Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا منصور جلیلوند روز یکشنبه در شورای مهارت استان که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: طبق اصل 44 قانون اساسی، بهره برداری از ظرفیت بخش خصوصی و جوانان خلاق و توانمند برای توسعه آموزشگاه های فنی و حرفه ای در اولویت سازمان قرار دارد و در همین راستا تعداد آموزشگاه های خصوصی استان طی سال های اخیر از 160 مورد به 200 آموزشگاه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طبق همین سیاست مجوز احداث آموزشگاه برای کسانی که توانایی و خلاقیت لازم را داشته باشند با کمترین هزینه و زمان صادر خواهد شد.
جلیلوند با اشاره به برنامه های این سازمان برای توسعه آموزش های مهارت محور در جامعه، ادامه داد: هر صنف تولیدی یا خدماتی برای ارایه خدمات باید از سازمان فنی و حرفه ای مجوز دریافت کند که از طریق کسب توانمندی یا گذراندن دوره های آموزشی صادر خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای 11 مرکز در استان دارد، افزود: این مراکز در زمینه آموزش زندانیان،صنایع، اصناف، دانشگاهها، فارغ التحصیلان، روستاییان، کار و دانش، آسیب دیدگان اجتماعی و سربازان وظیفه اقدام می کنند.
جلیلوند اضافه کرد: به عنوان مثال در سال جاری باید چهار هزار سرباز در پادگان های استان آموزش های فنی و حرفه ای را سپری کنند که نقش بسیار مهمی در تامین آینده شغلی آنها خواهد داشت.
وی با بیان اینکه آموزش دیدگان سازمان فنی و حرفه ای در مسابقات ملی مهارت، مسابقات آزاد مهارتی و مسابقات ایران مهارت حضور می یابند، افزود: استان قزوین در سال جاری به عنوان رتبه اول تیمی در مسابقات ملی مهارت دست یافت و امسال 2 نماینده فنی و حرفه ای استان در مسابقات جهانی روسیه حضور می یابند.
این مسئول اضافه کرد: 54 تفاهم نامه همکاری سازمان فنی و حرفه ای بین دستگاه های مختلف از کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، شرکت های ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و... منعقد شده است تا شاهد توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه باشیم.
جلیلوند خاطر نشان ساخت: رابطه بسیاری خوبی میان این اداره و سایر دستگاه ها وجود دارد و باید از همکاری و همراهی سایر دستگاه ها برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای تشکر کرد.
6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جامعه خودرو دوره های آموزشی فنی و حرفه ای قانون اساسی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین

خسرو طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین در دیدار با صارمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن قدردانی از تلاشهای این اداره کل، اعلام نمود: این اداره کل آمادگی دارد تا طی سنوات گذشته برای جذب کمک های بین المللی جهت آموزش و توانمند سازی تعداد بیشتری از پناهندگان در استان را فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین، طریقی در این دیدار افزود: بحمدالله با همکاری لازمه فی مابین و بدنبال نیاز سنجی های انجام شده و تحقیقات میدانی بعمل آمده رشته هایی که پناهندگان مقیم استان متقاضی آموزش میباشند احصاء شده و انشالله با هماهنگی لازم برای اجرای دوره های آموزشی از طریق اداره کل فنی و حرفه ای بعمل خواهد آمد.

وی هم چنین افزود در صورت نیاز سنجی و وجود تقاضا میتوان برای برگزاری دوره هایی که برای بازگشت پناهندگان در بازسازی کشورشان موثر باشد نیز برنامه ریزی کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان از برگزاری دوره های مختلف حرفه آموزی و توانمند سازی طی سالهای اخیر برای پناهندگان استان تقدیر و تشکر نمود و اعلام کرد: اداره کل فنی و حرفه ای توان و آمادگی لازم برای اجرای کلیه دوره های درخواستی پناهندگان را دارا می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟