Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریم‌های امریکا علیه ایران تاکید کرد: اصل موضوع این است که مسائل داخلی باید درست شود. عمده مسائل ما مسائل داخلی است و گفت‌و‌گوی ملی یکی از لوازم کار است که اگر ما کمتر با هم دعوا کنیم و بر سر مشترکات صحبت کنیم برای همه بهتر و به نفع همه کشور خواهد بود. آفتاب‌‌نیوز : احمد توکلی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در بیان ارزیابی خود از آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: تحریم‌ها کار ما را دشوار می‌کند اما راه را نمی‌بندد هرچند که آمریکایی‌ها می‌خواهند راه را ببندند و ما را منکوب کنند اما تاکنون نتوانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: تحریم‌ها هزینه تامین مایحتاج را برای ما بالا می‌برد، برای تامین کالا از این بندر به آن بندر رفتن هزینه را افزایش می‌دهد و همچنین باید از طرق غیرمعمول و حتی ارزان‌تر نفت بفروشیم، درنتیجه تحریم‌ها هزینه ملی ما را بالا می‌برد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «از چه ساز و کاری برای مقابله با تحریم‌ها می‌توانیم بهره ببریم و لزوم کاهش فاصله بین ملت و حاکمیت و تحقق گفت‌و‌گوی ملی را چقدر مهم می‌دانید؟»، گفت:‌ این اصل موضوع است. اصل موضوع این است که مسائل داخلی باید درست شود. عمده مسائل ما مسائل داخلی است و گفت‌و‌گوی ملی یکی از لوازم کار است که اگر ما کمتر با هم دعوا کنیم و  بر سر مشترکات صحبت کنیم، برای همه بهتر و به نفع همه کشور خواهد بود.
وی درباره رد CFT در شورای نگهبان گفت: گفت‌و‌گوی ملی یعنی اینکه ما با هم دعوا نکنیم اما حالا داریم سر مصلحت‌سنجی جر و بحث می‌کنیم.  مصلحت سنجی را مجلس انجام می‌دهد و شورای نگهبان درباره اینکه با شرع و قانون اساسی سازگار هست یا نیست، نظرش را می‌دهد. شورای نگهبان CFT را رد نکرد، بلکه گفته که اینجای متن یا کلمه با قانون اساسی یا شرع همخوانی ندارد. شورای نگهبان لایحه یا طرحی را رد نمی‌کند، بلکه تنها عدم تطابق لوایح و طرح‌ها با شرع و قانون اساسی را می‌گوید و دارد وظیفه‌اش را انجام می‌دهد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مجلس نظر خودش را داده و گفته من مصلحت می‌دانم که تصویب شود، اگر شورای نگهبان تایید نکرد دوباره به مجلس برمی‌گردد و اگر به نتیجه نرسیدند به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود. مجمع تشخیص هم چیزی را رد یا تصویب نمی‌کند بلکه بررسی می‌کند که با سیاست‌های کلی نظام تطابق دارد یا نه؛ که این هم اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.
توکلی خاطرنشان کرد: تشخیص مصداق بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی را به مجمع تشخیص مصلحت دادند و مجمع هم دارد وظایفش را انجام می‌دهد. علیه یکدیگر جوسازی نکنیم، در عین حالی که مسیر قانونی در حال طی شدن است، هرکسی دارد نظر خودش را می‌گوید. هرچه قانون گفت همان عملی می‌شود. مصلحت‌ سنجی‌ها  در دو نهاد مجلس و مجمع تشخیص انجام می‌شود.
رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید سرنوشت CFT به کجا ختم شود؟، گفت:‌ نمی‌دانم. باید دید که مجلس چکار می‌کند. عجله کردن به نفع‌مان نیست. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی هماهنگی سه قوه و شورای عالی نظارت اصل تفکیک قوا را مخدوش نکرده است، گفت: برخی به جایگاه هیات نظارت توجه ندارند. در بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی آمده که تعیین سیاست‌های کلی کشور بعد از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظیفه رهبری است و نظارت هم وظیفه رهبری است. 
توکلی تاکید کرد: رهبری قبلا نظارتشان را به مجمع تشخیص مصلحت نظام دادند و کمیسیون نظارت به این وظیفه عمل می‌کرد و همیشه هم این کار را انجام می‌داد و هیچ‌کس چیزی نمی‌گفت اما الان که به CFT رسیدیم بهانه کرد‌ه‌اند که این‌ها دارند چنین و چنان می‌کنند. رهبری فقط این دفعه گفت که کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت نظام این کار را نکند بلکه چندنفر از اعضا بین خودشان انتخاب کنند و من مسئولیت نظارتی خودم را به این جمع می‌دهم، یعنی آقا دارند نظارت می‌کنند.
این عضو شورای عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام ( در مجمع تشخیص مصلحت ) در پاسخ به این اظهارنظر که برخی معتقدند شورای عالی نظارت به تشکیل شورای نگهبان دوم انجامیده‌ است، گفت: کسانی که این نظر را دارند اشتباهشان اینجاست که در اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفته مصلحت کلی را رهبری تعیین و نظارت می‌کند. وقتی رهبری نظارت می‌کند یعنی همیشه کف می‌زند و تشویق می‌کند و نمی‌گوید که اشکال دارد؟ کار بدون اشکال نمی‌شود. رهبری وقتی نظارت می‌کنند کلی اشکال می‌گیرند، حال گفتند که این کار را این جمع انجام بدهند. این هیات نظارت فقط درمورد سیاست‌های کلی که ادامه قانون اساسی حساب می‌شود، حرف می‌زند و درباره چیز دیگری حرف نمی‌زند نه تعارض با قانون اساسی و نه تعارض با شرع دارد. از منشعبات قانون اساسی سیاست‌های کلی است.
توکلی در پاسخ به این سوال که «اگر CFT در این نهادها به نتیجه‌ای نرسید آیا احتمال دارد که مقام معظم رهبری به این موضوع ورود کنند؟»، گفت: نمی‌دانم. مصلحت را خودشان تشخیص می‌دهند اما  من فکر می‌کنم که موضوع حل می‌شود.   کد خبر: ۵۵۵۴۶۱ تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: احمد توکلی گفت و گوی ملی رهبر انقلاب تحریم های آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین

 تارنمای خبری آکسیوس افشا کرد که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا در همکاری با پلیس این کشور و با استفاده از نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌های نظارتی، معترضان هوادار فلسطین را شناسایی می‌کنند.

این وبگاه نوشت: مجریان قانون هنگام بررسی اعتراض‌های دانشگاهی [در ایالات متحده]و معترضان دستگیر شده، به ابزار‌های تشخیص چهره و نظارت بر رسانه‌های اجتماعی تکیه می‌کنند. با این حال، این فناوری‌ها نواقص بسیاری داشته و ممکن است برخی به اشتباه شناسایی شده و حتی مسئولان از این فناوری سوء استفاده کنند.

در ادامه گزارش آکسیوس آمده است: همکاری پلیس و دانشگاه‌ها در زمینه مسائل ایمنی سابقه طولانی‌ای داشته و تصاویر دوربین‌های دانشگاه ها، موقعیت جغرافیایی معترضان و مطالب منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی در اختیار نهاد‌های امنیتی قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، بخش انتظامی دانشگاه‌ها در دوران همه گیری کرونا و به بهانه نظارت بر مسائل ایمنی مانند تیراندازی‌های احتمالی، ابزار‌های نظارتی بیشتری خریداری کردند. حتی برخی دانشگاه‌ها پلاک خوان‌های خودکار را در محوطه نصب کردند.

آکسیوس یادآوری کرده است: طبق تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۲۲، از سال ۲۰۱۵ دست‌کم ۳۷ موسسه آموزش عالی در ایالات متحده از نرم افزار "سوشال سنتینل" (Social Sentinel) که یک ابزار نظارت بر محتوای رسانه‌های اجتماعی است، برای نظارت بر دانشجویان معترض استفاده کرده اند.

این وبگاه خبری تاکید می‌کند: اکنون بیم از آن وجود دارد دانشجویانی که در اعتراضات اخیر شرکت کرده‌اند، حتی پس از دانش‌آموختگی نیز با افزایش نظارت نیرو‌های امنیتی مواجه شوند. با این وجود، بسیاری از معترضان با فناوری‌های نظارتی آشنایی دارند.

آکسیوس می‌افزاید: در سال ۲۰۲۰ و در جریان اعتراضات "زندگی سیاه‌پوستان مهم است"، بسیاری از مردم دریافتند که ماسک‌هایی که برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ بر صورت می‌زدند، می‌توانند تشخیص هویت آنها را برای دوربین‌های تشخیص چهره دشوارتر کنند. از این رو بسیاری از شرکت کنندگان در اعتراض‌های اخیر حمایت از فلسطین نیز برای جلوگیری از شناسایی، از ماسک صورت استفاده کردند.

به نوشته این رسانه، در جریان اعتراض‌های ۲ هفته اخیر دانشجویان طرفدار فلسطین، بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر در دست‌کم ۴۳ پردیس دانشگاهی آمریکا دستگیر شده اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • واکنش محمد مهاجری به زندانی شدن یک وکیل دادگستری /یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف!
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم