Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، محمود حجتی در صبحانه کاری با اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران  گفت : زنجیره تولید باید از مزرعه تا سفره باشد و تعاونی ها فقط می توانند در این مسیر پاسخگو باشند.

وی افزود: زمانی که دامداری در حد خودمصرفی بود، زنجیره تولید تعریف و اجرایی شد اما با افزایش دام نگرانی هایی برای فروش محصولات پیش آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این جلسه رئیس اتاق تعاون ایران گفت: برای تحقق سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد باید 65 درصد تولیدات کشاورزی توسط کشاورزان انجام شود.

بهمن عبداللهی افزود: یکی از برنامه ها برای توسعه بخش تعاون اجرای سند توسعه بخش تعاون است اما با وجود تاکیدهای رئیس جمهوری این امر محقق نمی شود.

وی گفت: براساس این سند باید 50 درصد اراضی قابل احیا در اختیار کشاورزان قرار بگیرد و 40 درصد توزیع تولیدات کشاورزی نیز توسط تعاونی ها انجام شود اما تاکنون این امر محقق نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تشکل و استفاده از پتانسیل آنها در تصمیم گیری ها خاطر نشان ساخت: وزارت جهاد کشاورزی باید از تعاونی های روستایی و تعاونی های تحت پوشش قانون تعاونی ها حمایت یکسان داشته باشد اما تا کنون این امر محقق نشده و تنها حمایت از تعاونی های روستایی در دستور کار وزارت جهادکشاورزی بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی صبحانه کشاورزی مشکلات وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی

مدیر اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به تمرکز روی زنجیره سبز و آبی (کشاورزی و آبزی‌پروری) گفت:‌بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا پسنده در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد برکت از سال گذشته تمرکز ویژه‌ای را روی زنجیره بررسی، تحقق و تفحص را شروع کرده است.

وی با بیان این‌که 2 زنجیره سبز و آبی مورد بررسی و تحقق قرار گرفته است، ادامه داد: در زنجیره سبز یعنی کشاورزی ارکان‌های اصلی از جمله جهاد کشاورزی، نظام مهندسی، شهرک‌های کشاورزی و ... حضور دارند که تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: در زنجیره آبی (آبز‌پروری) نیز شیلات، اتحادیه آبزیان،‌ شهرک‌های کشاورزی،‌ سازمان تحقیقات شیلات و ... حضور دارند.  بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد. در بخش زنجیره آبی 800 و در بخش زنجیره سبز 2200 طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟