Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@02:42:18 GMT

گروکشي از بوشهري‌ها همزمان با سرما

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۶۴۹۴

گروکشي از بوشهري‌ها همزمان با سرما

خبرگزاري آريا - بوشهر- پايگاه خبري - تحليلي خليج فارس مطلبي با عنوان گروکشي از بوشهري ها همزمان با سرما مدعي شده است موضوع عدم توزيع نفت سفيد بدون اطلاع قبلي مشکلاتي براي مردم اين استان در پي داشته است.

در ادامه گزارش «خليج فارس» آمده است: عدم اطلاع رساني قبلي پيرامون اين موضوع طي ماههاي گذشته و موکول کردن آن به فصل سرما، بسياري از خانوار استان که به لوله کشي گاز دسترسي ندارند را با مشکل مواجه کرده و به نوعي گروکشي از مردم در فصل سرما تعبير مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانواري که عمدتا به دليل هزينه هاي بالاي لوله کشي گاز خانگي خصوصا در روستاها که فاصله علمک گاز تا انشعاب هاي خانگي زياد است، تاکنون نتوانسته در اين خصوص اقدام کنند و از طرفي توزيع نشدن نفت سفيد طي سالجاري، مشکلاتي را در فصل سرما براي آنها رقم مي زند.
مجري بخشنامه صادره هستيم!
مدير روابط عمومي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان بوشهر با تاييد اين موضوع گفت: براساس بخشنامه اين شرکت، مناطق گازرساني شده استان، نفت سفيد دريافت نمي کنند.
مهرداد بيوکي افزود: باتوجه به پوشش گازرساني 98 درصدي شهرها و 96 درصدي روستاهاي استان بوشهر، طبق بخشنامه شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي با تائيد شرکت گاز فقط در مناطقي که فاقد لوله کشي گاز هستند اقدام به توزيع نفت سفيد مي کند.
وي بيان کرد: براساس پيش بيني انجام شده امسال بايد آخرين سال لوله کشي گاز در مناطق مختلف استان بوشهر باشد و مردم بايد از مزاياي اين انرژي پاک بهره ببرند.
بيوکي يادآورشد: با تائيد شرکت گاز استان بوشهر همه مناطق فاقد لوله کشي گاز مشمول دريافت نفت سفيد هستند و شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي هيچ مشکلي در تامين سوخت موردنياز مردم ندارد.
وي در پاسخ به اين موضوع که چرا طي ماههاي گذشته اطلاع رساني نشده تا شهروندان براي گازکشي تا قبل از سرما فرصت داشته باشند، اظهار داشت: اين بخشنامه به تازگي به استان ابلاغ شده، ولي در ماههاي قبل که اين مسئله در حد طرح اوليه بود، به فرمانداران و معتمدان محلي اطلاع رساني هايي کرديم.
بيوکي درباره بروز مشکل براي خانوار شهر و روستاهايي که نفت سفيد توزيع نمي شود، اظهار داشت: ما مجري بخشنامه صادره مي باشيم و اگر قرار بر تغيير در آن مي باشد، بايد از سوي تهران ابلاغ شود.
هدف از محدوديت در توزيع نفت سفيد چيست؟
يک منبع آگاه به «خليج فارس» گفت: برخلاف برخي ذهنيت ها، ايجاد محدوديت بر سر توزيع نفت سفيد در شهرهاي استان بوشهر بحث قاچاق آن به دليل نوسانات قيمت نيست، بلکه در راستاي درآمدهاي دولتي مي باشد و انتظار مي رود طوري عمل شود که مردم خصوصا در روستاها متضرر نشده و در سرما بدون سوخت نمانند.
وي که خواست نامش ذکر نشود، ادامه داد: طبق بخشنامه صادره از سوي شرکت پخش فرآورده هاي نفتي، خارگ تنها شهر فاقد لوله کشي گاز در استان است که امکان توزيع نفت سفيد در آن وجود دارد، ضمن اينکه در روستاها نيز مثلا براي مرکز استان صرفا توزيع اين سوخت براي هليله و بندرگاه يا روستاي انگالي امکانپذير مي باشد که فاقد لوله کشي گاز هستند و در ساير روستاها و شهرها خبري از نفت سفيد نيست.
به گفته وي، اين بخشنامه با دو هدف صادر شده، نخست برگشت هزينه لوله گذاري شرکت ملي گاز در شهر و روستاها، دوم فروش نفت سفيد با نرخ آزاد به پالايشگاههاي خصوصي جهت توليد سوخت هواپيماها.
اين کارشناس ابراز عقيده کرد: چنين اقدامي که فشار مضاعفي روي برخي خانوار محروم از لوله کشي گاز وارد مي کند، از اين رو بهتر بود طي ماههاي گذشته به شکل مطلوبي اطلاع رساني مي شد تا بسياري از مردم در فرصت مناسب براي اتصال به شبکه گاز اقدام مي کردند و تسهيلات مناسبي هم در اين خصوص براي مردم قائل مي شدند، چرا که در روستاها فاصله علمک گاز از درب حياط تا زيربناي ساختمان زياد و هزينه لوله کشي بالاست؛ از اين رو باتوجه به گراني روزافزون، بسياري از خانوار توان پرداخت چنين هزينه اي را ندارند.
فرماندار بوشهر: درخواست تعويق افتادن اين موضوع را داشته ايم
فرماندار شهرستان بوشهر نيز درخصوص بخشنامه عدم توزيع نفت سفيد در اغلب نقاط همزمان با فصل سرما گفت: با توجه به سرمايه گذاري بالايي که براي ايجاد شبکه گاز در شهر و روستاها صورت گرفته، ضرورت دارد از اين انرژي پاک در منازل بجاي نفت سفيد استفاده شود و بايد زمينه هاي ترويج اين مهم را فراهم کرد.
عباس جمشيدي ادامه داد: البته درخصوص اين محدوديت شرکت پخش فرآورده هاي نفتي بايد از ماههاي قبل اطلاع رساني بيشتري مي کرد تا مردم آمادگي اين موضوع را داشته باشند، از اين رو تقاضايي به مرکز جهت به تعويق افتادن اين تصميم در سالجاري يا تمهيداتي براي تامين نفت سفيد برخي مناطق بصورت ويژه نظير روستاها ارائه کرده ايم که اميدواريم تعيين تکليف شود.
7212/6045
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد

مخلصی مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد که با حضور مدیر روابط عمومی این شرکت صورت گرفت، از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.

او تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.

مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد