Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا_ نخستين گردهمايي شنوندگان ، خبرنگاران و دوستداران راديو بنگلاي معاونت برون مرزي با همت مدير اين راديو و همکاري عوامل و دست اندرکاران اين مجموعه در داکاي بنگلادش  برگزار شد.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي معاونت برون مرزي صداوسيما، اين همايش به مناسبت سي و هفتمين سال فعاليت اين راديو و به پيشنهاد مجتبي ابراهيمي مدير راديو بنگلا با هدف افزايش تعامل ميان مخاطبان بنگلا زبان با شبکه هاي برون‌ مرزي و بررسي راه هاي نوين پيام ‌رساني در منطقه شبه‌ قاره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهيمي مدير راديو بنگلا با ارسال پيامي به اين همايش، ضمن تبيين رويکرد سياسي، اجتماعي و فرهنگي رسانه برون‌ مرزي در نشر فرهنگ ايراني - اسلامي و جايگاه راديو بنگلا در ترويج پيام انقلاب و جذب مخاطبانش در 37 سال فعاليت ، نقش شنوندگان اين راديو را در اين مسير بسيار قابل توجه دانست.
ابراهيمي با اشاره به تاثير سازنده نقدهاي شنوندگان در ارتقاي کيفي برنامه‌ها، تقويت کلوپ شنوندگان راديو بنگلا در سراسر بنگلادش، مشارکت در توليد و برنامه‌سازي، جذب خبرنگاران افتخاري (شهري و روستايي) ، پوشش بيشتر در مناطق بنگلا زبان در بنگلادش و بنگال غرب ، هند ، همچنين نقش رسانه‌هاي نوين و فضاي مجازي در سرعت بخشيدن به انتقال پيام به مخاطبان را از عوامل بسيار مهم موفقيت راديو بنگلا خواند.
در اين جلسه که با حضور خبرنگاران، مسئولان کلوپ‌هاي شنوندگان و برگزيده مخاطبان دائمي راديو بنگلا از شهرهاي مختلف بنگلادش برگزار شده بود، عبدالاول تاگور (خبرنگار معروف بنگلادشي)، شهناز بيگم (خبرنگار روزنامه انقلاب در بنگلادش)، امين الاسد (شاعر و خبرنگار معروف بنگالي)، اسماعيل خان (هنرپيشه برجسته تئاتر و تلويزيون) و عبدالرحمان خان (خبرنگار پارلماني بنگلادش و گزارشگر ويژه راديو بنگلا) سخنراني ايراد کردند.
 در بخشي از سخنان مدعوين آمده است : «در زماني که رسانه هاي جهان به رهبري صهيونيست ها، اخبار و وقايع مختلف به ويژه خبرهاي جهان اسلام را وارونه جلوه مي دهند، راديوي برون مرزي به خصوص راديو بنگلا کاملا با حفظ بي طرفي از ملت هاي مظلوم و مسلمان حمايت مي کنند».
 آنها با ابراز تاسف از مخالفت شديد جهان غرب با نظام جمهوري اسلامي ايران که تنها نظام اسلامي حقيقي در جهان است،از کشورهاي اسلامي که به اين مخالفت ها دامن مي زنند انتقاد کردند. 
  در ادامه مراسم شنوندگانِ منتخب و مسئولان کلوپِ شنوندگان راديو بنگلا، درخواست هايي داشتند که به نمايندگان راديو بنگلا در داکا ارائه شد.
تقويت امواج کوتاه، راه اندازي موج FM، تشويق و ترغيب شنوندگان براي ثبت کلوپ هاي راديويي، پوشش خبري مناطق تحت پوشش با استفاده از خبرنگاران محلي، برگزاري مسابقات راديويي، برگزاري جلسات مستمر سالانه براي شنوندگان بنگلا زبان در شهرهاي بزرگ بنگلادش از پيشنهادات اين جلسه بود.
   همچنين يکي از مدعوين برگزيده از شهرهاي محروم بنگلادش گفت: با وجود پيشرفت تکنولوژي، هنوز در بنگلادش مناطقي وجود دارد که از وجود برق محروم است و تنها رسانه اي که در اختيار دارند راديو است. وي ادامه داد تعداد کثيري از اين افراد، علاقه بسياري به جمهوري اسلامي ايران و راديو بنگلا دارند و برنامه هاي اين راديو را هر روز با شوق وافر گوش مي کنند. 
در پايان اين جلسه به رسم يادبود از زحمات خبرنگاران، مسئولان کلوپ شنوندگان و تعدادي از قديمي ترين شنوندگان راديو بنگلا، تقدير و هدايايي تقديم شد.
در اين گردهمايي همچنين محمد رفيق الاسلام شاعر بنگلادشي با قدرداني از نقش راديو بنگلا و صدا و سيماي ج.ا.ا سرود خواند.
راديو بنگلاي معاونت برون مرزي صداوسيما هر روز به مدت يکساعت و نيم برنامه زنده پخش مي کند و همزمان نيز بر روي سايت اينترنتي اين راديو قابل دريافت است.
برنامه هاي راديو بنگلاي معاونت برون مرزي به زبان بنگلا از تهران به توليد و پخش برنامه هاي متنوع سياسي، فرهنگي، اجتماعي و ... براي اقشار مختلف سني و علاقه مندان قالب هاي گوناگون راديويي مي پردازد. اين راديو قدمتي 37 ساله داشته و از سال 1360 تاکنون، در جمع راديوهاي اداره کل شبه قاره و شرق آسيا در اين معاونت حضور دارد. اين راديو از جمله پرشنونده ترين راديوهاي برون مرزي ايران است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر، از ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

محمدرضا عطایی‌فر کارگردان نمایش به همراه حسین کشفی‌اصل و آناهید ادبی بازیگران کمدی-درام «توقف اتانازی» عصر روز گذشته (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاترشهر مهمان برنامه رادیویی «تئاترشهر» شبکه رادیویی نمایش بودند.

این هنرمندان در تازه‌ترین برنامه رادیویی «تئاترشهر» ضمن معرفی بیشتر نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به پرسش‌های مخاطبان و مجری برنامه درباره دیگر جزییات این تئاتر پاسخ دادند.

یعقوب صباحی، حسین کشفی‌اصل، علی خازنی، سامان تیرانداز، آناهید ادبی، علی حیدری، محمد مغانی، محمدرضا معصومی، سارا واحدنوعی، سهراب گلدره، علیرضا عرب، فاطمه ساکتی، پیام شیخ نوازجاهد و امیرحسین امیری، بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

«توقف اتانازی»، یک کمدی-درام است که زندگی پنج نفر با مرگ را در صحنه تئاتر به تصویر می‌کشد.

برنامه رادیویی «تئاترشهر» به تهیه‌کنندگی و سردبیری علی بهرامی روز‌های پنجشنبه هر هفته به صورت زنده و مستقیم از ساعت ۱۷ تا ۱۸ بعداز ظهر از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر راهی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا