Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به وجود ۱۲۸ هزار واحدمسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان گفت: امسال ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان نوسازی می‌شود. ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدتقی زمانی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی برای نیازمندان و محرومان استان از محل حساب 100 اظهارداشت: در استان 265 واحد مسکونی به صورت کاملاً رایگان از محل حساب 100 امام خمینی (ره) برای افراد محروم و نیازمند ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته ساخت 67 واحد مسکونی از محل حساب 100 در استان آغاز شد که نیمی از آنها تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان پرداخت وام ودیعه مسکن را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: در استان 3 هزار و 500 خانوار شهری از وام ودیعه مسکن برخوردار شده‌اند.

وی به بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در استان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح از سال 84  آغاز شده و براساس برنامه هرساله 200 هزار واحدمسکونی در روستاهای کشور نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود. سهم استان گلستان در سال‌های اخیر نوسازی سالانه 6 تا 7 هزار واحد مسکونی بود که این تعداد به حدود 5 هزار واحد مسکونی کاهش یافته است.

زمانی‌نژاد با اشاره به وجود بیش از 128 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان خاطرنشان کرد: براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن حدود 229 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد که 128 هزار از مصالح کم‌دوام یا غیرمقاوم ساخته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه امسال نوسازی 5 هزار واحدمسکونی روستایی در استان است، گفت: از ابتدای امسال انعقاد قرارداد برای پرداخت تسهیلات و نوسازی یکهزار واحدمسکونی با بانک‌های استان انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات نوسازی مسکن روستایی اعلام کرد: مبلغ تسهیلات به 25 میلیون تومان افزایش یافته که با کارمزد 5 درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: افزون براین 8 میلیون تومان وام متمم با کارمزد 4 درصد از طریق بانک مهر به واحدهایی که مالکان با تسهیلات اصلی موفق به تکمیل آن نشدند، پرداخت خواهد شد. برای اقشار ضعیف و محروم نیز بنیاد مسکن کمک‌های بلاعوض درنظر گرفته است. در سال‌های 95 و 96 بیش از 2 میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای تکمیل یا تعمیرات واحدهای مسکونی روستایی به اقشار نیازمند و محروم استان پرداخت شده است.

زمانی‌نژاد گفت: تاکنون 70 هزار واحدمسکونی در قالب طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که 56 هزار واحد مسکونی تکمیل و پایان کار دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت پروژه‌های مسکن روستایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رو به رشد است گفت: هم اکنون شاهد آن هستیم که تمامی پروژه‌های مسکن روستایی توسط روستاییان و با استفاده از ظرفیت های مردمی ساخته می شود.

او یادآور شد: ساخت مسکن روستایی نمونه بارز استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اعتماد به این بخش است که باید تمامی بخش ها به آن توجه کنند.

جودی توضیح داد: دولت باید به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه توجه کنند و در سایر پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده کند.

وی اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات مسکن روستایی به موقع از سوی بانک‌ها پرداخت شود روند به کارگیری ظرفیت های مردمی هم بیشتر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند