Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:48:20 GMT

106 تن پیاز از کردستان به کشور عراق صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۷۸۷۸

106 تن پیاز از کردستان به کشور عراق صادر شد

سنندج - ایرنا - مدیر سازمان تعاون روستایی کردستان گفت: از ابتدای مهر گذشته تاکنون 106 تن پیاز توسط شبکه تعاون از این استان به کشور عراق صادر شده است.

پیمان اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقدار 60 تن پیاز Gapp و 46 تن پیاز معمولی از محل خریدهای سازمان تعاون روستایی ایران به کشور عراق صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این میزان محصول پیاز در راستای برنامه ها و سیاست های جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در بحث بازار یابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی به خارج از کشور صادر شده است.
اسکنداری تاکید کرد: این میزان در قالب خرید توافقی از شبکه تعاون روستایی استان اصفهان خریداری شده بود و صادرات آن نیز توسط اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی مریوان انجام شده است.
به گزارش ایرنا، در سال جاری توسط فعالان اقتصادی استان کردستان، 251 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 118 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.
208 هزار تن از این میزان به ارزش 92 میلیون دلار محصولات تولید شده در استان کردستان بود و باقی آن نیز از دیگر گمرکات کشور بارگیری و از مرز باشماق به عراق و کشورهای آسیای میانه صادر شد.
درآمد ناخالص بخش کشاورزی استان در سال 96 بیش از 41 هزار و 54 میلیارد ریال برآورد شده که شامل 16 هزار و 9 میلیارد ریال در بخش زراعت، هشت هزار و 855 میلیارد ریال در زمینه باغبانی، 16 هزار و 190 میلیارد ریال آن در زمینه دام و طیور و آبزیان بوده است.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است بطوریکه باغداران استان با تولید سالانه بیش از 45 هزار تن انگور دیم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده اند، سیب، گلابی، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گیلاس، آلبالو، آلو و گردو از دیگر محصولات باغی کردستان است و همچنین رتبه اول تولید توت فرنگی با تولید بیش از 47 هزار تن به کردستان تعلق دارد.
بر اساس آخرین سرشماری کشاورزی (سال 1393) تعداد 113 هزار و 630 بهره بردار بخش کشاورزی در سطح 163 هزار و 873 واحد بهره برداری در استان مشغول فعالیت هستند.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صادرات پياز كشاورزي تعاون روستايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

پیمان اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو مرز رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان در سال‌های اخیر در حوزه تجارت خارجی فعالیت خوبی داشته‌اند و سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق این مرزها به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تجار و بازرگانان استان و سایر استان‌ها همواره درخواست ورود میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق داشته‌اند.

اسکندری با بیان اینکه بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره در کشور عراق به این دو مرز نزدیک است و موجب کاهش قیمت تمام شده این محصولات در کشور می‌شود، بیان کرد: درخواست‌های این تجار و بازرگانان را طی یکی دو سال اخیر با حضور استاندار و همکاری سازمان حفظ نباتات کشور پیگیری کردیم و در نهایت خوشبختانه موفق به کسب این مجوز برای مرز باشماق شدیم.

وی اضافه کرد: مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری صادر شده است که این مهم موجب گسترش مبادلات مرزی خارجی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: یک سری مشکلات زیرساختی مانند آزمایشگاه قرنطینه، ساختمان و نیروی متخصص وجود داشت که با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور این مشکلات و موانع حل شد.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد