Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایرنا: ده‌ها فلسطینی امروز (چهارشنبه) در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهوری منتخب برزیل، به اقدام احتمالی برزیل در شناسایی قدس به عنوان پایتخت «اسرائیل» و انتقال سفارتخانه خود به این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

[فلسطینیان به انتقال احتمالی سفارت برزیل به قدس اعتراض کردند]به گزارش ایرنا، این تجمع در مقابل سفارت برزیل در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فلسطینیان به سخنان اخیر «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری منتخب برزیل که از قصدش برای انتقال سفارت کشورش به قدس همچون آمریکا، خبر داده بود، اعتراض کردند.

معترضان در شعار‌های سخنان بولسونارو را در تضاد با قوانین بین المللی خواندند و خواستار عقب نشینی وی از تصمیمش شدند.

برخی از معترضان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است.

در همین ارتباط «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش‌ها و تماس‌ها در سطوح مختلف برای صرفنظر کردن برزیل از انتقال سفارتش به قدس خبر داد.

ایالات متحده آمریکا در اردیبهشت امسال سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد.
این در حالی است که منتقدان معتقدند که انتقال سفارت به قدس در شرایطی که وضعیت کشور فلسطین و محدوده حاکمیت این کشور از جمله در قدس هنوز مشخص نشده، اقدامی تحریک آمیز و برخلاف روند‌های حقوقی و سیاسی برای حل مساله فلسطین بوده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: اعتراض فلسطینیان انتقال سفارت برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیاتودی، مقامات محلی در برزیل اعلام کردند که شمار قربانیان طوفان و باران شدیدی که باعث سیل در ایالت جنوبی «ریوگرانده دو سول» این کشور شده، به دست کم ۷۸ نفر افزایش یافته، ۱۰۵ نفر همچنان مفقود هستند و بیش از ۱۱۵ هزار نفر آواره شدند.

این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پائیز نیز منجربه کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است

بنابر گزارش‌ها یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از دوشنبه گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا دو روز آینده هم همچنان ادامه داشته باشد.

وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

کد خبر 6097774

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • انتقال تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه به بیمارستان با ۵ بالگرد
  • اطلاعیه دانشگاه بوعلی‌سینا در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین