهتری داشته باشید.
اگر میزان نعناع نسبت به آب بیشتر باشد، اسانس و رایحه بیشتری در مولکولهای تقطیرشده آب جمع می شود که به اصطلاح به آن عرق نعناع دو آتیشه می گویند. هرچه عرق نعناع بوی بیشتری داشته باشد، یعنی اسانس بیشتری در مولکولهای آب وجود دارد و خواص درمانی بیشتری دارد بنابراین خاصیت ضد نفخ و ضد درد عرق نعناعهای دوآتشه، به مراتب از انواع معمولیشان بیشتر است.
در صورت منحنی نبودن درب آن میتوانید با استفاده از فویل آلمنیوم به صورت منحنی بر روی قابلمه قرار دهید.
میتوانید با قرار دادن چند بسته یخ یا آب سرد روی درب قابلمه سرعت سرد شدن بخار را زیاد کنید تا به شکل مایع دربیاید.
شیشه‌ی رنگی مانع رسیدن نور خورشید به عرق نعناع می شود و طول عمر آن را زیادتر خواهد کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی عرق نعناع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

مهدی شفیعی زاده مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

او افزود: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسات رضوی ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک دانست و بیان کرد: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

او به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • ناراحتی ستاره بارسلونا: از این تیم می‌روم!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند